![]() |
|
Welke van de basspelers hier zijn er bezig met leren of kunnen tappen op hun bas?
Als je het een beetje kan is het een best wel vette techniek, voor een idee ervan moet je bij de lessen op www.activebass.com zoeken of op kazaa een filmpje van Billy Sheehan downloaden, Filename = billysheehan - live2.mpg
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja hoor, en alweer een kromme zin.. |
![]() |
|
Tappen =...... Luister maar eens gitaar solo's van die hele snelle, bijv metallica in one... dat snelle gepingel is tappen, dat je met allebei je handen de snaren bespeelt door te hammer on-en en te pull off-en... duzze.....
vb: G D--------12-------------12-----12-- A-----12------12----12----12----- E--10-----10---10----------------- Dan speel je de 10 met je linkerhand (wijsvinger hammer on) 12-en met rechterhand(wijsvinger, middelvinger hammer ons) Snappie een beetje kijk anders maar op de hiervoor gegeven link, of download dat filmpje
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Gewoon blijven oefenen! Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Trouwens, alleen op het 1e album zingt enkel 'die ene zanger', maar op de latere albums steeds meer Lars Frederiksen. En tja, je moet gewoon om en om die vingers! Heb je al les? Of word je self-made-bassist? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Hoe verder ik rechts afknijp hoe meer ik rechts aansla(middelvinger). Ik heb gister 45 minuten geprobeert en 't is 0 (!) keer goed gegaan om om en om te doen. Als 't nu ooit eens goed zou gaan. 1 keer! Dat zou ik al leuk vinden. Als 't me deze week nogsteeds elke keer blijft mislukken dan leen ik zo'n stom plasticje en dan ga ik dat maar eens testen. Ik heb 't gister al een beetje getest met een muntje van de van een kroeg. En dat ging al beter dan om en om met 2 vingers. En ik bas trouwens sneller met 1 vinger dan met 2. Want met 1 kun je op en neer aanslaan en met 2 (ik dan) niet. Is dat normaal of..? Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Steeds iets sneller, en lukt het niet, dan probeer je weer opnieuw. En je moet niet op en neer aanslaan. Maar niet te gefrustreerd raken he? btw wat studeer je? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil verdomme bassen met 1 vinger! Maar ik ga denk ik met 2 vingers leren bassen. Proberen tenminste. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |