Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2006, 17:02
Verwijderd
Ik wil huursubidie/huurtoeslag aanvragen voor als ik mijn zelfstandige woning betrek volgende week.

Nou heb ik een proefberekening gedaan. Deze komt uit op ong. 17 euro toeslag per maand. Is dat niet veel te weinig?
Mijn netto huur is 201 euro, mijn servicekosten zijn 95 (waarvan 9 euro subsidiabel is).

Maar 17 euro over een netto huur van 201 is toch veel te weinig? Doe ik soms iets verkeerd bij de proefberekening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 17:07
T_ID
T_ID is offline
Inkomen?
Oud 09-02-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-02-2006 @ 18:07 :
Inkomen?
Heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:10
Bloem
Bloem is offline
Het zou best kunnen, ik heb wel eens gewoon wat proefberekingen gedaan en het komt er elke keer op neer dat die huur min de subsidie niet lager uitkwam dan ongeveer €200,-. Dus als de huur €300,- was werd de huurtoeslag iets van €80,- maar als de huur lager was ging de huurtoeslag ook mee omlaag.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:33
Verwijderd
Je komt over het algemeen uit op een huur van rond de €180 euro als je je huurtoeslag eraf haalt (iig niet daaronder, als je huur al lager is dan dat krijg je ook niets)...en 201-17 is ongeveer €180,-. Ik denk dus dat het wel klopt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-02-2006 @ 18:09 :
Heb ik niet.
Niet mogelijk.

Verder is je huur zo laag dat een klein subsidiebedrag best mogelijk is, de (in mijn optiek nogal kromme) berekening gaat tevens uit van de huursom.
Oud 09-02-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-02-2006 @ 19:33 :
Niet mogelijk.

Verder is je huur zo laag dat een klein subsidiebedrag best mogelijk is, de (in mijn optiek nogal kromme) berekening gaat tevens uit van de huursom.
Natuurlijk is geen inkomen hebben wel mogelijk Ik heb natuurlijk wel studiefinanciering, maar dat is niet belastbaar.

En sja, ik vrees idd dat jullie gelijk hebben en dat het maar bij 17 euro blijft
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:56
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 09-02-2006 @ 19:37 :
Natuurlijk is geen inkomen hebben wel mogelijk Ik heb natuurlijk wel studiefinanciering, maar dat is niet belastbaar.
Studiefinanciering is wél inkomen, daar staat een bepaald bedrag per jaar voor, standaard
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:56
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-02-2006 @ 19:37 :

En sja, ik vrees idd dat jullie gelijk hebben en dat het maar bij 17 euro blijft
Waar ga je dan in vredesnaam de huur van betalen?!
Oud 09-02-2006, 19:17
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik woon ook al bijna een jaar op mezelf en ik kan bevestigen dat studiefinanciering niet als inkomen mag worden berekend.

Dus in het geval jij alleen van je studiefinanciering moet rondkomen, dan nemen ze dit niet mee in de berekening als 'inkomen'.

Daar je een lage huur hebt, krijg je ook minder huursubsidie. 200 Euro is echt bijna niks. Iemand hierboven beschreef dit ook al.

Ik heb bijvoorbeeld inderdaad een huur van tegen de 300 aan, waarvoor ik nu maandelijks 99 euro huurtoeslag ontvang. Komt me huur eigenlij kweer op die 200 euro neer.

Ik zou het gewoon aanvragen. Je hebt er in principe recht op. Misschien valt het iets hoger uit dan jij hebt berekend. En alle beetjes helpen.. of niet?
Oud 09-02-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 09-02-2006 @ 19:56 :
Waar ga je dan in vredesnaam de huur van betalen?!
Zoals iedere student doet, van mijn uitwonend-stufi en evt. een baantje

Citaat:
Krummeltje schreef op 09-02-2006 @ 19:56 :
Studiefinanciering is wél inkomen, daar staat een bepaald bedrag per jaar voor, standaard
Maar omdat het niet belastbaar is, wordt het niet meegerekend als inkomen in de berekening van huur-/zorgtoeslag. Dus in dat opzicht heb ik geen inkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:27
Ivo
Ivo is offline
Zolang je je diploma nog niet in handen hebt, is je stufi zelfs helemaal geen inkomen, maar slechts een lening. Pas als je binnen 10 jaar je diploma haalt (en het eerste jaar stufi als je binnen 1 jaar je P haalt), is je ontvangen geld werkelijk van jou.
En lening, en dus ook ontvangen stufi is nooit belast.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 17:53
Verwijderd
Citaat:
LoeLoe schreef op 09-02-2006 @ 20:17 :
Ik woon ook al bijna een jaar op mezelf en ik kan bevestigen dat studiefinanciering niet als inkomen mag worden berekend.

Dus in het geval jij alleen van je studiefinanciering moet rondkomen, dan nemen ze dit niet mee in de berekening als 'inkomen'.

Daar je een lage huur hebt, krijg je ook minder huursubsidie. 200 Euro is echt bijna niks. Iemand hierboven beschreef dit ook al.

Ik heb bijvoorbeeld inderdaad een huur van tegen de 300 aan, waarvoor ik nu maandelijks 99 euro huurtoeslag ontvang. Komt me huur eigenlij kweer op die 200 euro neer.

Ik zou het gewoon aanvragen. Je hebt er in principe recht op. Misschien valt het iets hoger uit dan jij hebt berekend. En alle beetjes helpen.. of niet?
Hm inderdaad, de kale huur op zich (2001) is weinig, maar het zijn dus die servicekosten (voor water/gas/elektra o.a.) die de prijs hoger maken...Ach ja.
En elk beetje helpt, idd

Citaat:
Ivo schreef op 10-02-2006 @ 17:27 :
Zolang je je diploma nog niet in handen hebt, is je stufi zelfs helemaal geen inkomen, maar slechts een lening. Pas als je binnen 10 jaar je diploma haalt (en het eerste jaar stufi als je binnen 1 jaar je P haalt), is je ontvangen geld werkelijk van jou.
En lening, en dus ook ontvangen stufi is nooit belast.
Ja precies. Overigens, het maakt niet uit hoe lang je over je P doet; 2 jaar mag ook. Als je maar binnen 10 jaar je diploma haalt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 10-02-2006 @ 18:53 :
Hm inderdaad, de kale huur op zich (2001) is weinig, maar het zijn dus die servicekosten (voor water/gas/elektra o.a.) die de prijs hoger maken...Ach ja.
Ik hoop 201. En is het niet altijd zo dat de kosten voor water/gas/elektra de prijs hoger maken...? (Tenzij je huurprijs inclusief is natuurlijk, maar dan ligt die prijs al hoger. Water/gas/elektra is nu eenmaal ook niet gratis. )
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-02-2006 @ 20:19 :
Ik hoop 201. En is het niet altijd zo dat de kosten voor water/gas/elektra de prijs hoger maken...? (Tenzij je huurprijs inclusief is natuurlijk, maar dan ligt die prijs al hoger. Water/gas/elektra is nu eenmaal ook niet gratis. )
*schiet in lach* Ahum. 201 ja...

Nou, we zullen zien als ik bericht krijg van de Belastingdienst of ik meer dan 17 krijg
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 09:21
Verwijderd
Het bedrag klopt waarschijnlijk wel hoor, nood, mijn subsidiabele huur is €214 en ik krijg ook maar iets van 20 euro per maand (hoeveel weet ik niet precies). Mijn werkelijke huur ligt veel hoger (330) door alle servicekosten...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 11-02-2006 @ 10:21 :
Het bedrag klopt waarschijnlijk wel hoor, nood, mijn subsidiabele huur is €214 en ik krijg ook maar iets van 20 euro per maand (hoeveel weet ik niet precies). Mijn werkelijke huur ligt veel hoger (330) door alle servicekosten...
Ahh ok Nouja, het moet dan maar. Rondkomen lukt vast wel met mn stufi en evt. een baantje ernaast.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten