Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2005, 18:45
Miss_pweak
Miss_pweak is offline
hoihoi
heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe zelda, The Legend of Zelda: Twilight Princess op de nintendo gamecube uit komt
kunt er alles over te weten komen wat je maar wilt, maar de datum wanneer die uitkomt niet
Oud 11-10-2005, 18:52
maximeus
maximeus is offline
ik las laatst dat het pas rond maart 2006 werd......
Oud 11-10-2005, 18:54
Verwijderd
Ja, eerste kwartaal 2006 . Aan de andere kant, beter een goed afgemaakt spel dan eentje die afgeraffeld in de winkel ligt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
maximeus schreef op 11-10-2005 @ 19:52 :
ik las laatst dat het pas rond maart 2006 werd......
Is de revo dan niet al uit? Als het zo laat is ga ik hem niet meer halen, dan heb ik de 360 als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:06
Miss_pweak
Miss_pweak is offline
Citaat:
Laurens schreef op 11-10-2005 @ 19:54 :
Ja, eerste kwartaal 2006 . Aan de andere kant, beter een goed afgemaakt spel dan eentje die afgeraffeld in de winkel ligt.

daar zit iets in
alle games van zelda zowel nintendo gamecube als de voorganger nintende 64 ware ze wel de moeite
Oud 11-10-2005, 19:10
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Miss_pweak schreef op 11-10-2005 @ 20:06 :
daar zit iets in
alle games van zelda zowel nintendo gamecube als de voorganger nintende 64 ware ze wel de moeite
WEL DE MOEITE!!!!!

Ocarina Of Time is een van de meest geniale games die ooit op de N64 is uitgebracht. Die speel ik nu nog steeds. The Wind Waker ken ik niet ik heb geen Gamecube maar er wel over zitten twijfelen om m speciaal daarvoor te kopen.
Oud 11-10-2005, 19:14
Miss_pweak
Miss_pweak is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-10-2005 @ 20:10 :
WEL DE MOEITE!!!!!

Ocarina Of Time is een van de meest geniale games die ooit op de N64 is uitgebracht. Die speel ik nu nog steeds. The Wind Waker ken ik niet ik heb geen Gamecube maar er wel over zitten twijfelen om m speciaal daarvoor te kopen.
er komen binnenkort heel wat nieuwe platforms uit dus de oudere versies zullen weldra nog afslaan van hun prijs

De nintendo gamecube is echt wel de moeite om te halen enkel voor zelda the wind waker en hoogstwaarschijnlijk de volgende ook
the wind waker is een magnifieke game, zalig om te spelen
een totaal andere dan de voorganger op de nintendo 64
Oud 11-10-2005, 19:54
iRoy
iRoy is offline
Het is erg jammer dat de game uitgesteld is. Maar zolang hij beter wordt als Wind Waker ben ik allang blij dat ze er wat langer aan werken!
Oud 11-10-2005, 20:28
blupp
blupp is offline
Ik vond wind waker echt bagger, gelukkig hadden de developers dat ook door dat het een afgeraffeld spel was, vergeleken met de gemiddelde zelda's en ze hebben gezegd deze fouten te vermijden met de nieuwe zelda..dus dat belooft veel goeds, hoop ik
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 20:49
Captain N
Captain N is offline
TWW was niet de meest geniale zelda, maar om het nou bagger te noemen.
Het stijgt nog altijd ver boven de gemiddelde rpg/adventure uit.
Oud 11-10-2005, 22:12
HFL!
HFL! is offline
oew deze wordt zeker vet en ik was blij dat ie vertraagd was, was bij OOT ook zo en dat is nu de beste game ooit. dit wordt echt een must-have voor iedereen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Sparks schreef op 11-10-2005 @ 20:54 :
Het is erg jammer dat de game uitgesteld is. Maar zolang hij beter wordt als Wind Waker ben ik allang blij dat ze er wat langer aan werken!
The Wind Waker was en is geniaal! In welk opzicht was het een slecht of minder goed spel dan? Het aantal kerkers kon inderdaad hoger, dat ben ik met je eens. Maar verder was de uitwerking, en vooral de uitgestrekte oceaan waar je alle kanten op kon en waar overal wel wat te doen was, zeer goed.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 09:13
Verwijderd
Neemt niet weg dat je in OOT ook alle kanten op kon(na een tijdje dan), en dat ook op heel veel plaatsen wat te doen was.. dus dat is nou niet echt geestverheffend meer..

Wind waker vond ik persoonlijk wel klein beetje teleurstelling, maar zoals gezegd, nogsteeds vele malen beter dan een doorsne-spelletje.. Ik had mn verwachtingen gewoon te hoog(of te anders, is een betere bewoording) gelegd.

Twilight Princess ga ik (logisch) zeker kopen, ook al zou ik ondertussen de revolution al thuis hebben liggen..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:58
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Laurens schreef op 12-10-2005 @ 10:04 :
The Wind Waker was en is geniaal! In welk opzicht was het een slecht of minder goed spel dan? Het aantal kerkers kon inderdaad hoger, dat ben ik met je eens. Maar verder was de uitwerking, en vooral de uitgestrekte oceaan waar je alle kanten op kon en waar overal wel wat te doen was, zeer goed.
ik vond die oceaan juist zo irri...je was veel te lang onderweg van eiland naar eiland...verder vond ik TWW véél te simpel..ik had in 1x met minimale voorbereiding de eindbaas al gespankt...en al die dungeons waren ook niet echt moelijk...en natuurlijk stond die stijl me niet aan...
Oud 12-10-2005, 15:41
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Laurens schreef op 12-10-2005 @ 10:04 :
Veel te makkelijk en de speelduur wordt uitgerekt door het eindeloze zeilen aan het einde. De stijl was overigens wel briljant, jammer dat de nieuwe weer een 'realistisch' deel wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 12-10-2005 @ 10:13 :
Neemt niet weg dat je in OOT ook alle kanten op kon(na een tijdje dan), en dat ook op heel veel plaatsen wat te doen was.. dus dat is nou niet echt geestverheffend meer..

Wind waker vond ik persoonlijk wel klein beetje teleurstelling, maar zoals gezegd, nogsteeds vele malen beter dan een doorsne-spelletje.. Ik had mn verwachtingen gewoon te hoog(of te anders, is een betere bewoording) gelegd.
Dat vind ik juist zo cool, het idee dat je alle kanten op kunt. Dat kon je in OOT ook, maar toch was de diversiteit aan locaties daar veel minder groot. Je kon alleen op land verkennen, terwijl je in WW én op zee kunt varen, met veel mini-quests, én je kon je op het land begeven. Ik denk dat als je alles optelt je bij WW een veel grote bewegingsvrijheid hebt.

Citaat:
D@mien schreef op 12-10-2005 @ 13:58 :
ik vond die oceaan juist zo irri...je was veel te lang onderweg van eiland naar eiland...verder vond ik TWW véél te simpel..ik had in 1x met minimale voorbereiding de eindbaas al gespankt...en al die dungeons waren ook niet echt moelijk...en natuurlijk stond die stijl me niet aan...
Het was inderdaad wat te makkelijk, ik kan me niet herinneren dat ik tijdens mijn eerste keer spelen vaker dan 2 keer dood ben gegaan. Afgezien van dat, is het gewoon een goed spel met een -vooral- hele leuke stijl. Dat cartoony (net als in de zelda's voor OOT) vind ik vele malen leuker dan de realistische stijl die de nieuwe zelda krijgt.

Citaat:
TommytheCat schreef op 12-10-2005 @ 16:41 :
Veel te makkelijk en de speelduur wordt uitgerekt door het eindeloze zeilen aan het einde. De stijl was overigens wel briljant, jammer dat de nieuwe weer een 'realistisch' deel wordt.
Klopt. Dat zoeken van stukjes triforce was op sommige punten irritant. Aan de andere kant kwam je zo wel in stukken oceaan waar je anders niet zo snel zou komen, zodat je weer nieuwe eilandjes ontdekte.

Wat trouwens helemaal dramatisch was uitgewerkt, is het verzamelen van alle 'figurines': beeldjes van elk in het spel voorkomend personage of monster. Per foto/figurine moest je die Nintendo Gallery uit en twee keer dat dag/nacht liedje spelen. Dan pas kreeg je één figurine. Als je op die manier alles wilde verzamelen was je een eeuwigheid bezig . Het zou leuker zijn als je gewoon een stuk of tien foto's kon maken en die allemaal in één keer kon laten ontwikkelen.
Hetzelfde geldt, hoewel in minder mate, voor Minish Cap. Daar kon je ook figurines verzamelen, alleen jammer dat het zo lang duurde voordat die automaat een balletje uitspuugt. Ik wil gewoon gelijk een figurine zonder al dat onnodige wachten.

Laatst gewijzigd op 12-10-2005 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 00:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Een spel met een personage genaamd Dinalfos moet haast wel een meesterwerk zijn. Ik heb het nu over OOT he
Oud 13-10-2005, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-10-2005 @ 01:32 :
Een spel met een personage genaamd Dinalfos moet haast wel een meesterwerk zijn. Ik heb het nu over OOT he
Och, ze waren 'wel' grappig
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Laurens schreef op 13-10-2005 @ 09:03 :
Och, ze waren 'wel' grappig
"Wel grappig"? Man, Dinalfos is de mooiste, coolste en leukste fos van alle fossen in het spel.
Oud 13-10-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-10-2005 @ 18:27 :
"Wel grappig"? Man, Dinalfos is de mooiste, coolste en leukste fos van alle fossen in het spel.
Ah nee joh. Deku's zijn cool.
Die zitten je tenminste niet in de weg als je uit een niet nader te noemen instortende toren wilt vluchten!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 21:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Laurens schreef op 13-10-2005 @ 20:47 :
Ah nee joh. Deku's zijn cool.
Die zitten je tenminste niet in de weg als je uit een niet nader te noemen instortende toren wilt vluchten!
Yep. Wij zijn altijd irritant. Dat merk je
Oud 13-10-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 11-10-2005 @ 19:55 :
Is de revo dan niet al uit? Als het zo laat is ga ik hem niet meer halen, dan heb ik de 360 als het goed is.
Wat een raar argument. Alsof je nadat je een xbox360 hebt niet meer op je gamecube kan spelen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 13-10-2005 @ 22:52 :
Wat een raar argument. Alsof je nadat je een xbox360 hebt niet meer op je gamecube kan spelen.
Als ik net een nieuwe console heb, ga ik geen games voor mijn 'oude' Gamecube kopen. Zo raar vind ik dat niet. En omdat waarschijnlijk meer mensen zo denken, is het commercieel gezien ook niet erg slim om de game nog zo laat te launchen. Als is het natuurlijk niet nintendo's stijl om een game te rushen voor betere verkoopcijfers.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:32
Verwijderd
Meeste mensen kunnen prima games op 2 verschillende consoles spelen en zullen heus zelda wel halen. Zie totaal geen reden waarom je een goede game niet zult halen alleen maar omdat je een nieuwe console hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 14-10-2005 @ 17:32 :
Meeste mensen kunnen prima games op 2 verschillende consoles spelen en zullen heus zelda wel halen. Zie totaal geen reden waarom je een goede game niet zult halen alleen maar omdat je een nieuwe console hebt.
Ik wel, als ik net 400 euro voor een nieuwe console heb betaald, voel ik niet zo sterk de neiging een game voor een console van de vorige generatie te halen. Er is waarschijnlijk genoeg goed spul voor nieuwe consoles uit, dus geef ik dan daar liever mijn geld aan uit. Maar zou die game echt zo geweldig zijn, koop ik hem misschien nog wel, maar niet als ik net mijn nieuwe console heb. En het lijkt me dat meer mensen er zo over denken, of je moet echt (te) veel geld hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 14-10-2005 @ 19:08 :
Ik wel, als ik net 400 euro voor een nieuwe console heb betaald, voel ik niet zo sterk de neiging een game voor een console van de vorige generatie te halen. Er is waarschijnlijk genoeg goed spul voor nieuwe consoles uit, dus geef ik dan daar liever mijn geld aan uit. Maar zou die game echt zo geweldig zijn, koop ik hem misschien nog wel, maar niet als ik net mijn nieuwe console heb. En het lijkt me dat meer mensen er zo over denken, of je moet echt (te) veel geld hebben.
Het blijft een rare redenering. Wat mij betreft zit de kracht van een goed spel niet in de mooie plaatjes maar in de uitvoering ervan. Een spel op de Gamecube kan net zo leuk zijn als op de Revolution, alleen minder mooi. Mooier =/ leuker.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 14-10-2005 @ 20:46 :
Het blijft een rare redenering. Wat mij betreft zit de kracht van een goed spel niet in de mooie plaatjes maar in de uitvoering ervan. Een spel op de Gamecube kan net zo leuk zijn als op de Revolution, alleen minder mooi. Mooier =/ leuker.
Jullie snappen volgens mij niet helemaal wat ik bedoel, het spel kan het beste spel ooit zijn, en zo mooi/lelijk zijn als het maar kan, daar gaat het mij nu ff niet om. Als ik net een nieuwe console heb, gaat die sowieso voor. Als ik daar een redelijke spellen verzameling voor heb, dan pas zou ik overwegen dat spel voor een oudere console van me te kopen. Natuurlijk maakt het niet veel uit waarop het uitkomt, of hoe mooi het is, als het een goed spel is maakt dat niet zo veel uit. Maar als ik net een nieuwe console heb, gaat die gewoon voor.

Misschien dat ik gewoon vreemd ben ofzo , maar ik heb niet zo ongeloofelijk veer geld te besteden, dus als ik voor een 360 een paar maanden spaar, ga ik die ook flink gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 14-10-2005 @ 21:23 :
Jullie snappen volgens mij niet helemaal wat ik bedoel, het spel kan het beste spel ooit zijn, en zo mooi/lelijk zijn als het maar kan, daar gaat het mij nu ff niet om. Als ik net een nieuwe console heb, gaat die sowieso voor. Als ik daar een redelijke spellen verzameling voor heb, dan pas zou ik overwegen dat spel voor een oudere console van me te kopen. Natuurlijk maakt het niet veel uit waarop het uitkomt, of hoe mooi het is, als het een goed spel is maakt dat niet zo veel uit. Maar als ik net een nieuwe console heb, gaat die gewoon voor.

Misschien dat ik gewoon vreemd ben ofzo , maar ik heb niet zo ongeloofelijk veer geld te besteden, dus als ik voor een 360 een paar maanden spaar, ga ik die ook flink gebruiken.
Het blijft raar . Je speelt toch games om plezier te hebben? Wat is dan de logica achter het idee dat "Als je een 360 hebt je per sé voor dat systeem games moet kopen."? Je kijkt toch naar welke games het leukste zijn, niet naar welke console je nu het meeste wilt gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 14-10-2005 @ 21:41 :
Het blijft raar . Je speelt toch games om plezier te hebben? Wat is dan de logica achter het idee dat "Als je een 360 hebt je per sé voor dat systeem games moet kopen."? Je kijkt toch naar welke games het leukste zijn, niet naar welke console je nu het meeste wilt gebruiken?
Zo kijk jij er dan tegen aan, als er op het moment dat ik net veel geld uitgegeven heb aan een concole, voor die console goede spellen zijn, ga ik geen spel kopen voor een andere console, die ik al veel langer heb.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 09:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kan het toevallig uiteindelijk zo zijn dat deze zelda helemaal niet op de GC maar op de revolution (de eerste nintendo die ik niet ga kopen) uit gaat komen... ?
Oud 15-10-2005, 10:23
Verwijderd
Nee. Hij komt definitief uit op de gamecube. En de revo ga ik zeker wel kopen, al was het maar voor de nintendo-exclusives.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-10-2005 @ 11:23 :
Nee. Hij komt definitief uit op de gamecube. En de revo ga ik zeker wel kopen, al was het maar voor de nintendo-exclusives.
ik vind die 'ouwe meuk downloaden-shit' al een erg negatief teken over de kwaliteiten van de revo, en dan die controller (ja, t zal vast leuk kunnen zijn, maar ik wil niet moe worden als ik game, daar heb ik werk voor)... no thanks.

ik vrees met grote vrezen dat t een zownie-produkt wordt, of erger nog wellicht een iksdoos-volle-cirkel... en dat wordt gezegd door iemand die zn NES nog weleens daadwerkelijk uit de kast haalt...
Oud 15-10-2005, 12:23
Verwijderd
Dat filmpje met dat armen zwaaien is niet hoe het werkelijk moet gaan spelen he.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-10-2005 @ 13:23 :
Dat filmpje met dat armen zwaaien is niet hoe het werkelijk moet gaan spelen he.
het is anders wel bedoelt om uit te leggen wat de bedoeling is. sowieso, ik gaat niet voor lul staan door met iets wat lijkt op een mislukte i-pod in de lucht te zwiepen.

als ik voor lul wil staan ga ik wel met mn smurfenpakje en roze bolhoed van huis weg.
Oud 15-10-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 13:34 :
het is anders wel bedoelt om uit te leggen wat de bedoeling is. sowieso, ik gaat niet voor lul staan door met iets wat lijkt op een mislukte i-pod in de lucht te zwiepen.

als ik voor lul wil staan ga ik wel met mn smurfenpakje en roze bolhoed van huis weg.
Ook bullshit, ten eerste sta je niet voor lul maar maak je lol. Ten tweede komt er ook een traditionele controller, en op den duur zal die wel meer gebruikt worden dat die 'mislukte iPod', die ik er anders wel vet uit vind zien. En als jij met je arm zwaaien vermoeiend vind moet je gaan sporten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bossen schreef op 15-10-2005 @ 14:12 :
Ook bullshit, ten eerste sta je niet voor lul maar maak je lol. Ten tweede komt er ook een traditionele controller, en op den duur zal die wel meer gebruikt worden dat die 'mislukte iPod', die ik er anders wel vet uit vind zien. En als jij met je arm zwaaien vermoeiend vind moet je gaan sporten.
ik vind met mn armen zwaaien wel vermoeiend naast mn andere activiteiten, aan mn conditie zal dat echt niet liggen. maar gamen is voor mij ontspanning, niet om aan mn conditie te werken. daar heb je sportscholen voor, voor t geval je dat nog niet wist. dat er ook een normale controller komt is van nintendo natuurlijk al een erkenning dat dit hooguit een grappige gadget is, en ik hoop dat ze t daarbij laten.

nintendo zou eens wat meer marktonderzoek moeten doen voordat ze iets onzinnigs verzinnen. (zie verkoopcijfers GC tov NES, geen goede ontwikkeling.)
Oud 15-10-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 17:48 :
ik vind met mn armen zwaaien wel vermoeiend naast mn andere activiteiten, aan mn conditie zal dat echt niet liggen. maar gamen is voor mij ontspanning, niet om aan mn conditie te werken. daar heb je sportscholen voor, voor t geval je dat nog niet wist. dat er ook een normale controller komt is van nintendo natuurlijk al een erkenning dat dit hooguit een grappige gadget is, en ik hoop dat ze t daarbij laten.

nintendo zou eens wat meer marktonderzoek moeten doen voordat ze iets onzinnigs verzinnen. (zie verkoopcijfers GC tov NES, geen goede ontwikkeling.)
Als jij met je arm zwaaien aan je conditie werken noemt..... En, in dat filmpje is het ook nog overdreven, om de bedoeling goed duidelijk te maken.

De lagere verkoopcijfers van de GC tegenover de NES is niet meer dan logisch, de NES had minder concurrentie, de GC heeft de xbox en PS2.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:50
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bossen schreef op 15-10-2005 @ 18:59 :

De lagere verkoopcijfers van de GC tegenover de NES is niet meer dan logisch, de NES had minder concurrentie, de GC heeft de xbox en PS2.
die redenering gaat niet op, aangezien de markt voor consoles juist gegroeid is. ook zijn er meer snesjes verkocht dan gc'sm terwijl er toen toch echt ook concurrentie was van sega. Maar goed, in jouw ogen kan nintendo waarschijnlijk toch niks fout doen, terwijl ze in het verleden ruimschoots bewezen hebben fouten te maken.
Oud 15-10-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 20:50 :
die redenering gaat niet op, aangezien de markt voor consoles juist gegroeid is. ook zijn er meer snesjes verkocht dan gc'sm terwijl er toen toch echt ook concurrentie was van sega. Maar goed, in jouw ogen kan nintendo waarschijnlijk toch niks fout doen, terwijl ze in het verleden ruimschoots bewezen hebben fouten te maken.
Het blijft een oneerlijke vergelijking: de NES was de eerste in zijn soort die aansloeg bij het grote publiek. Toen was er veel minder concurrentie dan nu en dus verkochten ze meer, ook al was de markt kleiner.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 20:50 :
OMG, nu ben ik op hetzelfde forum in dezelfde week voor zowel PS2 fanboy als voor NGC fanboy uitgemaakt, terwijl mijn meest gebruikte console de xbox is!

De markt is inderdaad groter geworden, maar toen de NES werd gelanceerd was het nog nieuw, de Sega natuurlijk ook, maar de NES verkocht beter. Nu is de markt ondertussen gegroeid met de SNES en toen de N64 en de PSX, en nu de PS2, xbox en Gamecube. Er is nu dus een nieuwe console bijgekomen die ook een marktaandeel krijgt. Maar door de succesvolle PSX en het vroeg uitkomen van de PS2, had die al een grote voorsprong. Toen daarna de GameCube uitkwam, werd die natuurlijk meteen gekocht door de nintendo fans, waarschijnlijk een groot deel van de mensen die ook een NES, SNES of N64 kochten. Maar dat deel telt nu minder zwaar doordat de markt gegroeid is. Toen daarna de xbox kwam met de beste graphics, en een harde schijf die nieuwe mogelijkheden meebracht, kochten de meeste next-gen console loze gamers die console, vanwege de grotere mogelijkheden.
Dus is Nintendo geen klanten kwijt geraakt, ze hebben er alleen niet erg veel gewonnen, omdat de GameCube niet innovatief genoeg was, dat zien ze nu in, en het resultaat is de Revo.

En nee, de PS2 was ook niet innovatief maar had een voorsprong omdat 'ie eerder gelaunched werd die al veel verkocht.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
De PS2 dreef voornamelijk op naamsbekendheid. Als hij later was uitgekomen, had hij ook beter verkocht dan de andere twee.
Oud 15-10-2005, 22:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bossen schreef op 15-10-2005 @ 21:50 :
Dus is Nintendo geen klanten kwijt geraakt, ze hebben er alleen niet erg veel gewonnen, omdat de GameCube niet innovatief genoeg was, dat zien ze nu in, en het resultaat is de Revo.

En nee, de PS2 was ook niet innovatief maar had een voorsprong omdat 'ie eerder gelaunched werd die al veel verkocht.
jawel. ze verkochten minder gamecubes dan nes-sen (nesjes, nessi, nessers... ? ). Dat is op zich een hele prestratie, een ongelofelijke voorsprong omzetten in een achterstand. Nintendo heeft niet enkel een kleiner marktaandeel dan tien jaar geleden (dat zou nog niet zo'n ramp zijn, inderdaad gezien de nieuwkomers), maar heeft in absolute verkopen simpelweg minder verkocht. Dan heb je dus wel degelijk klanten verloren. Nintendo heeft al helemaal geen klanten gewonnen overigens.

de ps2 verkocht goed omdat sony verstand van marketing heeft. ik hou niet van sony-dingen, maar zelfs mn oma weet wat een playstation is. dan doe je toch iets goed.

overigens bedoelde ik met een gegroeide markt wat anders dan gegroeide concurrentie, daar zit een verschil tussen.
Oud 15-10-2005, 22:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Laurens schreef op 15-10-2005 @ 21:04 :
Het blijft een oneerlijke vergelijking: de NES was de eerste in zijn soort die aansloeg bij het grote publiek. Toen was er veel minder concurrentie dan nu en dus verkochten ze meer, ook al was de markt kleiner.
desalniettemin heeft nintendo een voorsprong weten om te zetten in een achterstand. de NES heeft nintendo juist een (nog steeds) grote naamsbekendheid bezorgd, en een reputatie die verder uitgebouwd had moeten worden. Dat deed nintendo niet, en dus gingen anderen er met de buit vandoor.

maar goed, dit topic ging geloof ik over zelda.
Oud 15-10-2005, 22:43
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-10-2005 @ 11:23 :
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog twijfel.
Ik ben al sinds mijn prilste jeugd Nintendo bezitter, 'k heb een SNES, N64 en een gamecube en de exclusives zijn altijd geweldig (een woord: Zelda) maar ik erger me de laatste tijd dood aan het feit dat steeds meer leuke spellen alleen voor de PS2 en de Xbox uitkomen.
Plus, die nieuwe afstandsbediening-controller, dat lijkt me dus echt helemaal niets...
Dat was voor mij ook de reden om de DS niet te kopen, dat gehannes met dat pinnetje.

Misschien ga ik wel een PS3 kopen.
(I know, I'm a traitor.... maar dan had Nintendo al die leuke spellen maar ook op de gamecube uit moeten brengen. Eigen schuld)
Oud 16-10-2005, 09:15
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 23:04 :
jawel. ze verkochten minder gamecubes dan nes-sen (nesjes, nessi, nessers... ? ). Dat is op zich een hele prestratie, een ongelofelijke voorsprong omzetten in een achterstand. Nintendo heeft niet enkel een kleiner marktaandeel dan tien jaar geleden (dat zou nog niet zo'n ramp zijn, inderdaad gezien de nieuwkomers), maar heeft in absolute verkopen simpelweg minder verkocht. Dan heb je dus wel degelijk klanten verloren. Nintendo heeft al helemaal geen klanten gewonnen overigens.

de ps2 verkocht goed omdat sony verstand van marketing heeft. ik hou niet van sony-dingen, maar zelfs mn oma weet wat een playstation is. dan doe je toch iets goed.

overigens bedoelde ik met een gegroeide markt wat anders dan gegroeide concurrentie, daar zit een verschil tussen.
Met klanten bedoelde ik eigenlijk meer de nintendo-fans, en natuurlijk hebben ze ook klanten gewonnen, ze zijn er alleen meer kwijtgeraakt. De mensen die destijds een NES kochten, en misschien ook wel de N64, kunnen goed nu een Xbox (of PS2) gekocht hebben. Die mensen kijken waarschijnlijk naar wat de beste console is, en op papier is dat de xbox.

Dat was daarvoor de N64 en daarvoor de NES. Dan doet Nintendo natuurlijk ook iets fout, maar dat ze minder GC's verkopen dan ze NES'en verkocht hebben wist ik niet (ik dacht dat ze relatief gezien een kleiner maktaandeel hadden), en dat is dan idd erg vreemd in een gegroeide markt.

Zit er een verschil tussen gegroeide concurrentie ? Nee maar ik snap dat je met een gegroeide markt meer consumenten bedoelt. Maar er is ook een nieuwe console, en dus is de markt in drieën gesplitst, terwijl die iets kleinere markt door tweeën werd gedeelt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 23:06 :
desalniettemin heeft nintendo een voorsprong weten om te zetten in een achterstand. de NES heeft nintendo juist een (nog steeds) grote naamsbekendheid bezorgd, en een reputatie die verder uitgebouwd had moeten worden. Dat deed nintendo niet, en dus gingen anderen er met de buit vandoor.
Klopt. Marketingtechnisch moet Nintendo nog veel leren. Het wordt tijd dat ze daar mee opschieten, want als dit zo doorgaat moeten ze afhaken door een gebrek aan klanten, hoe innovatief ze ook zijn.
De systemen die ze uitbrengen zijn stuk voor stuk geweldig, maar door een gebrek aan games (relatief t.o.v. anderen) en imago doen ze het niet zo goed. Het potentieel is groot maar het komt er alleen niet zo goed uit.

Maargoed, die nieuwe Zelda he.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 11:41
DMC
DMC is offline
Het ziet ernaar uit dat ik eindelijk een gamecube zal aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
DMC schreef op 16-10-2005 @ 12:41 :
Het ziet ernaar uit dat ik eindelijk een gamecube zal aanschaffen.
Das ook lekker op tijd dan
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
slim, die dingen kosten nu toch niet zoveel meer. zo denk ik er aan om een ps2 te kopen, met lekker wat goede titels als platimun-titels dr bij. t gaat om de spellen, niet om hoe nieuw ze zijn.

@bossen : als nintendo alleen maar minder marktaandeel zou hebben, zou dat niet echt een probleem zijn. het zou geen goed teken zijn trouwens, maar toch. echter, van de NES zijn 60 miljoen units verkocht; van de snes 50, van de n64 bijna 40 en van de cube net aan 20 miljoen. dalende lijn dus. wat ze overigens wel doen, is winst maken. daar doen ze t beter dan microsoft en ongeveer net zo goed als sony.
Oud 16-10-2005, 20:57
Verwijderd
Marktaandeel zegt op zich ook niets. Aangezien Nintendo het presteert nog steeds winst te maken zit het goed. Als ze 10 miljoen loyale fans hebben en daarmee genoeg winst kunnen maken zouden ze het nog heel lang kunnen redden. Dan kunnen ze Sony en microsoft lekker laten vechten om de mainstream en daar gigantische verliezen op maken en zelf in hun eigen niche zitten en winst maken. Heb het idee dat ze daar ook op mikken. Sony en MIcrosoft richten zich nog steeds heel erg op de standaard doelgroep (jong volwassen mannen), terwijl Nintendo ook wel doorheeft dat ze het daarop niet redden en daarom andere doelgroepen willen aanboren. De DS laat wel zien dat ze dat wel voor elkaar kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten