Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En 'is niet meer' vind ik echt vel mooier, bedankt! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En verder sluit ik me wel aan bij CSN's verhaaltje. Oh, alleen vind ik dan dat de laatste twee zinnen niet meer lekker lopen. Misschien: Schilderde, met gekleurd palet, de herfst een vrolijk bladerbed. de komma's kun je weglaten en 'vrolijk' vind ik eigenlijk niet zo leuk, maar er moet wel een tweelettergreperig woord staan ![]() Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 22:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Euh, alleen vind ik nu dat er iets van 'Toen' voor die herfstzinnen moeten staan. Sorry, het is ook nooit goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
de herfst een lieflijk bladerbed. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja het is cliché maar toch ga ik haar verdedigen. Ze dicht nog niet lang, en ik vind dit in vergelijking met haar andere gedichten een vooruitgang omdat ze al meer met taal speelt, rijmt, afkappingen gebruikt en zelfs op hoofdletters let. In die zin is het een vooruitgang alhoewel het cliché is. Je kan toch niet verwachten van iemand die ocharme een maand dicht dat hij/zij de meest hoogstaande poëtische kunstwerken gaat afleveren? Het is goed dat ze begint na te denken over taal waar ze ervoor enkel van uit haar gevoel schreef. Als je zuiver en alleen dit gedicht bekijkt -wat jij waarschijnlijk wel gedaan hebt- heb je natuurlijk gelijk.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 11:22. |
![]() |
||
Citaat:
Als LiefsvanHier niet zelf kan bedenken waarom ik vind dat het gedicht cliché is, dan verwacht ik niet dat ze geschikt is om goede gedichten te schrijven. In die optiek is het niet nodig dat ik een cultureel-historische uitweiding opschrijf over de reden waarom haar gedicht cliché is. Maar heel erg in het kort: het gedicht is cliché doordat de aangehaalde thematiek wijdverspreid is binnen zowel de Nederlandse als de buitenlandse literatuur, de beschrijving van de seizoenen reikt ver terug in onze geschiedenis en ik vindt dat de schrijfster hier niets bijzonders mee heeft gedaan. Het is een simpeler, grijzer gedicht dan sommige andere gedichten die veel ouder zijn. *nerwen, ik keek inderdaad alleen naar het gedicht. Laatst gewijzigd op 12-02-2006 om 18:29. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil leren van DoP en dat betekent dat ik nu nog niet goed ben, maar misschien word ik dat later wel? Ik wil hier alleen maar even mee vertellen dat ik niet vind dat je dat zomaar kan zeggen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee, dan verwacht ik dat jij niet geschikt bent om goede gedichten te schrijven. Ik bedoel niets anders dan wat ik zeg. Maar je ziet zelf al dat het cliché is, dus die verwachting is niet meer van toepassing. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-02-2006 om 22:03. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[stukje] Zomer Roosje | 11 | 11-10-2005 15:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn Zomer Ruby Blue | 8 | 26-07-2005 20:13 | |
Lifestyle |
Nu het is zomer is, waar hangt jouw winterkleding? Verwijderd | 62 | 12-08-2004 15:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Kut zomer (PiTT) | 5 | 12-06-2004 22:48 | |
Lifestyle |
De Zomer Verwijderd | 88 | 30-03-2004 10:02 | |
Muziek |
Hoe was je zomer en welke bands heb je deze zomer gezien 86dagreed | 21 | 02-09-2003 16:33 |