Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2006, 01:15
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik ben nu voor de zoveelste keer verliefd op mijn beste vriendin, en heb haar dit verteld. Ze vind het rot voor me en als ik erover wil praten dan kan dat altijd. Inmiddels vind ik haar alweer 6 maanden leuk, en het wordt steeds erger. Ik kan haar niet uit mn hoofd zetten. Laatst heb ik dat haar gesmst, want ik wist het echt niet meer. Toen heeft ze me terug gestuurd dat het niet dom is (dat ik haar niet uit mn hoofd krijg). Ik weet dat zoiets tijd nodig heeft, maar het duurt bij mij altijd wat te lang. Ik zou graag eens een goed gesprek met haar willen hebben, maar heb geen flauw idee hoe ik dit moet beginnen, of wat ik moet zeggen dat ze niet al weet. Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen, want ik word hier zwaar verdrietig en depressief van .
Oud 20-02-2006, 07:54
Gothic
Gothic is offline
Laat haar iig al jouw hoop wegnemen. Laatr haar letterlijk zeggen dat ze niet verliefd op je is en dat nooit zal worden, dat je iemand anders moet zoeken...
Oud 20-02-2006, 10:10
neilvt
neilvt is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-02-2006 @ 08:54 :
Laat haar iig al jouw hoop wegnemen. Laatr haar letterlijk zeggen dat ze niet verliefd op je is
Ik denk dat zij zich dat al wel beseft. Ik zou zeggen, maak je er niet al te druk om (ik weet: easier said then done) maar ik heb hetzelfde meegemaakt 2 jaar terug en het slijt echt! Als jij er er ook nog eens zo druk over gaat maken dat het 'niet mag' of 'niet kan' dan maak je jezelf alleen maar gek.

Een goed gesprek met haar aangaan is een goed plan vind ik, en wees dan ook oprecht. Openbaar wat je voelt en probeer samen een weg te vinden daarin.

Het komt goed geloof me! Je moet het alleen niet van de ene op de andere dag willen, want zo werken die dingen nu eenmaal niet.. En het is niet zo verwonderlijk dat je verliefd wordt op je beste vriendin(nen), daar zijn het immers beste vriendinnen voor! Die kennen je goed, die snappen je goed en ja, dan kan die vonk dus makkelijk overslaan!

Good luck

Laatst gewijzigd op 20-02-2006 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:11
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
neilvt schreef op 20-02-2006 @ 11:10 :
Ik denk dat hij zich dat al wel beseft. Ik zou zeggen, maak je er niet al te druk om (ik weet: easier said then done) maar ik heb hetzelfde meegemaakt 2 jaar terug en het slijt echt! Als jij er er ook nog eens zo druk over gaat maken dat het 'niet mag' of 'niet kan' dan maak je jezelf alleen maar gek.

Een goed gesprek met haar aangaan is een goed plan vind ik, en wees dan ook oprecht. Openbaar wat je voelt en probeer samen een weg te vinden daarin.

Het komt goed jongen, geloof me! Je moet het alleen niet van de ene op de andere dag willen, want zo werken die dingen nu eenmaal niet.. En het is niet zo verwonderlijk dat je verliefd wordt op je beste vriendin(nen), daar zijn het immers beste vriendinnen voor! Die kennen je goed, die snappen je goed en ja, dan kan die vonk dus makkelijk overslaan!

Good luck
Het is een zij .
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:11
neilvt
neilvt is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 20-02-2006 @ 11:11 :
Het is een zij .
Sorry, mijn fout, ... het is nog vroeg! Ik ga het even wijzigen...

Maar als nog geld hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 14:29
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Wat wil je met dat gesprek bereiken vraag ik me af?

psst: geldt
Oud 20-02-2006, 15:29
Tara Masquerade
Citaat:
Gothic schreef op 20-02-2006 @ 08:54 :
Laat haar iig al jouw hoop wegnemen. Laatr haar letterlijk zeggen dat ze niet verliefd op je is en dat nooit zal worden, dat je iemand anders moet zoeken...
Ik hoop dat ik de moed kan vinden om haar deze dingen te vragen.. duidelijker kan het namelijk niet.
Oud 20-02-2006, 18:43
__
__ is offline
je hebt het iig erg getroffen met zo'n vriendin, ze vat het echt heel tof op zo te horen. dat vond ik wel even noemenswaardig, want dat kan ook nog behoorlijk kut zijn anders. maar verder.. ja, laat haar inderdaad duidelijk stellen dat het echt nóóit iets kan worden en ze écht niet verliefd op je is e.d., als je zoiets hoort en merkt dat het écht geen nut heeft, dan kom je er makkelijker overeen. ten minste, dat is iig bij mij meestal het geval. succes ermee verder.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 22:59
MelFi
MelFi is offline
Laat haar inderdaad duidelijk zeggen dat ze niet verliefd op je is, zo heb je tenminste antwoord en kan je verder met je leven. Mocht je daar nog steeds niet verder mee komen, dus dat ze het verteld, maar jij nog steeds met gevoelens zit, dan kan ik mij voorstellen dat afstand nemen een oplossing zou kunnen zijn om zo je gevoelens te verwerken. Dat lijkt mij in ieder geval wel handig, want je kan nou eenmaal niets met je gevoelens. Je kan je er zelf alleen maar gekker mee maken door haar elke keer weer te zien. En ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan, want tenslotte is het je beste vriendin, maar zie ook in wat het beste voor jou is. En even afstand houden, hoeft niet te betekenen dat jullie vriendschap meteen over is. Sterkte ermee..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 11:49
Tara Masquerade
Wat ben ik toch dood. Gisteren gezegd op msn dat ik afstand wil nemen omdat ik t niet meer trek. Ze reageerde wel heel lief maar aangezien ik zo moest huilen heb ik de pc zo uitgezet en dr niks meer gezegd. Ik voel me zo enorm kut. Zit nu al aan de wijn en the green grass. Gelukkig kan ik donderdag naar my psych.
Oud 21-02-2006, 14:00
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Wat zei ze daar dan op? Dat ze het begreep, dat ze dat ook wou?

Lijkt me een goed plan, van de psychiater.
Oud 21-02-2006, 14:25
-(L)-
Wel fijn dat ze er goed mee omgaat Het zou alleen maar erger worden als ze op 'n lullige manier zou reageren. Ik zou zoals je zelf al aangeeft in ieder geval nog 'n keertje met haar gaan praten. Misschien kun je van te voren opschrijven wat je kwijt wil, om te voorkomen dat je iets op 't laatste moment toch iets vergeet te zeggen of niet durft te zeggen. Wees eerlijk! En succes!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 23:28
Tara Masquerade
Citaat:
CoveredEyes schreef op 21-02-2006 @ 15:00 :
Wat zei ze daar dan op? Dat ze het begreep, dat ze dat ook wou?

Lijkt me een goed plan, van de psychiater.
Ze zei als dat jou helpt moeten we dat doen, want blijkbaar ben ik niet de persoon die jou kan helpen.
Morgen komt ze langs en dan praten we.

En ik word opgenomen
Oud 24-02-2006, 09:37
Orpheo
Orpheo is offline
ik ken de positie van de topicstarter. tot mijn grote spijt moet ik nl zeggen da ik mij in eenzelfde positie heb bevonden. maar dan was t ongeveer 2 jaar lang dezelfde persoon leuk vinden, die bij toeval ook mijn beste vriendin was. wat helpt is je concentreren op de negatieve punten van die andere persoon. hoe onbenullig ook.

wat mij vooral hielp was iets doen dat zo intensief was, fysiek en mentaal, dat je geen tijd heb om over die andere persoon na te denken. ik raad niet aan om, zoals ik dat deed, 3 uur per dag te trainen, en 3 uur per dag gitaar te spelen, en 4 uur per dag te slapen. dat is niet echt aan te raden. maar een half uurtje per dag mediteren helpt enorm veel. sterker nog, 6 minuten per dag is al extreem goed voor je. je cleart je hoofd, je krijgt energie terug, je kan alles beter in perspectief plaatsen. op korte termijn is het een lapmiddel, maar doe je het langer, is het voor lange termijn een soort voorzorgsmaatregel. je bent emotioneel gezien meer in balans.

vragen? PM me
Oud 24-02-2006, 11:17
Lilything
Lilything is offline
Je moet gaan beseffen dat het echt niets wordt,
wanneer je dat beseft (soms is daar een keiharde dreun voor nodig) kun je het gaan accepteren.

Misschien is zij nu nog te lief voor je, en denk je daarom dat de kans er nog in zit.
Reageren

Regels voor berichten