ik weet niet of dit ook bij lerarentekort hoort, maar voor sommige vaken heb ik wel 2 leraren gehad.
Voor duits, gin dr eentje weg (stagiere, of hoe je da ook ma schrijven) en daar hebben we dus een andere voor teruggekregen, en voor nederlands gingen dr ook ineens twee weg. Wij hebben meteen een nieuwe gekregen, maar andere klassen hebben wel een paar weken op een nieuwe leraar meoten wachten.
En voor M&O (heb ik zelf niet, maar klagenoten wel) voor m&o hebben ze nu ook al een 2e leraar.
Vorig jaar heb ik er in totaal 2 voor duits gehad, en 3 voor handvaardigheid, of misschien zelfs 4, op een gegeven moment wist ik niet eens meer wie ik had, en hun namen al helemaal niet...
2 jaar geleden in totaal 3 voor verzorging, en 2 voor duits
en van 3 jaar geleden weet ik t helemaal niet meer.
Verder volgens mij voor nog wel meer vakken meerdere leraren, maar dat weet ik nu ff niet.
Tja, alle leraartjes gingen weg... en het waren eigenlijk ook allemaal aardige leraren die weggingen... *snik*
Voor nederlads is echt wel erg, omdat er voor nederlands zo weinig leraren zijn
1 vorig jaa weg, 2 dit jaar, 1 in t ziekenhuis wegens iets met z'n hart, dus das in totaal 4 weg, zomaar ineens) en tja, voor die 4 moesten er toch weer nieuwe komen, en er was geen tijd om ze in te werken, en ik geloof da er maa 2 nieuwe zijn gekomen, die dus allebei voor het eerst op onze school staan, verder hadden ze wel al werkervaring, ma met andere methodes als die wij hebben.
mmm en voor duits... in de 2e ging 'ie vervroegt met vaantie, dus kregen we een andere
in de 3e, eind hadden we een staiere, en in de 4e begin was die stagiere er nog. nouja, zon leraar in opleiding
t was telkens met dezelfde leraar
Maar huiswerk hadden we met duits dit jaar echt wel een hele achterstand, op adere klasen.
Wij moesten ineens nog 2 luisterverslaen inleveren, die we dus bij die stagiere hadden moeten inleveren, maar nooit gedaan dus, en verder, liepen we ook gewoon met het andere werk achter, dus da moesten we in het 2e halfjaar nog bijwerken. wel heel geleidelijk enzo, maar daadoor kunnen wij nu op t eind va het jaar geen film kijken, en andere klassen wel...
En met nederlands is het ook wel een beetje misgegaan, toen we net die nieuwe hadden. Ze snapte nix van ons, en wij nix van haar.
En das eigenlijk ook nooit meer echt goedgekomen. Ze luisterd gewoon niet naar ons, als we wat vragen, en met vinkopdrachten inleveren, as je het niet had, was niet erg, leverde je het gewoon de volgende les in... Ze hield zich dus gewoon niet aan afspraken...
Gelukkig is ze in die vinken na een tijd (na een paar keer klagen door ons, bij onze afdelingsleider (of wat voor iemand het ook is))
maar ze is dus na een tijdje wel gewoon 'straf' gaan uitdelen as je de vinkopdraht niet afhad.
mgoed, ik weet dus niet of je hier wat aan hebt dubbelmanm, maar ik zet ut toch maar neer