Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 08:26
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Weet iemand een buurt in Utrecht waar je kan parkeren en dicht bij de Vreeburg is (of met het openbaar vervoer netjes te doen is)?! Ik heb geen zin om voor een hele dag te betalen, want we staan er van s morgens vroeg tot `s nachts 3 uur..

Al is het maar een straat, navigatie doet de rest!

Alvast bedankt!
Oud 01-03-2006, 09:25
Verwijderd
Zul je toch moeten betalen, het is daar allemaal betaald parkeren, ook in de straten die erbij (of iets verder weg) liggen.
Het beste kun je em sowieso in een parkeergarage zetten, heb je ook minder kans dat je auto opengebroken wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 09:26
blueeyes_jochie
owk.. mm maar zijn die 24 uur open?! en welke raad je aan?! en graag een dichtsbijzijnde straat bij de garage?!
Oud 01-03-2006, 09:28
Verwijderd
Er zijn er wel een paar die 24 uur open zijn, maar ik heb geen idee waar die zitten. Ik parkeer altijd gewoon bij mijn vriendin voor de deur, wat overigens ook betaald parkeren is.
Misschien even op www.utrecht.nl kijken of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 12:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
parkeer gewoon in een parkeergarage, das sowieso veiliger voor je auto.
Oud 01-03-2006, 16:55
blueeyes_jochie
Ja denk dat ik hem in Hoog Catherijnen zet, kost wel een euro of 20 dan maar goed .. Beter dan straks geen velgen of auto meer..
Oud 01-03-2006, 17:44
Unexplained
Unexplained is offline
Parkeer bij Utrecht Lunetten en neem vanaf daar de trein...
Oud 01-03-2006, 19:21
Saycheese
Saycheese is offline
Maar om 3 uur 's nachts kom je met de trein niet meer in Lunetten.
Je moet uberhaupt niet met welk OV dan ook om 3 uur 's nachts proberen bij je auto te komen.
Gewoon op loopafstand neerzetten dus. Ik adviseer Paardenveld, iets verder weg dan Hoog Catharijne, maar nog steeds minder dan 5 minuten lopen, en goedkoper dan HC.
Oud 01-03-2006, 20:58
Ivo
Ivo is offline
Achter/naast de Hogeschool Utrecht locatie Nijenoord. Daar zit je echt net buiten de betaald parkeren-zone (andere kant van het spoor is betaald) maar er is toch altijd plek zat. Vanaf daar rijden er heel veel bussen naar het centrum (lijn 6, 7, 16 en 36. bijelkaar geloof ik 20 bussen per uur overdag). Je moet dan alleen even kijken of de bussen 's nachts ook rijden. Anders is het vanaf de vredenburg ongeveer een half uurtje lopen (hooguit 40 min.), mits je nog nuchter bent. En de BOB zal de weg ook nog wel terug kunnen vinden, aangezien je alleen maar rechtdoor moet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 23:34
Verwijderd
Volgens mij rijden de bussen daar maar tot 0:35, in ieder geval zeker niet tot 3 uur. Maar goed, het is maar wat je voor gratis parkeren over hebt he
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 13:02
Verwijderd
Ja kan beter de auto in een buitenwijk zetten en snachts 10 euro voor een taxi betalen dan de auto in een parkeergarage te zetten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 13:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-03-2006 @ 14:02 :
Ja kan beter de auto in een buitenwijk zetten en snachts 10 euro voor een taxi betalen dan de auto in een parkeergarage te zetten.
dat is goedkoper, bedoel je. das wat anders dan dat het 'beter' is.

ooit een auto op vier blokken zien staan ? en je dan vervolgens afgevraagd wat er toch gebeurd zou zijn met de wielen ?
Oud 02-03-2006, 18:17
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-03-2006 @ 14:24 :

ooit een auto op vier blokken zien staan ? en je dan vervolgens afgevraagd wat er toch gebeurd zou zijn met de wielen ?
En dat gebeurt niet dichter bij de binnenstad? Parkeergarages zijn op het gevraagde tijdstip namelijk toch al dicht.
De buurt waar ik het over heb valt nog wel mee, zeker als je je auto in een woonstraatje parkeert kan er weinig misgaan. Zoals Dukko zegt kun je altijd een taxi voor 10 euro terug nemen als er geen bussen meer rijden. Dat is goedkoper dan 2 euro per uur (of meer) aan parkeerkosten betalen.

Disclaimer: Deze post is geheel op eigen risico van de lezer te interpreteren, ik ben niet aansprakelijk voor evt. geleden schade. Lezer dient dan ook zelf de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen als het vergrendelen van de auto en het niet achter laten van waardevolle voorwerpen in het voertuig
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 19:13
Nobucta
Nobucta is offline
Citaat:
blueeyes_jochie schreef op 01-03-2006 @ 17:55 :
Ja denk dat ik hem in Hoog Catherijnen zet, kost wel een euro of 20 dan maar goed .. Beter dan straks geen velgen of auto meer..
Pak dan de Jaarbeurs, is het maar een tientje en bewaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 08:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ivo schreef op 02-03-2006 @ 19:17 :
En dat gebeurt niet dichter bij de binnenstad? Parkeergarages zijn op het gevraagde tijdstip namelijk toch al dicht.
De buurt waar ik het over heb valt nog wel mee, zeker als je je auto in een woonstraatje parkeert kan er weinig misgaan. Zoals Dukko zegt kun je altijd een taxi voor 10 euro terug nemen als er geen bussen meer rijden. Dat is goedkoper dan 2 euro per uur (of meer) aan parkeerkosten betalen.

Disclaimer: Deze post is geheel op eigen risico van de lezer te interpreteren, ik ben niet aansprakelijk voor evt. geleden schade. Lezer dient dan ook zelf de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen als het vergrendelen van de auto en het niet achter laten van waardevolle voorwerpen in het voertuig
dat een taxi goedkoper is ontken ik niet. overigens, vage parkeergarages kom jij, als ze dan dicht zouden zijn.
Oud 03-03-2006, 10:18
Ivo
Ivo is offline
3 uur 's nachts... redelijk normaal dat een parkeergarage dan dicht is. Of raad jij de TS aan om lekker tot 7 uur 's ochtends (misschien een uurtje eerder of later) te gaan staan wachten voor de deur van de parkeergarage.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 12:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dr zijn zat garages die gewoon 24h per dag open zijn.
Oud 03-03-2006, 14:44
babylove
babylove is offline
Heb je er weleens aan gedacht dat je bij een parkeergarage een avondkaart/dagkaart kunt kopen voor 1 tarief? Zou eerst even daar naar kijken. Ik zou sowieso mn avond niet zo laten beheersen door het parkeren van mn auto. Wat een gedoe
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:

Niet iedere auto staat op 500 euro bling bling velgen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 15:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dukko schreef op 04-03-2006 @ 16:10 :
Niet iedere auto staat op 500 euro bling bling velgen.
de TS begon zelf over velgen

(daarnaast, 500 euro voor 4 velgen+banden is gewoon goedkoop.)
Oud 04-03-2006, 16:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-03-2006 @ 13:39 :
dr zijn zat garages die gewoon 24h per dag open zijn.
Toch zijn die sweur in de minderheid.
Oud 05-03-2006, 13:25
babylove
babylove is offline
En is het nog gelukt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 18:10
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:

Net alsof je je Auto niet ergens gewoon een dagje kunt parkeren zonder dat hij helemaal gesloopt wordt.. Das wel heel erg uitgaan van t slechte van de mens...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 19:44
babylove
babylove is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 05-03-2006 @ 19:10 :
Net alsof je je Auto niet ergens gewoon een dagje kunt parkeren zonder dat hij helemaal gesloopt wordt.. Das wel heel erg uitgaan van t slechte van de mens...
Eens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten