Ehm, is dit alles wat je hebt? Want dit is nou niet echt een column te noemen. Je verteld je standpunt niet, waardoor het eigenlijk totaal niet duidelijk is waar je het nou over hebt of wilt vertellen.
Plotseling duikt er een wezen op, bijna net zo lang als ik.
Dat 'wezen', zou ik veranderen. Want ik denk dat je de juffrouw bedoelt en dat is nou niet echt een wezen. Noem het desnoods een gestalte, al vind ik dat ook niet echt in de context passen.
Daarbij vind ik de ironie nogal ontbreken, of je doet in ieder geval veel te hard je best om ironie te laten doorklinken.
Schrijf wat duidelijker voor jezelf op, van wát wil ik nu eigenlijk zeggen en probeer dit eerst op een normale manier te formuleren alvorens je begint aan de column zelf, want ook uit je voorstukje begrijp ik niet helemaal wat je nu wilt zeggen.
Daarbij heeft een column ook nog een bepaalde opbouw, eerst maak je de lezer lekker of introduceer je het onderwerp, zonder natuurlijk te zeggen: Mijn column gaat over de keuzes die kinderen moeten maken etc.
In het midden vertel je meestal je standpunt, of dat wordt dan duidelijk en het helpt als je eindigt met een goed uitsmijter.
Je hoeft niet altijd een standpunt duidelijk te maken in een column, maar in jouw geval dus wel en zeker als je voor de eerste keer een column schrijft zou ik het bovenstaande schema hanteren.
Probeer maar wat