Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2002, 21:59
Vash!
Vash! is offline
Ik heb nu XP geinstalleerd, maar mijn divx-en doen het nou alleen nog maar op de orginele grootte. Als ik ze full-screen wil kijken gaan ze knipperen en zijn ze lelijker enzo. Mpegjes hebben hier trouwens ook last van.
Heeft iemand misschien enig idee wat hier de oorzaak van is? Zit dat gewoon in XP, of is er een speciale codec voor nodig om ze te bekijken? Ik had eerst 98 en daar ging alles goed in.
Oud 26-02-2002, 22:48
Beunhaas
Beunhaas is offline
euh geen idee, hier met XP gaat alles goed
Oud 26-02-2002, 23:25
Verwijderd
Installeer gewoon eerst eens DivX ;-) 3.11, en daaroverheen installeer je DivX 4 -- op de vraag of je alles met DivX 4 wilt koekeloeren antwoord je dan grondig 'nee'.

Dan zal alles een stuk beter draaien gok ik.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 00:14
Vash!
Vash! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Installeer gewoon eerst eens DivX ;-) 3.11, en daaroverheen installeer je DivX 4 -- op de vraag of je alles met DivX 4 wilt koekeloeren antwoord je dan grondig 'nee'.

Dan zal alles een stuk beter draaien gok ik.

neuj, werkt niet Ik kan ze wel kijken, maar ze knipperen gewoon ofzo, denk dat het aan mijn geheugen ligt, al vaker stout geweest.
Werkt XP trouwens ook met 64 ram? Nee zeker?
Oud 27-02-2002, 08:19
Verwijderd
welke player gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 08:33
@pie
@pie is offline
Citaat:
Vash! schreef:
Ik heb nu XP geinstalleerd, maar mijn divx-en doen het nou alleen nog maar op de orginele grootte. Als ik ze full-screen wil kijken gaan ze knipperen en zijn ze lelijker enzo. Mpegjes hebben hier trouwens ook last van.
Heeft iemand misschien enig idee wat hier de oorzaak van is? Zit dat gewoon in XP, of is er een speciale codec voor nodig om ze te bekijken? Ik had eerst 98 en daar ging alles goed in.
XP vreet meer aan je systeem.. ik weet niet wat voor computer je hebt (wanneer leren mensen dat nou meteen mee te posten als ze hulp nodighebben...) maar met windows 98 kon je computer misschien meer cpu-kracht op je divx gooien en minder op het OS, terwijl XP dusdanig veel nodig heeft dat je divx ondergeschikt wordt aan het systeemproces.. daarnaast kun je natuurlijk een paar nieuwe programmas hebben geinstalleerd wat je computer ook 'langzamer' laat werken
Oud 27-02-2002, 09:19
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
@pie schreef:
XP vreet meer aan je systeem.. ik weet niet wat voor computer je hebt (wanneer leren mensen dat nou meteen mee te posten als ze hulp nodighebben...) maar met windows 98 kon je computer misschien meer cpu-kracht op je divx gooien en minder op het OS, terwijl XP dusdanig veel nodig heeft dat je divx ondergeschikt wordt aan het systeemproces.. daarnaast kun je natuurlijk een paar nieuwe programmas hebben geinstalleerd wat je computer ook 'langzamer' laat werken
Ja ik denk dat vooral het geheugen een probleem kan opleveren... Ik zou zeggen: gooi er wat RAM bij.
Oud 27-02-2002, 10:21
Vash!
Vash! is offline
Citaat:
McLaren schreef:
welke player gebruik je?
Tis in elke player, de mediaplayer 2, 7.4, tha playa...

600 MHz, 512 ram. Maar toen ik 98 had zat er 64 mb in en dat ging wel allemaal goed
Kan het ook zijn dat het geheugen niet goed met bepaalde onderdelen werkt? Toen ik die 512 er bij 98 in had gezet ging internetexplorer bijna niet meer, maar voor de rest liep het als een trein.

Hmm, kan altijd nog win2000 proberen, die heb ik nog niet gehad
Oud 27-02-2002, 10:45
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
Wat een onzin, sorry hoor. Of ik hier nou XP draai of Windows 95-OSR2, alles speelt prima af (en ik heb niet echt een state-of-the-art bak).

Anyway, de topicstarter zou eens kunnen kijken naar de laatste videokaartdrivers (3x woordwaarde!), en wellicht -indien er sprake is van een VIA-chipset- de laatste 4-in-1 drivers installeren. DirectX kun je ook gelijk 'meepakken' als je toch bezig bent (niet dat DirectX veel uit zal maken, maar hey, baat het niet, dan schaadt het niet!).

Ook je processor trekt XP makkelijk, helemaal wanneer 't beestje, welke toch wat MHz tekort komt met spelletjes e.d., flink geholpen wordt door je 512MB RAM.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten