De dagen zijn soms lang, maar soms ook niet. Het verschilt erg. Het eerste jaar is een hel betreft lestijden, omdat je dan die twee jaar in één doet. Daarna heb je het ergste gehad. De meeste studenten die afvallen, doen dat dan ook in het eerste jaar. De truuk is om het vooral goed bij te houden, en dingen als sportmodules en excursies naar musea e.d. (deze mag je op een enkele uitzondering na zelf plannen) zo snel mogelijk te doen voordat de toetsweken beginnen. Dat is naar mijn idee de grootste valkuil. Ik zit nu in m'n laatste jaar (en ben aan mijn eindopdracht bezig) en de studie was niet precies wat ik verwachtte, maar wel erg leuk. Het onderwijs is goed, dingen als cijfers en roosters staan heel netjes op internet, de dingen zijn duidelijk en wettelijke regelingen voor bijvoorbeeld tijdverlenging tijdens toetsen voor studenten met bijvoorbeeld ADHD en dyslexie hebben ze ook op orde. Ik ben zelf wel blij dat ik het gedaan heb, en als ik m'n diploma heb, blijf ik ook een extra jaar voor het "addendum jaar" Multimedia Vormgeven zodat ik dat diploma ook heb.
Ik weet niet hoeveel werk ze had meegenomen, maar ik zou je niet zo druk maken. Je bent de eerste niet die op gesprek moet
P.S. Kunstacademie?! *rent gillend weg en verstopt zich onder bed*