Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2013, 17:58
omgee
omgee is offline
Ik zit echt met een super groot probleem qua studie nu en vroeg me af of iemand me hier wat advies over kan geven. Het is een redelijk lang verhaal, maar als iemand me hierover zou kunnen adviseren zou ik zo dankbaar zijn!

Ik ben nu een tweedejaars HBO student, die verleden jaar over is gegaan met een uitstel van BSA door omstandigheden die zich op de school hebben afgespeeld. Ik ben over gegaan met ongeveer 30 studiepunten en heb tot en met 31 juli om mijn BSA (45 punten) te halen.

Nu is het probleem dat ik 43 punten heb behaald dit jaar en er dus twee studiepunten tekort kom.

Nu is het rotte hiervan dat dit door name komt door de miscommunicatie met een docent. Er was ��n vak wat ik nog van verleden jaar moest herkansen dat bestaat uit drie verschillende onderdelen, als je deze drie onderdelen haalt krijg je vijf studiepunten. Twee van deze onderdelen heb ik behaald, waarvan mijn docent nog voor ��n onderdeel daarvan nog steeds een cijfer voor moest invoeren.
Voor het derde onderdeel had ik nog een werkstuk dat ik moest herkansen, waar geen duidelijke deadline voor was opegegeven. Mijn docent had me gewoon een mail versuurd, waarin hij zei dat ik het aan het einde van periode 4 moest inleveren.

Nu had ik 2 juli mijn laatste tentamen, en had ik die week ook nog een deadline op 4 juli voor een ander vak. Ik heb 4 en 5 juli de desbetreffende docent in zijn kantoor opgezocht om mijn werkstuk in te leveren en ook om te vragen waarom hij miin behaalde cijfer nog niet had ingevoerd, en beide dagen kon ik hem niet vinden.
Ik had daarom besloten dat ik mijn werkstuk gewoon 5 juli in zijn postvak zou stoppen. Eenmaal bij zijn postvak aangekomen hing er een briefje dat de deadlines voorbij waren, en dat als ik nog nieuw materiaal zou willen inleveren ik dat face to face zou moeten doen.

Ik heb mijn docent daarna een e-mail gestuurd, waarin ik heb vermeld dat ik hem al twee dagen had lopen zoeken op school, en dat ik nog steeds een cijfer tegoed krijg en ook nog mijn werkstuk moest inleveren waar geen duidelijke deadline voor was.

Ik heb diezelfde avond een e-mail van mijn docent gekregen, dat hij mijn werkstuk niet meer mocht nakijken omdat periode 4 was afgelopen, terwijl ik die dag daarvoor nog een deadline had! Verder vertelde hij me, dat hij geen nieuwe cijfers meer mocht invoeren tot en met September (nieuwe schooljaar), en dat hij verder op vakantie was en niet voor Augustes op school zou zijn.

Nu heb ik het hiermee verleden week met mijn school decaan gehad en die zegt dus dat dit onzin is. Mijn school decaan vertelde me dat er die week daarop zelfs nog tentamens werden afgenomen, en dat het collegejaar officieel tot en met 31 Augustes duurt en dat er dus gewoon nog cijfers mogen worden ingevoerd (vooral omdat ik diezelfde week gewoon nog tentamens en deadlines had, die gewoon nog moesten worden nagekeken en waar dus ook nog de cijfers van moesten worden ingevoerd).
Dat mijn docent dus geen nieuwe cijfers meer mag invoeren is dus onzin.

Nu ben ik dus uitgenodigt door de BSA commissie van mijn school, om mijn zaak ''voor te leggen''. En ik vroeg me dus af of ik dit als een argument kon gebruiken? Daarnaast staat er in mijn school regeling, dat mijn school mij voor 1 maart een waarschuwing hoorde te geven als hun dachten dat ik geen genoeg punten zou halen voor mijn BSA, die ik niet heb gekregen.

Mijn school decaan zei dat ik hierdoor misschien juridisch sterk stond, omdat mijn school zich niet aan hun regelement heeft gehouden.

Ik vroeg me dus af het een realistisch voorstel is als ik aan de BSA commissie ��n maand BSA uitstel vraag. Vooral omdat mijn docent mij sowieso nog een cijfer is verplicht van het onderdeel wat hij al beoordeeld is, en dus sowieso toch nog een cijfer voor mij moet invoeren.

Verder zou een negatief bindend studieadvies pas ingaan vanaf 31 Augustes, en ik vroeg me dus af dat als mijn docent voor die tijd dus mijn werkstuk zou nakijken en gelijk mijn cijfer zou invoeren (wat volgens mij zou mogelijk zou moeten zijn omdat het collegejaar tot en met 31 Augustes duurt officieel) ik alsnog mijn 45 punten zou kunnen behalen en mij aan de BSA norm houd.
Is dit een realistisch plan, of ben ik nu domme dingen aan het verzinnen?

Sorry, het is nu een heel lang (en misschien onduidelijk) verhaal geworden, maar ik zit nu zo erg te stressen. Als iemand me hierover zou kunnen adviseren of me tips zou kunnen geven zou ik echt super dankbaar zijn!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2013, 18:12
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet precies de regels, dus zoek die eens op. Maar als je een waarschuwing moet krijgen voor een BSA definitief wordt, en jij hebt geen waarschuwing gehad (erkent de school dit overigens?), dan kunnen ze je geen BSA opleggen.

De andere kant van de zaak is wel dat als je nu al zo veel moeite hebt met je studie, je misschien beter iets kan gaan doen dat je beter ligt. Waarom is het zo'n ramp als je zou moeten stoppen met een studie, die je toch al niet ligt?

Ten slotte vind ik dat je wel erg gemakkelijk de schuld van dat laatste cijfer bij de docent legt. Als het bij mij op één cijfer zou hangen, zou ik zorgen dat ik precies wist wanneer en hoe en zo. Je wekt op mij helemaal niet de indruk dat je daar voor 4 juli ook maar enige moeite voor hebt gedaan. Je had veel eerder zekerheid moeten zoeken aangaande die deadline. Denk je dat je later bij je baas aan kan komen zetten met "er was geen duidelijke deadline" als er een ontevreden klant is? Nee, je baas zal dan zeggen dat je had moeten zorgen dat die deadline wel duidelijk was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten