Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2001, 10:21
cheshirecat
cheshirecat is offline
Ik heb een hekel gekregen aan mensen die (zogenaamd) in Satan geloven. Zelf ben ik een wicca en weet waar ik in geloof. Als ik aan een satanist vraag wat zijn geloof nu eigenlijk inhoudt krijg je het zelfde verhaal steeds te horen: "Satan is de duivel, en dat vind ik wel geinig.. demonen en heksen en stuff." onzin... Er zullen ok vast wel satanisten zijn die wten wat ze geloven, maar ik haat de nep-satanisten!! Lees toch eens een goed boek over Satanisme en probeer dan pas antwoord te geven. Ik kan me hier wel zo druk om maken!!!

Groeten cheshirecat
Advertentie
Oud 24-09-2001, 10:23
vampiro
vampiro is offline
dat zijn de mensen die gewoon "stoer" willen zijn..."ik vind satan cool, ik vind het kwaad cool" maarjah dat zijn meestal van die pubertjes, die kan je nix kwalijk nemen

wicca ken ik verder niet, dus zal ik nix over zeggen...

ikzelf geloof alleen nergens in, niet in satan, en net zo min in god...
Oud 24-09-2001, 10:42
cheshirecat
cheshirecat is offline
Ik ben het met je eens, ik haat dat soort figuren. Ken er helaas genoeg..... Ik ben zelf ook een puber, maar ben volgens mij zelf wel volwassen genoeg, maar voordat het onderwerp veranderd..... Ik heb bewust voor wicca gekozen: niemand is beter of meer dan andere. De kracht die je gebruikt bij wicca zit in jezelf en nergens anders... zo, kleine stoomcurces wicca. :-)
Oud 24-09-2001, 11:31
Soullar
Soullar is offline
been there and done that...

foolish me, but what she said is true, you can't blame kids for being ignorant...

and one day the will see their ways and change them accordingly to how they see it, making their own choises...

i say let them, if they don't bother you, why would you bother them...

but if you see somethings happen you cannot let go by as they are, i say act right there and right now...

soullar
Oud 24-09-2001, 12:15
Ieme
Ieme is offline
En weet je wat nou zo leuk is? Mensen die zichzelf satanist noemen zeggen dat ze in de duivel geloven enzo en het christendom haten. Nou is de duivel dus een christelijk iets (dat ze haten???) en iemand die gelooft in de duivel heet SATAAN en niet satanist. Leuk dat je zelf ook weet hoe je heet als je een bepaald geloof aanhangt... Geeft een goed beeld van het intelligentieniveau. (moeilijk woord voor dyslecticus)
Oud 24-09-2001, 12:27
cheshirecat
cheshirecat is offline
oke, dat slaat ook nergens op. Het is niet de bedoeling dat je elkaar af loopt te zeiken... maar goed. Ik heb ook nooit gezegd dat ik in satan geloof. Ik heb me er ook niet echt mee bezig gehouden. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik de nep satanen haat, omdat ze niet wten waar ze mee bezig zijn, oke??
Oud 24-09-2001, 14:43
wicce15
wicce15 is offline
Citaat:
cheshirecat schreef:
oke, dat slaat ook nergens op. Het is niet de bedoeling dat je elkaar af loopt te zeiken... maar goed. Ik heb ook nooit gezegd dat ik in satan geloof. Ik heb me er ook niet echt mee bezig gehouden. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik de nep satanen haat, omdat ze niet wten waar ze mee bezig zijn, oke??
laat ze toch lekker geloven wat ze willen,
zoiets "waait" wel over als ze er achter komen waar ze het over hebben...
niet zo snel stempeltjes geven he...
Oud 24-09-2001, 16:24
SuperNyn
SuperNyn is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Geeft een goed beeld van het intelligentieniveau. (moeilijk woord voor dyslecticus)

*voelt zich aangesproken*

Oud 25-09-2001, 20:43
elsbizkit
elsbizkit is offline
ik geloof in God, maar wel dat Satan bestaat. Zo zullen satanisten geloven dat God bestaat maar In satan geloven.
Ja nu zijn het nog van die naïve pubers maar er zijn natuurlijk echt satanen
Oud 26-09-2001, 02:22
Verwijderd
Hey cheshirecat wat haat jij nou eigelijk
dit staat in je opening van je topic : maar ik haat de nep-satanisten!! en dit staat weer iets verder op de pagina : Het enige wat ik wil zeggen is dat ik de nep satanen haat en naar mijn weten is der een heel verschil tussen satanisten en satanen , dus als je iets haat bedenk dan eerst ff wat je haat
Oud 26-09-2001, 10:08
Flopper
Flopper is offline
Citaat:
vampiro schreef:
dat zijn de mensen die gewoon "stoer" willen zijn..."ik vind satan cool, ik vind het kwaad cool" maarjah dat zijn meestal van die pubertjes, die kan je nix kwalijk nemen

wicca ken ik verder niet, dus zal ik nix over zeggen...

Ja, en dan kleden ze zich ook nog zo gek!
Helemaal in het zwart met spijkers door hun oorlellen! Volgens mij niet meer zo heel normaal.
Maar ik zal me wel vergissen.

ikzelf geloof alleen nergens in, niet in satan, en net zo min in god...
Oud 26-09-2001, 18:44
Infaustus
Infaustus is offline
als je er echt in gelooft kan ik het wel respecteren maar zoals iedereen al zegt , van die lui die overal pentagrammen en omgekeerde kruizen opzetten zonder dat ze weten wat het betekent ,dat vind ik best sneu...
Oud 26-09-2001, 19:16
Verwijderd
Citaat:
judith2211 schreef:
volgens mij zijn dat echt geen 'echte satanen'. degenen die ik ken weten niet eens het verschil tussen satanen en satanisten.
ze hebben omgekeerde kruizen en naar binnen gekeerde pentagrammen om en zeggen dan dat ze satanisten zijn.. en dat kan dus niet..
waarom zou dat niet kunnen alleen omdat het inverband zou staan met satan dus de duivel

terwijl satan tegenstander betekend en dat die pentagram en het omgekeerde kruis dus gebruikt word om te laten zien dat je tegenstander bent van elk geloof als satanist
Oud 26-09-2001, 20:16
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
cheshirecat schreef:
Ik kan me hier wel zo druk om maken!!!

Groeten cheshirecat
don't do that
dat is alleen maar een hoop frustratie voor lucht. laat ze lekker hun gang gaan, maak je geen onnodige drukte om iets waar ze zichzelf niet in willen veranderen.
misschien doen ze wel alsof ze iets weten van het satanisme... als dat is wat ze willen
"blessed be" toch?

Oud 26-09-2001, 20:46
Fahr
Fahr is offline
Laat dat soort gasten toch gewoon links liggen... Ik kreeg er een tijdje geleden ook een op m'n dak die vrolijk vroeg of ik 'm niet kon leren iemand te vervloeken... 'Tuurlijk! Maar toch maar niet voordat je weet waar je over lult, meneer de satanist'... zielige mensen dat soort gasten...
Naast het DUIDELIJKE naar boven wijzende pentagram moet je kennelijk ook nog een shirt met 'ik ben GEEN satanist' dragen... hoewel het pentagram voor nog leukere 'misverstanden' zorgt (ben jij joods?? nee.. das ZES punten...).

Enfin, gewoon links laten liggen dus... of leer ze iets grappigs en vertel ze niet over de tri-wet... heeft altijd wel leuke effecten

"Lest thou harmst any, dost thee will"

Licii!
- Fahr
Oud 26-09-2001, 21:44
linkin park
linkin park is offline
Citaat:
cheshirecat schreef:
Ik heb een hekel gekregen aan mensen die (zogenaamd) in Satan geloven. Zelf ben ik een wicca en weet waar ik in geloof. Als ik aan een satanist vraag wat zijn geloof nu eigenlijk inhoudt krijg je het zelfde verhaal steeds te horen: "Satan is de duivel, en dat vind ik wel geinig.. demonen en heksen en stuff." onzin... Er zullen ok vast wel satanisten zijn die wten wat ze geloven, maar ik haat de nep-satanisten!! Lees toch eens een goed boek over Satanisme en probeer dan pas antwoord te geven. Ik kan me hier wel zo druk om maken!!!

Groeten cheshirecat
da zijn geen satanisten, zijn satanen (verder in deze topic zeg je ook satanen)

satanisten aanbidden geen duivel, ze vinden dat niemand boven hun staat, zelf zijn ze de belangrijkste
satanen zijn degene die in de duivel geloven

veel mensen weten dat niet, een paar mense vinde mij satanistisch eruit zien, vraag ik of ze zelf wel weten wat satanisten zijn, zegge ze da da duivelaanbidders zijn, kgeef ze dan ff uitleg over wa satanisten wel zijn

enne nog iets best zieligs: ik ken een paar jongetjes van 11 die zichzelf oowk satanisten vinden (en zelf geen idee hebben van wa satanisten zijn), zo krijgt het satanisme vanzelf naam van duivelaanbidders
Oud 26-09-2001, 21:46
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
linkin park schreef:
enne nog iets best zieligs: ik ken een paar jongetjes van 11 die zichzelf oowk satanisten vinden (en zelf geen idee hebben van wa satanisten zijn), zo krijgt het satanisme vanzelf naam van duivelaanbidders

en iemand van 14 wel?

Oud 26-09-2001, 21:52
linkin park
linkin park is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
en iemand van 14 wel?

ik weet wa het satanisme inhoudt, hun niet (ze hebbe zelf gezegd da ze de duivel goed vinde, toen ik vroeg wrom ze zichzelf nou eigluk satanisten vinde)

[edit]en ik ben geen satanist[/edit]
------------------
Alto's zijn kewl --- Life sucks --- I love you but I'm not in love with you --- ~*Wicked Child Of The koRn # 4*~ --- there's latin spirit in everyone

[Dit bericht is aangepast door linkin park (27-09-2001).]
Oud 27-09-2001, 18:39
Dying Bride
Dying Bride is offline
Satanisme is puur puberaal gedrag...
zelf bennik oowk wiccanist...
en je hebt gelijk ik weet waar ik in geloof
Oud 29-09-2001, 13:15
Fahr
Fahr is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
nog even een vraagje dan: wat is het verschil tussen satanisten en atheïsten? of is dat er niet, en klinkt 'satanist' voor sommige mensen gewoon 'interessanter'?
De ECHTE Satanisten aanbidden Lugh, Pahn en Kernunnos, de 3 bosgeesten. Het Satanisme is dan ook erg verwant (ef beter: een vorm van) oud Paganisme.
Toen het Christendom als religie werd ingevoerd wilde men de oude paganisten enigszins tegemoetkomen en verwerkten ze hun 3 goden in de 3-eenheid Satan. De meeste mensen die zich NU satanist noemen aanbidden het kwaad, het is dus eigenlijk geen satanisme, maar antichisme (of hoe je 't dan ook noemt)

Licii!
- Fahr
Oud 29-09-2001, 15:36
elsbizkit
elsbizkit is offline
altijd dat gelul over satanen en satanisten. Satanisten houden maar vol dat het niets met de duivel te maken heeft. Maar de duivel = satan. Bij satanische 'clubs' vindt je omgekeerde kruizen, dit is het teken van satans aanbidding. En als laatste: ik heb een boek gelezen over een vrouw die meer ervaring heeft dan jullie allemaal bij elkaar. Zij is SATANIST geweest 9zoals ze het zelf óók noemt) en ze aanbidde satan, gng naar satans kerken enz. In het woordenboek 9waar hier natuurlijk geen waarde aan wordt gehecht) betekenen alle woorden met 'satan' erin negatieve en duivelse dingen.
Je mag je noemen zoals je wil maar voor mij blijft eensatanist een duivelsaanbidder
Oud 29-09-2001, 16:45
Fahr
Fahr is offline
In de veronderstelling dat dit een reply is op mijn post:

ten eerste: ik ben GEEN Satanist
ten tweede: de ECHTE Satanisten zijn zoals beschreven hierboven, dat iedereen die het kwaad aanhangt nou vrolijk schreeuwd dattie Satanist is, daar kan ik ook niets aan doen
ten derde: WAT maakt het in VREDESNAAM uit hoe je jezelf noemt? Als je een bepaalde levenssteil aanhangt die ok is, wie zijn anderen dan om erover te zeiken?

Licii!
- Fahr
Oud 29-09-2001, 17:06
linkin park
linkin park is offline
Citaat:
Fahr schreef:
De ECHTE Satanisten aanbidden Lugh, Pahn en Kernunnos, de 3 bosgeesten. Het Satanisme is dan ook erg verwant (ef beter: een vorm van) oud Paganisme.
Toen het Christendom als religie werd ingevoerd wilde men de oude paganisten enigszins tegemoetkomen en verwerkten ze hun 3 goden in de 3-eenheid Satan. De meeste mensen die zich NU satanist noemen aanbidden het kwaad, het is dus eigenlijk geen satanisme, maar antichisme (of hoe je 't dan ook noemt)

Licii!
- Fahr
Citaat:
elsbizkit schreef:
altijd dat gelul over satanen en satanisten. Satanisten houden maar vol dat het niets met de duivel te maken heeft. Maar de duivel = satan. Bij satanische 'clubs' vindt je omgekeerde kruizen, dit is het teken van satans aanbidding. En als laatste: ik heb een boek gelezen over een vrouw die meer ervaring heeft dan jullie allemaal bij elkaar. Zij is SATANIST geweest 9zoals ze het zelf óók noemt) en ze aanbidde satan, gng naar satans kerken enz. In het woordenboek 9waar hier natuurlijk geen waarde aan wordt gehecht) betekenen alle woorden met 'satan' erin negatieve en duivelse dingen.
Je mag je noemen zoals je wil maar voor mij blijft eensatanist een duivelsaanbidder
"De meest voorkomende vergissing is dat satanisten duivels aanbidders zijn. Een satanist aanbidt echter niemand buiten zichzelf. Zoals hierboven al staat, de satanist staat centraal in zijn leven. Hij is de enige god in zijn leven, en er staat niemand boven god. Waarom jezelf dan satanist noemen als de satan uit het christendom niet aanbidt, simpel satan betekent tegenstander en dit is precies wat wij zijn voor hen die ons dwars zitten. We hebben niets met het christendom te maken en het christendom heeft niets met ons te maken."

bron: www.satanisme.nl , site van de satanic brethren, officïele Nederlandse Sanction van de Satanic Kindred Organization.

satanisme heeft ook met wicca te maken, zie http://www.weirdwiccan.homestead.com...satanisme.html
Oud 29-09-2001, 20:50
tinkelpik
tinkelpik is offline
Wie is satan?
Oud 30-09-2001, 02:55
Verwijderd
Citaat:
elsbizkit schreef:
keb geen zin om hier weer zo goed mogelijk op in te gaan want het is toch alleen maar wat jij wil geloven en niets anders

Advertentie
Oud 30-09-2001, 03:22
Verwijderd
Citaat:
judith2211 schreef:
linkin park => wat is dan volgens jou het verschil tussen satanisten en atheïsten? met die links die je gegeven hebt kom ik er ook niet uit..
ik weet niet of je het erg vind als ik er antwoord op geef maar dit is wat ik der van weet :
je hebt satanisme het geloof en satanisme de levenswijze

dus als je het geloof neem dan staat er in het woordeboek: aanbidding van satan
en bij atheïstme staat : ontkenning van het bestaan van god
dus het verschil hier mee is dat een satanist (het geloof) de duivel aanbid en een atheïst niet geloofd dat god bestaat

hebben we het daar in tegen over satanisme (de levenswijze) dan zeggen die satanisten:" wij geloven in niets bovennatuurlijks niet in god of in de duivel alleen in ons zelf" dus dan is er bijna geen verschil met het atheïstme

maar het is een heel moeilijk onderwerp want er bestaan ook 3 soorten satanisme (levenswijze) die ook op http://www.satanisme.nl staan

en dan nog ff over dat gezeik van elsbizkit
over die omgekeerde kruizen en die pentagrammen die hebben satanisten(levenswijze) omdat het tekens zijn van satan , wat betekent in het herbreeuws tegenstander dus die satanisten hebben die dingen om te laten zien dat zij tegenstanders zijn van elk geloof
Oud 30-09-2001, 12:01
elsbizkit
elsbizkit is offline
[quote]Kees-AfhaalChinees schreef:
Citaat:
en dan nog ff over dat gezeik van elsbizkit
over die omgekeerde kruizen en die pentagrammen die hebben satanisten(levenswijze) omdat het tekens zijn van satan , wat betekent in het herbreeuws tegenstander dus die satanisten hebben die dingen om te laten zien dat zij tegenstanders zijn van elk geloof

ja en dat hebreeuws staat weer in de bijbel enz. Dus uiteindelijk (owkay hier komtie: DENK ÍK) dat het satanisme een voortvloeisel uit de bijbel is. Ookal heeft het voor de stanisten nu een hele andere betekenis
Oud 30-09-2001, 21:29
linkin park
linkin park is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
linkin park => wat is dan volgens jou het verschil tussen satanisten en atheïsten? met die links die je gegeven hebt kom ik er ook niet uit..
weet ik ook nie pcies (zoals ik al zei, ik ben zelf geen satanist), maar volgens mij is satanisme meer dan atheïsme, satanisme is ook een vorm van satanisten, maar kenmerk van satanisten is dat ze alleen in zichzelf geloven, bij atheïsten hoeft da volgens mij nie, maar kweet nie zeker
Oud 30-09-2001, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Fahr schreef:

Licii!
- Fahr
ik zo graag willen weten hoe jij aan die info komt want als ik aan een satanist( ze is het toch al wat jaren) dit voor legt zegt ze dat hier helemaal niets van waar is
Oud 30-09-2001, 21:59
Verwijderd
Citaat:
elsbizkit schreef:

ja en dat hebreeuws staat weer in de bijbel enz. Dus uiteindelijk (owkay hier komtie: DENK ÍK) dat het satanisme een voortvloeisel uit de bijbel is. Ookal heeft het voor de stanisten nu een hele andere betekenis
het is gewoon een vertaling lieverd dus als het in de bijbel staat dan maak dat toch geen fluit uit
Oud 01-10-2001, 01:13
Ahkran
Ahkran is offline
Mensen, lees dit eerst eens. http://www.truesatanisthorde.nl/dutc...ssatanisme.htm

Dit komt van de site http://www.truesatanisthorde.nl/
Hier moet je op -Under Construction- klikken en dan kun je de intro skippen of lezen en dan naar de site .

Maar als ik jullie was (De meeste, op enkele na) zou ik dit even grondig doorlezen.
Oud 01-10-2001, 02:10
Ahkran
Ahkran is offline
En over die vertaling.
Toch logisch dat de vertaling ook in de bijbel staat??
Zou je denken dat ze die betekenis zelf verzonnen hebben?
Oud 01-10-2001, 12:29
Duivelke
Duivelke is offline
ja ge hebt gelijk al mijn fake volgelingen
Oud 01-10-2001, 16:13
Fahr
Fahr is offline
Citaat:
Kees-AfhaalChinees schreef:
ik zo graag willen weten hoe jij aan die info komt want als ik aan een satanist( ze is het toch al wat jaren) dit voor legt zegt ze dat hier helemaal niets van waar is [/B]
'Fake' Satanist... de allereerste Satanisten die er waren (die de Satan 3-eenheid aanbeden) waren oude paganisten...

Dat het in de loop der tijd helemaal verdraaid en verandert is, is niet mijn fout...

Die info is algemeen bekend bij mensen die zich bezig houden met de geschiedenis van religies, ik heb het van een afgestudeerd theoloog...

Licii!
- Fahr
Oud 01-10-2001, 18:06
elsbizkit
elsbizkit is offline
Citaat:
Citaat:
elsbizkit schreef:

het is gewoon een vertaling lieverd dus als het in de bijbel staat dan maak dat toch geen fluit uit

ja maar dan is het oorspronkelijk wel duivelsaanbidding
Oud 01-10-2001, 18:18
Ahkran
Ahkran is offline
Citaat:
Fahr schreef:
'Fake' Satanist... de allereerste Satanisten die er waren (die de Satan 3-eenheid aanbeden) waren oude paganisten...

Dat het in de loop der tijd helemaal verdraaid en verandert is, is niet mijn fout...

Die info is algemeen bekend bij mensen die zich bezig houden met de geschiedenis van religies, ik heb het van een afgestudeerd theoloog...

Licii!
- Fahr
Een afgestudeerd theoloog kan het ook fout hebben.
Men wil nog steeds geloven wat men wil geloven.

Dit is al jaren aan de gang, al jaren wil men het verschil tussen Satanisten en Satanen niet inzien.

Wat niemand wil begrijpen is dat het niet om het woord satan gaat maar om de Betekenis van het woord satan.

Iedereen betrekt altijd De Duivel bij het woord Satan.
En weet je hoe dat komt? Allemaal door de bijbel.
En dat is ook meteen de reden waarom er allemaal van die lompe mensen zijn die niets anders willen geloven.

En aan de geschiedenis valt natuurlijk niet te twijfelen .
Oud 01-10-2001, 18:22
Ahkran
Ahkran is offline
Maar ik zeg niets meer.
Degene die het nog steeds niet snappen zullen het nooit snappen.
Die mensen kun je alles vertellen maar ontkennen het toch allemaal want die weten hoe het wel zit.

Dus ik doe geen moeite meer.
Als iemand zich er in verdiept weet men hoe het wel zit. En dan bedoel ik verdiepen in het Satanisme en niet alles zomaar klakkeloos aanneemt wat zoveel mensen zeggen.
Oud 02-10-2001, 01:35
Verwijderd
Citaat:
elsbizkit schreef:

hoezo dan, een tegenstander is toch niet het zelfde als de duivel

Oud 02-10-2001, 01:42
Verwijderd
Citaat:
Fahr schreef:

Licii!
- Fahr
ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik heb het over het moderne satanisme (LaVeyan satanisten) ik weet niet of je hier ooit van heb gehoord der zijn 3 groepen satanisten, en der zijn geen 'Fake' satanisten want een satanist bepaald zelf wat satanisme voor hem/haar inhoud

Oud 02-10-2001, 14:07
elsbizkit
elsbizkit is offline
Citaat:
Citaat:
elsbizkit schreef:

hoezo dan, een tegenstander is toch niet het zelfde als de duivel

ja maar in de bijbel wel
Oud 02-10-2001, 14:39
klootzak2001
klootzak2001 is offline
mm waar ken je daar meer over vinden vind het wel intressant de bijbel heb ik al weggepleurd vind ik niet overtuigend
ik geloof wel in iets geloof niet in een niets
maar is da satan nisme may be

Oud 02-10-2001, 17:48
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
mm waar ken je daar meer over vinden vind het wel intressant de bijbel heb ik al weggepleurd vind ik niet overtuigend
Nou goh, daar hebben we nog eens wat aan. Zeker nooit gehoord van leestekens?
Oud 03-10-2001, 08:11
Verwijderd
Citaat:
elsbizkit schreef:

ja maar in de bijbel wel
ja maar als we het nu over menings uitingen, hebben dan verschild de mijne met dat van jou, dus ben ik een tegenstander van jou mening, ben ik dan nu ook een duivel.

en je moet niet alles terug brengen naar de bijbel, met alles wat je zegt verwijs je naar de bijbel, heb je geen eigen mening ( tis gewoon een vraag , ik hoop dat je je niet aan gevallen voelt)

Oud 03-10-2001, 08:15
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:

kijk eens op http://www.satanisme.nl daar staat genoeg over satanisme

waar geloof je dan in als ik vragen mag

Oud 03-10-2001, 10:36
Blaazer
Blaazer is offline
Citaat:
Ahkran schreef:
Mensen, lees dit eerst eens. http://www.truesatanisthorde.nl/dutc...ssatanisme.htm

Dit komt van de site http://www.truesatanisthorde.nl/
Hier moet je op -Under Construction- klikken en dan kun je de intro skippen of lezen en dan naar de site .

Maar als ik jullie was (De meeste, op enkele na) zou ik dit even grondig doorlezen.
Ziet niemand dit ofsow??
Oud 03-10-2001, 12:43
elsbizkit
elsbizkit is offline
Citaat:
Citaat:
elsbizkit schreef:

ja maar in de bijbel wel
ja maar als we het nu over menings uitingen, hebben dan verschild de mijne met dat van jou, dus ben ik een tegenstander van jou mening, ben ik dan nu ook een duivel.

en je moet niet alles terug brengen naar de bijbel, met alles wat je zegt verwijs je naar de bijbel, heb je geen eigen mening ( tis gewoon een vraag , ik hoop dat je je niet aan gevallen voelt)

nee ik voel me niet aangevallen
Maar ik zeg dat het satanisme uit de bijbel komt en ik denk dat het in ieder geval begonnen is als duivelsaanbidding. Het kan nu wel anders zijn maar daarom is het logish dat veel mensen (we leren het zelfs op school) zo tegen satanisme aankijken.

Oud 03-10-2001, 13:43
Verwijderd
Citaat:
elsbizkit schreef:
nee ik voel me niet aangevallen
Maar ik zeg dat het satanisme uit de bijbel komt en ik denk dat het in ieder geval begonnen is als duivelsaanbidding. Het kan nu wel anders zijn maar daarom is het logish dat veel mensen (we leren het zelfs op school) zo tegen satanisme aankijken.

kijk ik denk dat je vroeger gelovigen (god) had en gelovigen (satan) maar in de tussen tijd zijn der steeds meer mensen die in niets geloven behalve in hun eigen , die wouden ook gewoon een naampje en omdat satan tegenstander betekend dachten ze van: wij zijn tegenstanders van elk geloof dus nemen we satanisme

P.S. over dat boek wat jij had gelezen, die vrouw heeft daar meerder verzinsels in gezet, omdat er bijvoorbeeld helemaal geen duivelskerk bestaad in de vorm van een gebouw ofzo iets ( deze info komt niet van mij maar ik heb dit van een oudere satanist al 40 jaar)
Oud 03-10-2001, 18:45
R. van Attem
R. van Attem is offline
Citaat:
cheshirecat schreef:

Groeten cheshirecat

Het Satanisme is de Tegenstander van alle hypocrieten en draaikonten. Sinds vele jaren verken ik het Satanische/Occulte-ondergrondse en val van de ene in de andere verbazing. De zogenaamde ?Heidensche, Occulte of Satanische ?Scène in Nederland & België is een vergaarbak van alle kippen zonder kop die op 1 januari nog de Wicca-traditie aanhangen op 21 april reeds overstappen naar de Germaanse en/of Noorse tradities en vervolgens op 7 december de vlam van Satan in zich voelen branden. (gelukkig bestaat Shiva Nijmegen wat een vergaarbak ik voor deze koploze kippen, waar ik ze met alle plezier naar door verwijs.)
Dan krijg ik uit het niets een brief van zo?n individu op mijn bureau. Met bloed door lopen ogen lees ik zo?n brief, zucht wel twintig keer het Wilhelmus en begeef me vervolgens naar het dichts bijzijnde toilet om mijn darmen vrijspel te geven. Nu kan ik begrip opbrengen voor hen, die nog ?zoekende? zijn en van zoveel mogelijk richtingen, denkwijzen en levensovertuigingen willen proeven. Het is echter vaak de manier van aanpak die mijn haren ten berge doen reizen.
Het valt me namelijk op dat ze ontzettend afgeven op hun ?vorige? religie of filosofie, hoe vaak heb ik niet gelezen wat voor onzinnig gezeik die groep/organisatie of cultus was.
Het kan nooit genoeg zijn!
Erger dan de verveelde geïnteresseerden in wat er zoal groeit en bloeit in Satanische Nederland & België zijn de schijnheilige betweters, de hypocriete weet alles beter en de draaikonten die het één zeggen en het ander doen. Dit soort figuren kan wat mij betreft niet snel genoeg ter verantwoording worden geroepen voor een ?Infernaal Tribunaal?.
Men kan zich dit type mensachtige wel voor stellen: het zijn die gasten die beginnen met stroop smeren in de hoop dat je flink wat informatie voor hen ophoest (liefst van interne en geheime soort,), daarna eeuwen niks van zich laten horen in de hoop dat je ze bent vergeten om daarna weer te schrijven dat ze via via aan ons postadres zijn gekomen. Natuurlijk zou een teveel aan stroop smeren of beter gezegd anus kussen te snel opvallen; geef echter iemand de gelegenheid om ze te vergeten (ten minste dat denken ze dan) en ze staan binnen een half jaar of een jaar weer voor je neus, pretenderend nog nooit van je gehoord te hebben. dit soort lijpe trucs, die overgingens zo doorzichtig water zijn ? en dan bedoel ik niet water uit de Noordzee)! Behoren tot de klassiekers, maar amuseren me nog wel als iemand het nog eens probeert. Laat ze maar voor mij dansen., amuseer mij maar. Ik zorg er wel voor dat niemand zich ten koste van mij amuseert!
Weer een variant op voornoemde ?informatievergaarders? (die zich nooit ideologie, levensovertuiging of wat dan ook binden ? dat is immers te gevaarlijk!) is de puurste vorm van schijnheiligheid: de Ordinaire Draaikont (ofwel O.D.). deze humanoïde parasiet in de pels van de Occulte, Heidensche of Satanische beweging in Nederland & België - en ongetwijfeld andere landen.

Misschien geeft dit een beter beeld hoe een gemiddelde Satanist staat tegenover meelopers.
Oud 03-10-2001, 18:47
R. van Attem
R. van Attem is offline
Citaat:
Dying Bride schreef:

Het spijt me u teleur te moeten stellen maar ik ben mijn pubertijd al ruimschoots voorbij!
Oud 03-10-2001, 19:48
R. van Attem
R. van Attem is offline
Citaat:
Dying Bride schreef:

Het spijt me u teleur te moeten stellen maar ik ben mijn pubertijd al ruimschoots voorbij!
Advertentie

Regels voor berichten