Advertentie | |
|
![]() |
|
kun je pingen vanaf de client pc's naar de server?
dus in dos \>ping 192.168.0.2 ? zie je ze in netwerkomgeving? Heb je de dns ingevuld? (192.168.0.2?!?)
||
![]() |
Citaat:
![]() dns=ingevuld nee ik zie ze niet ![]() bijv op de clientpc, zie ik 1 zo een blauw ding en daar staat dan: alpay , maar dat is die pc zelf! toch?! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
probeer anders es met Sygate Home Network, of je hem dan werkend krijgt. Te downloaden op http://www.sygate.com (dûh
![]() [Dit bericht is aangepast door The Fox (05-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() host: ip: 192.168.0.1 dns: 255.255.0.0 client: 192.168.0.2 dns: 255.255.0.0 pingen lukt, windows sharen lukt, ftp/http tussen 2 machines loopt ook als een trein toen installde ik ICS ip's, subnetmasks bleven gewoon staan maar ze zagen elkaar niet meer, konden mekaar niet meer pingen, enz enz mijn (persoonlijke, dus misschien foute) conclusie: ICS sucks
|
Over rare DNS ip:
Hehe.. sinds wanneer bedenkt Micro$oft de standaard? ![]() Dat de DNS niet hoger kan dan 223.x.x.x is logisch!! HALLOO!!! Wakker worden!!. Je dient daar NIET je subnetmask in te vullen ![]() ![]() Ik hoop dat je een tikfout maakte qua DNS (dat je eigenlijk subnet masker bedoelde ![]() Immers, een host groter dan 223.x.x.x komt in de klasses van multicast etc. ------------------- Even ontopic weer - kun je elkaar wel pingen? wel naar buiten? niet naar elkaar? hoe zit het met Netwerk Omgeving etc.etc. meer data dus. ------------------ [Dit bericht is aangepast door Questor (06-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
pff schrijf wat makkelijker, ik moest t 3x doorlezen ![]() host subnetmask: 255.255.255.0 host DNS: staat nix, wat moet ik daar invullen dan??? hoe kom ik daar achter?? want automatisch doet ie nix, ik moet iets handmatig invullen..... ik kan niet naar elkaar pingen via host wel naar buiten, via client nix.. bij de host(xp prof) staat bij netwerkomgeving: Netwerkbrug (netwerkbrug) 3 Ingeschakeld, MAC-brugminipoort Netwerkbrug LAN-verbinding: ingeschakeld met brug verder me inbelverbinding: Speed Touch USB die is dus via de usb-poort aangesloten en me netwerk moet via netwerkkaart gaan ------------------ buiten bereik [Dit bericht is aangepast door Dutchy15 (06-02-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gewoon de DNS van je provider, of die van je eigen DNS server (als je die hebt) invullen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
die heb je dus wel gekregen, ik heb net dat briefje gevonden EN t staat op deze pagina: http://web.planet.nl/klantenservice/...tellingen.html |
![]() |
||
Citaat:
Als je daarentegen ADSL van planet hebt, heb je WEL die DNS servers nodig. DNS servers van planet: 195.121.1.34 (Prim) 195.121.1.66 (Sec) Staan ook op de site BTW. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Je dns van je lokale netwerk hoeft niet ingesteld te zijn, je subnetmask mag op 255.255.255.0. Weet je zeker dat je kabel crosslink is, je draadjes moeten aan beide kanten anders in de stekker zitten, probeer het anders even met een kabel van een vriend.
Voor dat je andere computers gaat pingen kan je eerst even testen of tcpip op beide computers uberhaupt werkt. Stuur gewoon even een ping naar 127.0.0.1 (dat is de computer zelf) vanaf beide machines. Als dat niet werkt moet je tcpip opnieuw installeren. Je pingt toch wel met ips en niet met hostnames? Als je netwerk eenmaal werkt kan je je zorgen gaan maken over DNS. Je DNS servers van planet staan overgens bij mij in dat vierkante boekje wat je kreeg. En over de KPN helpdesk, die willen je vast niet helpen zolang je ADSL wel werkt. Stuur me anders ff een mailtje op n.teusink@planet.nl als het nog niet werkt dan kan ik vast wel helpen. Niels |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(kan je misschien de kleurvolgordes noemen van bedie uiteinden?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
En als ie crosslink heeft is het dus GEEN coax, en heeft ie dus ook GEEN T-stukjes en terminators nodig.
En bij Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware etc staat daar bij het kaartje wel: Dit apparaat werkt correct(niet dat dat superveel zegt, maar als dat er NIET staat werkt het sowieso niet) 127.0.0.1 pingt ie altijd of er nou TCP/IP op zit of niet btw. Verder heeft de naam, werkgroep en omschrijving van de comps er ook niet veel mee te maken, zo lang ze elkaar niet kunnen pingen werkt 't sowieso niet. Je gaat inderdaad denken dat er iets mis is met de kabel. Heb je nou naar die kleurvolgordes gekeken, want die moeten inderdaad verschillend zijn aan beide kanten van de kabel in de stekker als je geen hub gebruikt. Meestal zit er een lampje op de netwerkkaart die gaat branden de verbinding goed is met OF een hub OF met een andere computer. Zitten die er ook op, check dat dan even.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Win XP en Mandrake 10.1 samen? patrik594 | 1 | 17-04-2005 14:28 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Twee PC's in netwerkje hangen Mois | 21 | 17-02-2005 15:04 | |
Software & Hardware |