Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 16:22
Ostentation
Ostentation is offline
Oke, jaloezie is iets psychologisch, vandaar dit topic hier.

Ik heb nu dus een vriendje voor 2 maanden, het gaat allemaal heel leuk, blabla, maar ik ben dus nogal jaloers. Eerst omdat zijn ex(zij heeft het uitgemaakt) toch nogal wat contact zocht, en nu omdat mijn beste vriendin ja, gewoon. Oke, ik denk gewoon dat zij hem ziet zitten, en hij haar misschien ook. Maar, dit is niet zo want het meisje in kwestie vindt een andere jongen leuk, en mijn vriendje doet er zoveel voor om mij iedere dag te mogen bellen/spreken/zien enz. Hij zegt dat ik mij druk maak om niks, maar ik hou dat rare gevoel. Soms heeft ie het ook wel over haar, dat hij haar spreekt op msn enzo. 't Voelt gewoon onprettig zo nu en dan.

Uw mening graag, en voor de jongens, hoe vinden jullie het nou als je doorhebt dat je vriendin je absoluut niet kwijt wil, en eigenlijk heel jaloers is. Is dat voor jullie een machtig gevoel, of word je er alleen maar strontziek van?

Met een groet, Ostentation

dit wordt waarschijnlijk wel verplaatst denk ik zo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2006, 16:41
Cesar
Cesar is offline
Hmmm, lijkt me echt iets voor Liefde en Relatie.

Zelf stoor ik me er altijd enorm aan. Het lijkt altijd een beetje alsof die persoon je niet vertrouwt. Als je je machtig gaat voelen omdat iemand je leuk vind en tegelijkertijd jaloers op je is, ben je wel een domme foute dwaas. Net alsof het om macht/iemand onder controle hebben draait in een relatie.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar dat je jaloers bent als je het gevoel hebt dat hij zijn ex leuk vind en tegelijkertijd er nog contact mee heeft. Ik zie dat je niet om advies vraagt dus ik zal het voor me laten, maar er is niks mis met een beetje communicatie tussen jou en hem.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 16:55
akumabito
akumabito is offline
Jaloersheid = afknapper.

Ik heb met een van m'n ex-vriendinnen nog regelmatig (normaal vriendschappelijk) contact en dat wil ik graag zo houden. Als m'n huidige vriendin daar niet tegen zou kunnen zou ik haar de deur wijzen voordat ik m'n ex zou stoppen te spreken.
Oud 02-03-2006, 17:04
Mats
Mats is offline
Jouw jaloezie lijkt er op te duiden dat je bangt bent hem kwijt te raken. Dat je verwacht dat hij wel iemand beter zal vinden misschien zelfs???

Hierdoor ga je meer op hem letten, en je zorgen maken. Proberen te zorgen dat hij aan geen "verleidingen" blootstaat.

Dit merkt hij dus op, en zal zich belemmerd voelen in zijn vrijheid, en terecht. Hard om te zeggen maar op deze manier zal jullie relatie niet werken en breken, uiteindelijk.

Vertrouwen is de basis van alle relaties (djeez ik klink als of ik 50 ben ofzo), en dat zul je hem toch moeten gunnen.

Innocent until proven guilty

Ik geef je dus wel advies

PS: Ik zou er heel moe van worden als mn vriendin me niet zou vertrouwen.
Oud 02-03-2006, 21:27
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 02-03-2006 @ 17:22 :

Ik denk het ja.
Oud 02-03-2006, 21:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Jaloers gedrag = een afknapper.

Het geeft vaak het gevoel alsof je vriend(in) je niet vertrouwt, en als ik ergens een pesthekel aan heb. Ik begrijp die wantrouwende, jaloerse gevoelens ook nooit zo, meer omdat ik dat gevoel zelf niet zo goed ken. Ik ben dan ook niet snel jaloers, en mensen die me er toe uitdagen zijn mij te hopeloos en wijs ik vriendelijk de deur (en dat zijn er al heel wat geweest).

Als ik tegen mijn vriend zeg, of ik hem overduidelijk het gevoel geef dat ik hem niet kwijt wil, dan zou ik eerlijk gezegd in de lach schieten als hij me zou bekennen dat dat hem een 'machtig' gevoel zou geven. Dan denk je al geheel verkeerd....

Als je dat rare gevoel blijft behouden zou ik het er gewoon eens subtiel met hem over proberen te hebben. Weet je ook gelijk weer waar je aan toe bent.
Oud 02-03-2006, 22:15
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik vind het wel lief... tot op zekere hoogte dan
Oud 02-03-2006, 22:29
Ruby
Ruby is offline
hmm ik heb precies hetzelfde gehad met mijn ex, was niet leuk. later heeft hij bijna met een van mijn goede vriendinnen gezoend en ze smsten enzo.. vondik een beetje apart. op een gegeven moment kregen we ruzie en ging het uit om bepaalde redenen.

Een week later hoorde ik van mijn beste vriendin dus dat hij en die vriendin bijna gezoend zouden hebben en dat hij allerlei smsjes stuurde die nogal sexueel getint waren..en dat voordat het uit was dus eigenlijk was ik niet jaloers om niets geweest en was hij gewoon een gigantische eikel, ondanks die lieve woordjes van hem.

Ik zou het gewoon in de gaten houden, maar neit teveel. Komt wel goed denk ik.

Liefs
Oud 03-03-2006, 06:06
snoopy
snoopy is offline
Het is tussen mij en mijn vriend destijds bijna uitgegaan omdat ik zo jaloers was. Geloof me, échte jaloezie is voor niemand een machtig gevoel, zelfs al betekent het dat je 'iemand nooit meer kwijt wil' (volgens mij betekent het dat helemaal niet, maar goed).

Ik herken je gevoel dus absoluut (ik was nog veel erger), maar je moet er echt mee ophouden. Is je gevoel gegrond dan is het zonde om energie aan hem te verspillen door jaloers te zijn en als je gevoel niet gegrond is dan is het ook verspilde energie om jaloers te zijn!
Oud 03-03-2006, 15:03
Henkje
Henkje is offline
Tussen mij en mn ex is het ook uitgegaan omdat hij zo jaloers was. Ik kreeg het gevoel dat hij me niet vertrouwde en ik werd er gek van dat ik niet meer naar vrienden en op het laatst zelf vriendinnen kon afspreken omdat hij dat niet wilde.
Oud 03-03-2006, 15:32
Ostentation
Ostentation is offline
Verplaatst, danku.

Dubbele reacties, jongens die mij niet begrijpen, hier en daar een meisje wel. Gisteren is er enorme ruzie geweest met als gevolg dat IK het wilde uitmaken. Hij daarentegen twijfelt niet over zijn gevoel, of hij dat nu zegt om mij rustig te houden of omdat hij het echt meent, dat weet ik niet.

Maar goed, die exen van hem zijn over het algemeen uit beeld en ach, als het eens ter sprake komt, kan ik er nu wel redelijk normaal mee omgaan.

Gisteren heb ik die vriendin gebeld waarvan ik dus dacht dat zij mijn vriend zag zitten. Dit anderhalf uur durende gesprek kwam tot een aantal conclusies, één daarvan is dat ik gewoon heel erg bang ben om hem inderdaad er vandoor te zien gaan met iemand anders. Ik probeer nu om niet alles als een dumpactie of whatever te zien, ik moet gewoon accepteren dat ik mijn vriend niet kan verbieden ook met andere meisjes te praten.

Aan akumabito, is het niet een beetje kil om je liefde de deur te wijzen omdat je contact wil houden met je ex? Dan moet dat ook geen echte liefde zijn, lijkt mij zo.

Nee, wij hebben het nog aan en hij komt vanavond langs, ik heb gezegd dat ik zal veranderen en hij houdt rekening met mijn soms wat vage gevoelens.

Door Ostentation
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:53
Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Suttung schreef op 03-03-2006 @ 16:26 :
Wat een ontzettende lul.
Vandaar dat het mn ex is
Oud 03-03-2006, 15:58
Cesar
Cesar is offline
Jongens die je niet begrijpen? Net of er uberhaupt iets valt te begrijpen. Het ging toch om je vraag? Je stelde een vraag en we hebben hem beantwoord.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:57
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 02-03-2006 @ 17:22 :
Oke, jaloezie is iets psychologisch, vandaar dit topic hier.

Ik heb nu dus een vriendje voor 2 maanden, het gaat allemaal heel leuk, blabla, maar ik ben dus nogal jaloers. Eerst omdat zijn ex(zij heeft het uitgemaakt) toch nogal wat contact zocht, en nu omdat mijn beste vriendin ja, gewoon. Oke, ik denk gewoon dat zij hem ziet zitten, en hij haar misschien ook. Maar, dit is niet zo want het meisje in kwestie vindt een andere jongen leuk, en mijn vriendje doet er zoveel voor om mij iedere dag te mogen bellen/spreken/zien enz. Hij zegt dat ik mij druk maak om niks, maar ik hou dat rare gevoel. Soms heeft ie het ook wel over haar, dat hij haar spreekt op msn enzo. 't Voelt gewoon onprettig zo nu en dan.

Uw mening graag, en voor de jongens, hoe vinden jullie het nou als je doorhebt dat je vriendin je absoluut niet kwijt wil, en eigenlijk heel jaloers is. Is dat voor jullie een machtig gevoel, of word je er alleen maar strontziek van?

Met een groet, Ostentation

Ben je niet een beetje onzeker? Ik denk dat jaloezie voortkomt uit onzekerheid. Ik vind dat je je vriend gewoon moet leren vertrouwen, want op deze manier geef je hem ook geen eerlijke kans.
Oud 03-03-2006, 19:42
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Jullie beweren nu wel dat het belachelijk is enz., maar iedereen heeft wel een stukje jaloezie in zich zitten hoor. Ik zelf ook. Toen mijn ex met stappen steeds bij andere meiden stond en tegen ze aan ging hangen, werd ik ook niet echt vrolijk. Ik laat het dan niet merken tegenover hem (ook omdat ie dronken was), maar van binnen voelt t niet fijn.
Oud 03-03-2006, 20:30
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 03-03-2006 @ 20:42 :
Jullie beweren nu wel dat het belachelijk is enz., maar iedereen heeft wel een stukje jaloezie in zich zitten hoor. Ik zelf ook. Toen mijn ex met stappen steeds bij andere meiden stond en tegen ze aan ging hangen, werd ik ook niet echt vrolijk. Ik laat het dan niet merken tegenover hem (ook omdat ie dronken was), maar van binnen voelt t niet fijn.
eens,
jaloers kun je zijn en lijkt me zlefs gezond tot op een bepaalde hoogte

ik kan me niet voorstellen dat als iemand zijn partner hier zegt, ik ben nog goede vrienden dus ik ga puitten bij mij ex in zijn / haar bed dat deden we altijd maar er gebeurt echt niks.

dat die dan reageren met, das goed, veel plezier
Oud 05-03-2006, 03:23
Metal
Metal is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 03-03-2006 @ 21:30 :
eens,
jaloers kun je zijn en lijkt me zlefs gezond tot op een bepaalde hoogte

ik kan me niet voorstellen dat als iemand zijn partner hier zegt, ik ben nog goede vrienden dus ik ga puitten bij mij ex in zijn / haar bed dat deden we altijd maar er gebeurt echt niks.

dat die dan reageren met, das goed, veel plezier
ajoh

hij is je niet waardfffffffffffffffffffff
Oud 05-03-2006, 12:04
fractuur
fractuur is offline
Jaloezie lijkt me vreselijk irritant. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, aar ik kan me voorstellen dat het op den duur op je zenuwen gaan werken.
Oud 05-03-2006, 17:06
Moustache
Moustache is offline
Jaloezie is heel naar, voor jezelf, en voor de ander.
En je word er strontziek van; tenminste, ik heb me er nooit machtig door gevoelt. Aan de andere kant is een relatie alleen mogelijk als je mekaar kunt vertrouwen, en als hij niet te vertrouwen is, dan is hij je inderdaad niet waardf.
Oud 05-03-2006, 22:21
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Het is vervelend om te zijn, en ook als die ander het is. En als iemand anders jaloers is geeft dat weldegelijk macht.

Als zij jaloers is: schattig, en als het irritant wordt dan geef je dr een knuffel is het weer goed, wat dat betreft kan ik wel tegen dat soort dingen, al moet ze niet iets gaan verbieden (samen met vrienden ergens heen, of praten met een ander meisje etc. )
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 12:17
Amma
Amma is offline
Citaat:
akumabito schreef op 02-03-2006 @ 17:55 :
Jaloersheid = afknapper.

Ik heb met een van m'n ex-vriendinnen nog regelmatig (normaal vriendschappelijk) contact en dat wil ik graag zo houden. Als m'n huidige vriendin daar niet tegen zou kunnen zou ik haar de deur wijzen voordat ik m'n ex zou stoppen te spreken.
Dat is wel heel hard vind je niet?? Als je contact met je ex belangrijker vindt dan de gevoelens van je huidige vriendin dan zit er iets niet goed lijkt me.

Ik zou het ook vrij kut vinden als m'n vriend nog goed contact zou hebben met zijn ex, ookal vertrouw ik hem wel, het is gewoon het idee. Jaloezie hoeft dus niet persee te betekenen dat je de ander niet vertrouwt, het is gewoon een emotie waar iedereen wel eens last van heeft. Als mijn vriend NOOIT jaloers zou zijn, wat ik ook zou doen, zou er echt iets mis zijn.

Een beetje jaloezie kan heel vleiend zijn en een goede motivatie om moeite te stoppen in je relatie, omdat de ander je dan een gevoel geeft dat je bij hem/haar hoort en bij niemand anders
Het moet natuurlijk niet overdreven en obsessief worden, want dan gaat het snel fout.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Amma schreef op 06-03-2006 @ 13:17 :
Dat is wel heel hard vind je niet?? Als je contact met je ex belangrijker vindt dan de gevoelens van je huidige vriendin dan zit er iets niet goed lijkt me.
Hmm, als mijn vriend me zou verbieden contact te hebben met m'n exvriend zou hij ook op kunnen rotten, om de zeer eenvoudige reden dat ik een vriend wil die me vertrouwt en geen bezitterig eng mannetje dat me dingen loopt te verbieden. En dan héb ik niet eens contact met m'n ex.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:00
Anooniemm
Anooniemm is offline
nou ik vind dat jaloezie normaal is, en het is normaal als je er naar vraagt. je kan het ook zo zien: het is wel lief dat je jaloers bent je geeft echt om hem.
misschien moet je er is met hem overpraten. en misschien is het gevoel wat minder als hij dat weet zodat hij rekening kan houden dat hij niet de hele tijd over haar praat. dat is namelijk niet leuk.
succes ermee
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:22
Preaper
Preaper is offline
Een relatie waarbij je partner nooit jaloers is hoeft ook niet leuk te zijn. Als je het gevoel krijgt dat je partner nogal onverschillig is kan dat of een beledigend gevoel geven("Je partner denkt dat je toch niemand anders zult krijgen") of je mist juist een beetje dat je partner je graag voor zichzelf houdt.

Maar ik ben er absoluut mee eens dat erge jaloezie een dikke vette afknapper is. Niets is zo irritant als een partner die controle op je wilt uitvoeren. Ikzelf ben niet jaloers en de keren dat ik wel 'jaloers' was, bleek het terrecht te zijn. Maar dat noem ik geen jaloezie, maar dat noem ik wantrouwen.
Oud 06-03-2006, 20:26
kenni
kenni is offline
Citaat:
Preaper schreef op 06-03-2006 @ 20:22 :
Een relatie waarbij je partner nooit jaloers is hoeft ook niet leuk te zijn. Als je het gevoel krijgt dat je partner nogal onverschillig is kan dat of een beledigend gevoel geven of je mist juist een beetje dat je partner je graag voor zichzelf houdt.

Mee eens, mijn vriend is helemaal - niet - jaloers en soms zou ik dat wel eens anders willen zien; zoals Preaper schreef, ik mis inderdaad een beetje dat gevoel dat hij graag mij voor zichzelf houdt.

Daarbij komt dat ik juíst wel jaloers ben. Ik zou zooo graag willen dat ik het niet was, want het is voor mij ook heel vervelend (voor een groot deel onzekerheid) dat ik me constant afvraag of hij zijn vriendinnen misschien wel leuker vindt/ wat voor gevoelens hij voor hun heeft/ wat hij met hun bespreekt etc.

Dit is deels veroorzaakt door een fout die mn vriend in het begin gemaakt heeft. Maar ik weet ook dat ik me daar overheen moet zetten.

Als we ruzie/ onenigheid hebben is het meestal door bovenstaand probleem.

Soms vind ik het wel moeilijk; waar ligt de grens? wat is redelijk en wat niet? Ik vond en vind het nog steeds niet leuk als mijn vriend met een vriendin uit eten gaat - ik vind het al heel wat anders als hij 'gewoon' bij haar langs gaat en wat gaat drinken bij haar oid.

Maar iig we doen allebei ons best - ik probeer minder jaloers te zijn en hij doet er ook zijn best voor, ben wat dat betreft wel heel blij met hem
Oud 06-03-2006, 21:59
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Het is juist heel zelfverzekerd als iemand niet jaloers is, en daarom ook aantrekkelijker.

Maar als je nou eens gewoon zou aannemen dat iemand toch wel bij je weggaat als diegene het niet meer naar zn zin heeft bij jou, en dat je negatief gedrag gaat vertonen als je wantrouwt en jaloers bent... kijk dan kom je al veel verder. Blijf positief, en be cool, dan komt het voor elkaar. En zo snel je het idee krijgt dat iemand je belazerd, blijf rustig en ga niet meteen verwijten maken, da's dodelijk voor je relatie
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 00:48
Mephisto
Mephisto is offline
Op het vlak van jaloezie ben ik nagenoeg apatisch, en vind het vrij irritant als zij erg jaloers is.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten