![]() |
|
PARIJS - Frankrijk schendt de mensenrechten in zijn gevangenissen. De complexen zijn overvol en vuil. De politie treedt vaak gewelddadig op. Ook worden asielzoekers te hard aangepakt.
Dat stelt de Raad van Europa in een rapport, waaruit Europese media zondag citeerden. Het verslag wordt woensdag officieel gepresenteerd, enkele maanden na een periode van oproer in Franse steden. Er gaapt een groeiende kloof tussen de rechten die gedetineerden op papier hebben en de feitelijke situatie in de gevangenissen, aldus mensenrechtencommissaris Alvaro Gil-Robles van de raad. Andere misstanden die de raad vaststelde: mensen in voorlopige hechtenis kunnen niet altijd een beroep doen op een advocaat. Ook bestrijdt de Franse overheid racisme onvoldoende. bron: www.nu.nl dit KAN toch niet in een westerse samenleving anno 2006 ventileer uwen mening
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben zowiezo voorstander van gevangenissen een afschuwelijke verblijfplaats maken. Go france! Go france! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Frankrijk staat al niet bekend om haar 'zachte' aanpak, dus ergens verbaasd het me niet.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nah, de harde hand en het een hell maken, daar leert t gespuis wat er zit tenminste van. Fuck rehabiliteren, leren moeten ze, dat het geen pretje is zoals het nu wel is. |
![]() |
||||
Citaat:
Nare man: Citaat:
BFR: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Goed gedrag moet je niet belonen, goed gedrag hoort de maatstaf te zijn. Slecht gedrag moet je afstraffen. Net als in het echte leven. Overigens is de gemiddelde student jaloers op de luxe van de gemiddelde gevangene hier in nederland volgens mij. |
![]() |
||
Citaat:
Maar bij Nederlandse gevangenissen krijg ik het idee dat de standaard behandeling dat van een hotel imiteert. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Voorbeeldje, dat rotjong wat die docent had dood geschoten en in de gevangenis een soort van gestoorde bendeleider is geworden (oid, was tijdje terug in t nieuws). Die mogen ze wat mij betreft in de isoleer cel gooien en nooit meer vrijlaten. Helaas gebeurd dat niet en loopt ie over een paar jaar weer vrolijk rond op straat. Mensen verdienen een 2e kans, tuurlijk, maar de manier waarop de nederlandse staat ermee omgaat is gewoon van de gekken. Het is een straf, geen fucking hotel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Echt. Sommige mensen... Wat ze uitkramen. Ik kan er soms niet bij. On-topic: Zolang het geen Guántanamo is, zal 't wel meevallen denk ik. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het is een illusie om te denken dat hardere straffen of vunzige omstandigheden in de cel leiden tot minder recivide of een grotere afschrikkende werking hebben. Dat hebben decennia criminologische literatuur wel aangetoond. Het belangrijkste aspect van gevangenisstraf is de vrijheidsontneming. Het heeft geen toegevoegde therapeutische werking als je mensen op een mensonterende wijze vastzet. Als iemand jou in het Hilton opsluit, dan heb je het na een maand ook echt wel gezien, dan is de beperking van je bewegingsvrijheid veel erger dan alle luxe die je om je heen hebt. |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer je ze beloond voor hun goede handelen, krijgen ze een reden om goed te handelen, en zullen ze misschien tot het besef komen dat goed handelen ook zijn voordelen heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is een straf en het hoort afzien te zijn voor die gevangenen. Ik vind bijvoorbeeld wat ze in Texas doen (tenten kampen en werken maar) erg goed, straffen die lui voor hun misdaden, daar zitten ze voor. Ik vind het al een beloning dat gevangenen een tv krijgen en niet de ganze dag moeten afzien hier in nederland, dat mag stukken "harder" wat mij betreft. Ze zitten er om een reden, en ze horen bestraft te worden. Goed gedrag moet niet belopond worden, slecht gedrag moet afgestraft worden. Veeeel effectiever lijkt mij zo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
slechtere omstandigheden lijden niet tot meer afschrikken, nee hoogstens tot minder voorbereide herintreders die dus meer kans maken terug in de criminele wereld te komen, verder moet het misschien wel een straf blijven maar er is een verschil tussen straf en situaties creeren waarin ziekten vrij spel hebben, je om elk wissewasje in elkaar gemept word
Laatst gewijzigd op 13-02-2006 om 15:07. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik meot zeggen dat de gemiddelde eenpersoons cel een stuk confortabler en luxer is dan de gemiddelde studenten kamer. Dus nee, ik blaat niet anderen na, ik heb over t algemeen mn eigen mening waar veel lui het niet mee eens zijn. In tegenstelling tot sommigen hier. En ik ben nog steeds voor harde aanpak. De harder de beter. Ik vind eht een freaking schande dat gevangenen hier als 3sterren hotel bezoekers worden behandeld, dat elke gevangenen dik een ton belasting centen per jaar kost en dat een straf hier in nederland geen straf meer is maar een gratis verblijf in een luxe hotel voor een paar jaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Many inmates credibly testified to the existence of violence, rape and extortion in the prison system and about their own suffering from such abysmal conditions." -Federal Judge William Wayne Justice writing about the conditions in Texas prisons in 1999. Reuters, May 6, 2004. Jeuj! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar in elkaar gemept worden voor niks of geen advocaat krijgen of dat het een hok is waar de etensresten in de eetzaal vanzelf weglopen das een ander verhaal
||
Citaat:
Dat het een smerig hell hole kan zijn vind ik best, thuis hoor je de boel ook zelf schoon te maken, laat die gevangen dat ook maar zelf schoonmaken dan. |
![]() |
||
Citaat:
jammer genoeg houden ze met je mening in gevangenissen doorgaans geen rekening
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |