Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 15:58
Verwijderd
In juni 2004 heb ik een 2jarig abonnement afgesloten. In juni dit jaar loopt deze dus af.
Nu is mijn vraag: als ik bij dezelfde maatschappij blijf (ik zit bij orange) kan ik dan 3 maanden voordat mijn abbo afloopt een nieuwe telefoon aanschaffen? Kan ik dan ook tegelijkertijd mijn mobielabbo verhogen (ga nl altijd over mijn bundel heen) en heb ik dan ook recht op een mooiere telefoon (omdat ik een duurder abbo neem)

Nu even een vraagje stel dat ik wil wisselen van provider. Moet je dan je simkaartje opsturen? Zoiets las ik bij de voorwaarden van orange.

Verder had ik nog een vraagje: Is het verstandiger om bij dezelfde te blijven ivm de nieuwe telefoon die je krijgt, of maakt dat helemaal niks uit?

Verder als ik zeg maar een nieuwe telefoon heb. Kan ik dan mijn telefoon die ik nu heb verkopen als simlockvrij of kan ik daar helemaal niks meer mee?

Alvast bedankt~!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 16:14
Koen
Koen is offline
Citaat:
salieee schreef op 27-02-2006 @ 16:58 :
In juni 2004 heb ik een 2jarig abonnement afgesloten. In juni dit jaar loopt deze dus af.
Nu is mijn vraag: als ik bij dezelfde maatschappij blijf (ik zit bij orange) kan ik dan 3 maanden voordat mijn abbo afloopt een nieuwe telefoon aanschaffen?
Ja.

Citaat:

Kan ik dan ook tegelijkertijd mijn mobielabbo verhogen (ga nl altijd over mijn bundel heen)
Ja.

Citaat:
en heb ik dan ook recht op een mooiere telefoon (omdat ik een duurder abbo neem)
Neem aan van wel.

Citaat:

Nu even een vraagje stel dat ik wil wisselen van provider. Moet je dan je simkaartje opsturen? Zoiets las ik bij de voorwaarden van orange.
Mag 't niet hopen, heb mijn oude verknipt. Nee dus, dat hoeft niet.

Citaat:

Verder had ik nog een vraagje: Is het verstandiger om bij dezelfde te blijven ivm de nieuwe telefoon die je krijgt, of maakt dat helemaal niks uit?
Orange hanteert hoge tarieven, ik zou als ik jou was eens kijken naar wat er nog meer te krijgen is. Voordeel van Orange is wel dat je relatief dure telefoons krijgt bij je abo, maar dat is ook logisch omdat je gewoon per gesprek duurder uit bent.

Citaat:

Verder als ik zeg maar een nieuwe telefoon heb. Kan ik dan mijn telefoon die ik nu heb verkopen als simlockvrij of kan ik daar helemaal niks meer mee?
Mits ie niet 'branded Orange' is (als er een Orange logo op staat bijvb) kan je 'm gewoon als Simlock vrije telefoon verkopen. Heb je 'm gekocht in een soort van Orange actie, dan is ie waarschijnlijk wel gesimlocked. In dat geval moet je 'm eerst laten unlocken voordat je 'm kan verkopen; dat moet na een jaar (en daar zit je dus ruim overheen) gratis kunnen bij Orange zelf.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-02-2006 @ 17:14 :
Mits ie niet 'branded Orange' is (als er een Orange logo op staat bijvb) kan je 'm gewoon als Simlock vrije telefoon verkopen. Heb je 'm gekocht in een soort van Orange actie, dan is ie waarschijnlijk wel gesimlocked. In dat geval moet je 'm eerst laten unlocken voordat je 'm kan verkopen; dat moet na een jaar (en daar zit je dus ruim overheen) gratis kunnen bij Orange zelf.
Ik had die van mij in een aanbieding (32,50 tegoed per maand voor 16,25) en hij is gewoon simlock vrij.

Je had je abo sowieso al kunnen verhogen, na 3 maanden ofzo kun je van abo switchen (als je een naar een duurder abo. gaat).
Oud 27-02-2006, 16:42
Verwijderd
Ok hoe kan ik er dan achterkomen dat ie SImlockvrij is? (neem nu dan wel aan dat ie het wel is)

Ik ben zelf erg veel kwijt aan mn abonnement. Weet niet of dat de oorzaak is van de tarieven van orange of mijn eigen belgedrag

Welke provider raad je mij aan qua goedkope prijzen? Ben een arme student
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
salieee schreef op 27-02-2006 @ 17:42 :
Ok hoe kan ik er dan achterkomen dat ie SImlockvrij is? (neem nu dan wel aan dat ie het wel is)

Ik ben zelf erg veel kwijt aan mn abonnement. Weet niet of dat de oorzaak is van de tarieven van orange of mijn eigen belgedrag

Welke provider raad je mij aan qua goedkope prijzen? Ben een arme student
Hi is erg goed wat kwaliteit/prijs verhouding.

En hoe je er achter kan komen of ie simlock vrij is: stop er een simkaart van een andere provider in (van een vriend ofzo) en kijk of hij het doet
Oud 28-02-2006, 00:53
Darko
Darko is offline
Citaat:
salieee schreef op 27-02-2006 @ 16:58 :
Nu is mijn vraag: als ik bij dezelfde maatschappij blijf (ik zit bij orange) kan ik dan 3 maanden voordat mijn abbo afloopt een nieuwe telefoon aanschaffen? Kan ik dan ook tegelijkertijd mijn mobielabbo verhogen (ga nl altijd over mijn bundel heen) en heb ik dan ook recht op een mooiere telefoon (omdat ik een duurder abbo neem)

Alvast bedankt~!
Als jij drie maand van te voren aangeeft te willen verlengen, dan krijg jij een bonus waarvoor je een telefoon kan uitzoeken zeg maar. Als je naar een hoger tarief wil, zal ook die bonus toenemen. Ook hangt dat van de lengte van je contract af.
Voor zover ik weet hoef je je sim-kaart niet op te sturen, deze wordt gewoon inactief als je nieuwe abbo ingaat.
Als je een gesimlocked toestel hebt, kan je Orange bellen en vragen om een unlock code, die geven ze na een jaar gratis vrij.
Waar je trouwens nog op moet letten is dat wanneer je een nieuw contract neemt bij een andere provider, de bonus veelal hoger is dan bij een verlenging. In jouw woorden: je kan dus een mooiere telefoon uitzoeken als je een nieuw abbo afsluit in plaats van verlengt. Daarbij moet je opletten dat je niet je huidige abbo zelf opzegt, maar aangeeft dat je nummerbehoud wil. Je eigen nummer gaat dan mee naar het nieuwe abbo en je oude abbo wordt automatisch opgezegd.
Oud 02-03-2006, 18:41
Locaro
Locaro is offline
Ik zou er even goed voor gaan zitten om uit e zoeken wat voor jou het beste abo is. Bij orange betaal je buiten de bundel hetzelfde tarief als binnen de bundel en als je een hogere bundel wil is het misschien ook belangrijk om in je hoofd te houden dat als je je bundel niet op krijgt je het onbeperkt kan meenemen. Als je een goede klant bent krijg je een goede aanbieding voor een contractverlenging.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Locaro schreef op 02-03-2006 @ 19:41 :
Ik zou er even goed voor gaan zitten om uit e zoeken wat voor jou het beste abo is. Bij orange betaal je buiten de bundel hetzelfde tarief als binnen de bundel en als je een hogere bundel wil is het misschien ook belangrijk om in je hoofd te houden dat als je je bundel niet op krijgt je het onbeperkt kan meenemen. Als je een goede klant bent krijg je een goede aanbieding voor een contractverlenging.
bij orange betaal je wel meer buiten je bundel (bij mijn abbonement tenminste wel)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 02:23
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 03-03-2006 @ 18:19 :
bij orange betaal je wel meer buiten je bundel (bij mijn abbonement tenminste wel)
t-mobile flex neer voor jou dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten