Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 15:47
River
River is offline
Ik ben net begonnen met Azureus, maar alle torrents die ik wil downloaden komen niet verder dan de wachtrij.
Ik heb al wat bij de instellingen aangepast (moest volgens een vriend van me) maar dat heeft niks geholpen..
iemand suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2006, 16:05
Kali
Kali is offline
firewall?
Oud 12-03-2006, 16:12
River
River is offline
hmm zou ie daar geen melding van moeten maken?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:37
ThunderW
ThunderW is offline
Bij mij zit alles potdicht en ik kan wel downloaden.

Weet je zeker dat er genoeg seeders zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:42
River
River is offline
jaa bij de eerste poging was dat dus niet t geval
maar daarna had ik er een met 80 seeders..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:24
Verwijderd
De TCP- en UDP-poorten moet je volgens mij even open zetten op je router, als je die hebt. Kijk voor meer informatie daarover op www.portforward.com, en welke poorten het zijn staat vast wel ergens bij de opties of in de help.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:35
Verwijderd
De TCP- en UDP-poorten? Het is voldoende dat je één willekeurige poort (gebruik zelf 4756, maar het kan in feite elke zijn) op de router opent voor die beide protocollen en vervolgens Azureus die poort geeft, anders staat je hele systeem wagenwijd open. Dat is nergens voor nodig. De nieuwere versies van Azureus (2.3.0.2 en > ) kunnen dat zelf checken, 2.4.0.0 geeft het zelfs altijd onderin beeld aan. Als dat niet goed is, is jouw PC niet zichtbaar voor de buitenwereld, en kan de tracker jou dus geen zgn. remote connections sturen. Dan blijft dat gezichtje altijd geel en dat hoeft op zich geen beperking te zijn voor de snelheid, maar vervelend is het wel.

Overigens geldt in de regel wel dat hoe groter de torrent, hoe langer het duurt voor hij snel gaat. Ook zeggen veel seeders niet alles, als die allemaal meerdere torrents seeden lijkt het wel alsof de seed/peer-ratio gunstig is, maar ze dragen dan per stuk heel weinig bij. Verder kan de tracker ook nog brak, traag of whatever zijn, zodat het heel lang duurt voor jouw client met een redelijke hoeveelheid snelle peers geconnect is.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 18:50
namnatulco
namnatulco is offline
poorten forwarden moet je alleen doen als het echt niet lukt, ik zit hier met poorten dicht (ze mogen niet open en ik kan ze niet open zetten) en ik kan prima downloaden/uploaden.
Oud 12-03-2006, 19:07
Verwijderd
Het is dan ook niet onmogelijk, alleen het kan sommige operaties heel erg vertragen en het duurt langer voor je een goed aantal connections hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 10:57
Verwijderd
Vergis ik me als ik stel dat jullie ernaast zitten en het niet om de poorten gaat, daar gaa torrents in de wachtrij blijven staan?
Dit heeft te maken met de wachtrij instellingen van azureus (verander de level geloof ik van beginner naar medium gebruiker en je kan torrents forceren te starten.

Als het een port-probleem is, komen de torrents wel uit de wachtrij, maar dan gaat het downloaden erg langzaam of helemaal niet. Alleen dan is de status niet meer 'in wachtrij'.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 12:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Piloff schreef op 13-03-2006 @ 11:57 :
Vergis ik me als ik stel dat jullie ernaast zitten en het niet om de poorten gaat, daar gaa torrents in de wachtrij blijven staan?
Dit heeft te maken met de wachtrij instellingen van azureus (verander de level geloof ik van beginner naar medium gebruiker en je kan torrents forceren te starten.

Als het een port-probleem is, komen de torrents wel uit de wachtrij, maar dan gaat het downloaden erg langzaam of helemaal niet. Alleen dan is de status niet meer 'in wachtrij'.
\m/ girlpowerrr \m/
Oud 14-03-2006, 15:35
Verwijderd
TS, is het probleem al opgelost?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten