Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2007, 10:01
obmod
obmod is offline
Hallo allemaal...!
Ik ben momenteel een website aan het restylen (dit doe ik overigens vrijwillig en ook voor een vrijwilligersorganisatie m.b.t. één van de meest mooie monumenten in nederland al zeg ik het zelf! ;-)) en heb wat behoefte aan 'opbouwende kritiek' graag vraag ik daar dus hierbij om! :-)

De website is opgebouwd uit xHTML, CSS, AJAX, Javascript en een klein stukje PHP en de website is ook nog niet 100% klaar, maar wil eerst goedkeuring van het bestuur voordat ik er aan verder knutsel.

de oude website staat hier:
http://www.putterstoomgemaal.nl
en de nieuwe restyle is momenteel even deze pagina:
http://www.putterstoomgemaal.nl/new/frameset.html

(nu zie ik de wat ervarenere mensen op het webgebied al denken... 'frameset.html ?! dat is toch uit de tijd?!' inderdaad maar omdat sommigge browsers anders de scrollbar niet verbergen heb ik 1 frame gemaakt met scrolling="NO" en dan heb ik geen scrollbar!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2007, 12:22
Miles
Avatar van Miles
Miles is offline
Mooi gedaan, goede kleuren ook.

Maar of mensen nou zo'n behoefte hebben aan een RSS feed hiervoor?

Oh, en onder het kopje nieuws zou ik er voor zorgen dat bijv. de jaartallen aan de rechterkant onder elkaar staan, anders staat het rommelig. En de laatste twee letters van ''Nieuws'' lijken een beetje scheef te staan.

Verder ziet het er goed uit.
__________________
Un electrodoméstico es una máquina que realiza algunas tareas domésticas rutinarias
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:02
obmod
obmod is offline
Hey Miles, Top dat je reageert!

De RSS feed:
Dit doe ik zodat mensen zoch het nieuws, het fotoboek en de agendapunten bij kunnen houden...
Ik zal eens wat met de jaartallen spelen,
en ik heb ff gekeken maar de letters van het woordje nieuws zijn toch echt recht! ;-)!

bedankt!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:15
<*)_><
Avatar van <*)_><
<*)_>< is offline
Ik zou toch eens kijken of je om die frameset heen kan.
__________________
Ik ben Erik en als ik post dan signeer ik.
Sluit de mond meer en de ogen minder.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:44
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ik vind die "toolbar" aan de rechterkant echt heel irritant. ik denk dat je 'm beter links kan doen.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:23
obmod
obmod is offline
Citaat:
maxwell schreef op 18-06-2007 @ 17:44 :
ik vind die "toolbar" aan de rechterkant echt heel irritant. ik denk dat je 'm beter links kan doen.
Dat je hem irritant vind is oké, maar wil je ook beschrijven waarom? zodat ik daar communicatief eventueel overna kan denken? TNX
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:24
obmod
obmod is offline
Citaat:
<*)_>< schreef op 18-06-2007 @ 17:15 :
Ik zou toch eens kijken of je om die frameset heen kan.
Heb je een eventuele optie? die werkt voor IE 6.0, IE 7.0, Firefox 1.5, Firefox 2.0 en natuurlijk Safari ... :-)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 18:51
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Wanneer mijn scherm gewoon op breedbeeld staat, staat de site helemaal aan de linkerkant gepositioneerd en is aan de rechterkant bijna een derde van het scherm blanco.
Wanneer ik - zoals gewoonlijk - rechts op mijn scherm zo'n bladwijzerbalk open heb staan verdwijnt er een hoop info van het scherp waar ik niet meer aan kan.
Aan de onderkant van het scherm kan ik dingen niet meer lezen, en ook niet bereiken, bij Firefox.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 19:10
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
obmod schreef op 18-06-2007 @ 18:23 :
Dat je hem irritant vind is oké, maar wil je ook beschrijven waarom? zodat ik daar communicatief eventueel overna kan denken? TNX
dat komt omdat er normaal de toolbar aan de linkerkant is. genoeg uitleg?
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 21:59
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
lol crappy opgebouwd ftw? door je frameset en die fancy javascript flipt heel je topbar als je naar ander onderwerp gaat...

dit kan je gewoon allemaal oplossen met divjes/css en javascript

die mouseovers zou ik gewoon oplossen met css
__________________
www.hipheid.nl

Laatst gewijzigd op 20-06-2007 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:40
Verwijderd
Ik vind het niet prettig dat de inhoud van de site zelf helemaal links staat met daarnaast de agenda en daarnaast nog een afbeelding. Als de inhoud tussen de agenda en de afbeelding zou staan, zou het al beter zijn. Zo heb ik de neiging om naar links te scrollen zodat de tekst recht voor me staat, maar dat kan niet.

En er verschijnt de tekst 'Nooit beneden pijl raken'. Dat moet 'beneden peil' zijn; een pijl is zo'n langwerpig ding met een punt, een peil is een niveau. Ik begrijp sowieso niet zo goed wat je met die spreekwoorden wil, gezien het feit dat er ook tussen staan met een negatieve betekenis, zoals 'de plaat poetsen' en 'over de rooie gaan'. Als er alleen met een positieve betekenis zouden staan, zou dat een indruk kunnen geven van 'hier doen ze hun best voor je', maar op deze manier niet. Ik vind dat ze ook te snel wisselen, dat leidt af.

Die drie icoontjes rechtsboven, gaan die klikbaar worden? Zo nee, dan vind ik ze irritant omdat ze er wel uitzien alsof ze klikbaar zouden moeten zijn. Zo ja, dan kun je ze beter linksboven bij de rest van het menu zetten, dat is overzichtelijker.

De kleuren zijn wel goed, vind ik. Het is ook een vooruitgang ten opzichte van de oude website. En de afbeeldingen links zijn onopvallend maar mooi.

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 17:56
obmod
obmod is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 20-06-2007 @ 22:59 :
lol crappy opgebouwd ftw? door je frameset en die fancy javascript flipt heel je topbar als je naar ander onderwerp gaat...

dit kan je gewoon allemaal oplossen met divjes/css en javascript

die mouseovers zou ik gewoon oplossen met css
Je praat stoer... maar volgens mij brabbel je wat terwijl je nieteens bekijkt waar je over praat, ten eerste gebruik ik géén frames, alleen evt voor 1 vaste pagina, en de "fancy" javascript is een object-georienteerd javascript framework die open source is en door professionals wordt gebruikt...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 17:58
obmod
obmod is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2007 @ 17:40 :
Ik vind het niet prettig dat de inhoud van de site zelf helemaal links staat met daarnaast de agenda en daarnaast nog een afbeelding. Als de inhoud tussen de agenda en de afbeelding zou staan, zou het al beter zijn. Zo heb ik de neiging om naar links te scrollen zodat de tekst recht voor me staat, maar dat kan niet.

En er verschijnt de tekst 'Nooit beneden pijl raken'. Dat moet 'beneden peil' zijn; een pijl is zo'n langwerpig ding met een punt, een peil is een niveau. Ik begrijp sowieso niet zo goed wat je met die spreekwoorden wil, gezien het feit dat er ook tussen staan met een negatieve betekenis, zoals 'de plaat poetsen' en 'over de rooie gaan'. Als er alleen met een positieve betekenis zouden staan, zou dat een indruk kunnen geven van 'hier doen ze hun best voor je', maar op deze manier niet. Ik vind dat ze ook te snel wisselen, dat leidt af.

Die drie icoontjes rechtsboven, gaan die klikbaar worden? Zo nee, dan vind ik ze irritant omdat ze er wel uitzien alsof ze klikbaar zouden moeten zijn. Zo ja, dan kun je ze beter linksboven bij de rest van het menu zetten, dat is overzichtelijker.

De kleuren zijn wel goed, vind ik. Het is ook een vooruitgang ten opzichte van de oude website. En de afbeeldingen links zijn onopvallend maar mooi.
De spellingsfout had ik al op mijn lijstje staan, de opzet is inmiddels goedgekeurt door het bestuur van de stichting, met wat kleine aanpassingen, de icons rechts worden overigens inderdaad nog clickable gemaakt...

ik ga nu eerst even mijn afstudeerproject afmaken en daarna gaan we verder met deze website
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 18:39
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
obmod schreef op 23-06-2007 @ 18:56 :
Je praat stoer... maar volgens mij brabbel je wat terwijl je nieteens bekijkt waar je over praat, ten eerste gebruik ik géén frames, alleen evt voor 1 vaste pagina, en de "fancy" javascript is een object-georienteerd javascript framework die open source is en door professionals wordt gebruikt...
leuk en aardig maar ik zie wel een frameset die niet nodig is...je kan gewoon een scrollbar in je div maken en vervolgens daar een pagina in laden met php. Vervolgens flipt heel top div als ik naar een andere pagina ga...
en ik weet heus wel wat mootools is geen probleem

ik probeer alleen maar te helpen maar als je niet tegen kritiek kan geen probleem
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 20:12
obmod
obmod is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 23-06-2007 @ 19:39 :
leuk en aardig maar ik zie wel een frameset die niet nodig is...je kan gewoon een scrollbar in je div maken en vervolgens daar een pagina in laden met php. Vervolgens flipt heel top div als ik naar een andere pagina ga...
en ik weet heus wel wat mootools is geen probleem

ik probeer alleen maar te helpen maar als je niet tegen kritiek kan geen probleem
Ik kan tegen krititek want dat vraag ik ook... wanneer je goed in de code kijkt en mijn reacties bekijkt is de scrollbar in het scrollende venster ook daadwerkelijk een div... heb je misschien een oplossing? dan verwelkom ik die graag (scheelt mij uitzoeken waar de fout in zit :-))


***OFFTOPIC***
Ik zie overigens dat je op het Grafisch Lyceum te Rotterdam gezeten hebt... is dat een beetje bevallen?
verder een tip voor jouw website! onder http://hipheid.nl is deze niet te bereiken voor de luie mensen onder ons die geen www. intypen
///OFFTOPIC///

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 22:32
<*)_><
Avatar van <*)_><
<*)_>< is offline
Citaat:
obmod schreef op 18-06-2007 @ 18:24 :
Heb je een eventuele optie? die werkt voor IE 6.0, IE 7.0, Firefox 1.5, Firefox 2.0 en natuurlijk Safari ... :-)
Haha, ik ga jouw werk niet doen!
__________________
Ik ben Erik en als ik post dan signeer ik.
Sluit de mond meer en de ogen minder.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 22:56
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Ik vind het zwak dat je hem opeens gaat aanvallen over zijn eigen site, als je niet tegen kritiek moet je het niet vragen om commentaar.

Het is een vrijwilligerssite, die hoeft niet moeilijk en ingewikkeld te zijn.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 08:28
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
obmod schreef op 23-06-2007 @ 21:12 :
***OFFTOPIC***
Ik zie overigens dat je op het Grafisch Lyceum te Rotterdam gezeten hebt... is dat een beetje bevallen?
verder een tip voor jouw website! onder http://hipheid.nl is deze niet te bereiken voor de luie mensen onder ons die geen www. intypen
///OFFTOPIC///
mja ben tot nu toe nog steeds te lui geweest dat te fiksen hehe maargoed jij grafisch lyceum rotterdam vond ik heel tof, heb daar hele leuke tijd gehad
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2007, 15:03
obmod
obmod is offline
Citaat:
maxwell schreef op 23-06-2007 @ 23:56 :
Ik vind het zwak dat je hem opeens gaat aanvallen over zijn eigen site, als je niet tegen kritiek moet je het niet vragen om commentaar.

Het is een vrijwilligerssite, die hoeft niet moeilijk en ingewikkeld te zijn.
val niet aan... geef juist tip! :-) misschien intepreteer je het anders dan ik het bedoel?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 00:42
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Oude pagina is heel duidelijk en overzichtelijk.
Nieuwe ook. Tch vind ik persoonlijk dat die oude pagina, zoals alle informatie in een wat minder breed vlak wordt gepresenterd,
leuker.

teksten die in een smallere breedte worden gepresenteerd lezen op een of andere manier makkelijker en plezieriger.

Voor de rest zou zou het wel leuk zijn als je (met behoud van snelheid, want die paginas laden rete snel) een uitschuif-menuutje kon maken.

Beginpagina
Putter stoomgemaal <stichting>
<vrijwilligers>
<enzovoort>
Overig <Links>
<Gastenboek>
<Contact>
<Colofon>

Zodat dit in de breedte ook minder ruimte in beslag neemt.

PS. Quote even dit berichtje en lees bij invoer hoe het menuutje er
globaal uit zou kunnen zien. Bij invoeren zijn de spaties nl. verloren gegaan.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 01:13
Verwijderd
In mijn browser flipt idd die hele blauwe balk met de bel, als ik op een andere link klik. De tekst gaat dan scrollen (naar boven of beneden) en dan verschuift (flikkert) die blauwe balk ook mee. Ziet er wat wazig uit...(Zie screenshots, gemaakt tijdens het laden van andere pagina).






Verder zijn overige kritiekpunten al genoemd. Tis idd onhandig dat die menu's kriskras door het beeld staan en de tekst helemaal links.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 20:51
obmod
obmod is offline
ik ga het allemaal van de week of volgende week even bekijken! eerst even mijn betaalde projecten afronden!


*offtopic*
en uiteraard voor de mensen die in de buurt wonen... a.s. zaterdag is er weer een maaldag waarbij het gemaal draait! iedereen is dan ook uitgenodigd om het te komen bezichtigen, entree is gratis donaties altijd welkom!
adres: Arlersteeg 30 te Putten (GLD)
Google maps: http://maps.google.com/maps?f=d&hl=n...&t=k&z=17&om=1
OF: www.putterstoomgemaal.nl
/offtopic/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken [MT]Spiektopics
T_ID
18 22-01-2006 10:41
Software & Hardware HTML/CSS/JavaScript
Verwijderd
500 17-03-2004 23:12
Software & Hardware [html] tabellen
Verwijderd
7 18-10-2003 19:05
Software & Hardware Dreamweaver en Fireworks
®Observer
2 03-03-2002 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.