Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2007, 21:50
beautifullove
beautifullove is offline
ik zit in het laatste jaar van vmbo kaderberoeps verzorging..
en ben sinds november 2006 ziek.. ik weet niet wat ik precies heb.. en loop ook sinds november al bij ziekenhuizen en dokters..
ben vanaf november al niet veel meer naar school geweest.. en mijn toetsen neit veel gemaakt.. ik mag ze allemaal inhalen en ik hoef geen so;s meer te maken.. maar ik weet niet hoe.. en me mentor wil me helemaal niet helpen.. die praat me alleen maar naar beneden. ik wil graag examen doen en het halen.. heeft iemand een hele goede super tip.

ik ben niet echt vasthoudend.. ik heb dus wel vanalles bijv.
ik ga vanaf nu leren leren leren maar ja.. niet dus het lukt me niet maar ik ben slim genoeg om het allemaal te leren.. maar ik heb de discipline niet hellllupp

groetjes marije
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2007, 22:29
Briseïs
Briseïs is offline
Zoek iemand die je wilt helpen en die je wél motiveert. Een andere leraar dan je mentor bijv. Misschien kun je de discipline dan wel opbrengen.

En verder zal het dan toch echt neerkomen op heeeeeeeel veel leren.

Veel succes!
Oud 28-03-2007, 22:30
Fantôme
Fantôme is offline
Met wie heb je geregeld dat je alle toetsen mag inhalen en geen so's hoeft te maken? Is hij/zij ook niet een persoon die jou verder kan helpen?

Andere mensen binnen jouw school, behalve je mentor, die ik kan bedenken zijn een zorgcoordinator, counsler, schoolmw enz.

Ikzelf loop stage bij afdeling leerplicht van de gemeente.
Bij ons gebeurt het regelmatig dat ik een jongere op gesprek krijgt die niet goed naar school blijkt te kunnen door ziekte.
De procedure is dan dat een jongere (in overleg met de school) de schoolarts bezoekt zodat deze een advies kan uitbrengen naar de school hoe ze jou het beste kunnen begeleiden en jou uitlegt op welke manier je het beste met de situatie om kan gaan.
Wanneer de school goed op de hoogte is en jij laat merken écht je examen te willen halen, kan ik me niet voorstellen dat zij jou daarin niet willen helpen in hoeverre jij dit nodig hebt.

groetjes,
fantome
Oud 29-03-2007, 06:52
Anika
Kun je niet met klasgenootjes afspreken om samen te gaan leren? Die moeten ook leren voor hun examens en als je samen bent is het vaak makkelijker om jezelf te motiveren dan alleen, althans dat vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 07:39
Verwijderd
Verstand op nul, geen sociaal contact en gewoon dóen.

Ik heb weleens in de laatste twee maanden 7 onvoldoendes opgehaald, dat was echt elke dag leren, twee weken lang elke dag 3/4 verslagen maken, uiteraard naar alle lessen gaan, etc. Niet nadenken over wanneer je klaar bent, niet verder plannen dan een paar dagen vooruit om niet te schrikken van de hoeveelheid stof, niet piekeren, je niet afvragen of het uberhaupt mogelijk is, maar met de stompzinnigheid van een stoomtrein dóórgaan. Met een beetje mazzel lukt het dan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 19:22
DEiE
DEiE is offline
Je hebt het wel getroffen met zo'n mentor zeg. Persoonlijk zou ik niet met mensen samen gaan leren, want dan komt er in mijn geval niets van. Wat ik wel doe, is dat ik, omdat ik een onvoldoende drijg te gaan halen voor wiskunde, elke vrijdagmiddag met een vriend meegaat, die erg goed in wiskunde is, en dan met hem de week "doorbespreken". Dit kan misschien in jouw geval helpen, iemand vinden die van jouw leeftijd is, en misschien een hoger niveau doet. Dit soort mensen kunnen je meestal beter helpen dan leraren, omdat ze ongeveer op hetzelfde denkniveau zitten. In ieder geval veel succes, en ik hoop voor je dat je het gaat redden.

mvg Jesse
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:32
Poepkind
Poepkind is offline
bijles
Oud 30-03-2007, 19:27
Bob89
Bob89 is offline
Samen met anderen leren werkt inderdaad vaak...zeker als je het op school doet (wel een rustige ruimte nodig dus).
Anders kun je aan een huiswerkinstituut denken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 12:53
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 29-03-2007 @ 08:39 :
Verstand op nul, geen sociaal contact en gewoon dóen.

Ik heb weleens in de laatste twee maanden 7 onvoldoendes opgehaald, dat was echt elke dag leren, twee weken lang elke dag 3/4 verslagen maken, uiteraard naar alle lessen gaan, etc. Niet nadenken over wanneer je klaar bent, niet verder plannen dan een paar dagen vooruit om niet te schrikken van de hoeveelheid stof, niet piekeren, je niet afvragen of het uberhaupt mogelijk is, maar met de stompzinnigheid van een stoomtrein dóórgaan. Met een beetje mazzel lukt het dan.
idd maar dan moet je wel sterk in je schoenen staan wil je dat volhouden.
Oud 31-03-2007, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Woef schreef op 31-03-2007 @ 13:53 :
idd maar dan moet je wel sterk in je schoenen staan wil je dat volhouden.
Toe leven naar de dag dat het voorbij is wil nog wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 09:55
Konijn
Konijn is offline
Als je dit weet, lijkt me dat genoeg motivatie om het te doen.
Ik heb ook mn examens gedaan terwijl ik al twee jaar ziek was.
Je hebt al de mogelijkheid gekregen om geen so's te doen, dus zijn het een paar grote toetsen en daarna je examens waar je je op moet concentreren.

Ga geen stof meer doorwerken die niet op de examens of in een toets teruig komt. Vraag per vak aan de specifieke leraar of ze een afspraak willen maken voor de toets die je in moet halen. Staat er eenmaal een datum, heb je een stok achter de deur. Je kunt zelfs vragen of ze je willen helpen een persoonlijke planning te maken tot aan die toets of het examen.

En nogmaals: jij wilt dit, dus je zult het zelf moeten doen!
Ik snap niet als je zo graag je examen wilt halen, dat je niet de motivatie op kunt brengen om iets te doen.
Reageren

Regels voor berichten