Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2006, 11:30
rick86
rick86 is offline
hallo ik ben van plan om een notebook te gaan kopen omdat me pc een beetje teveel ruimte in beslag neemt
alleen ik heb er niet echt veel verstand van maar wat is nou een goede notebook voor mij?
ik gebruik em alleen maar om te msnen en mp3tjes te downloaden en gewoon wat te surfen op internet,maar speel er nooit spelletjes op ofzo

ik heb nu pc met een amd sepron 2200 procesor
40 gb hd
wat raden jullie me aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2006, 12:44
J-roenn
J-roenn is offline
neem eens een kijkje bij dell, hun maken over het algemeen goede laptops.
ben je op zoek naar een stevig model die je vaak mee gaat nemen kijk dan eens naar hp.
blijf in ieder geval uit de buurt van het merk acer, hier hebbenr redelijk wat mensen slechte ervaringen mee.

verder zou ik gewoon 40 gig schijfje nemen, rond de 2,4 - 2,8 gigahertz met 5121 mb-ram .
als er niet gegamed gaat worden op de pc maakt videokaart niet zo heel veel uit.

als je de laptop veel mobiel wilt gaan gebruiken moet ej ook effe opletten dat je er een goede accu bij hebt, sommigge accu's zijn na 1,5 uur werken al leeg, terwijl andere het makelijk 4-5 uur uit houden.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:01
rick86
rick86 is offline
nee ik gebruik em alleen thuis
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:31
J-roenn
J-roenn is offline
ik weet niet wat je budget is, maar kijk Hier eens tussen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:31
twain4me
twain4me is offline
kijk even in een winkel, welk scherm en toetsenbord je aanspreken, er zijn momenteel zoveel verschillen in de producten dat een keuze op alleen de spec's niet aan te raden is. wat je veder neemt is niet zo heel belangrijk ,maar persoonlijk spreekt asus mij erg aan.
Mijn ervaringen met DELL zijn echt om te huilen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:34
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
twain4me schreef op 05-03-2006 @ 14:31 :
kijk even in een winkel, welk scherm en toetsenbord je aanspreken, er zijn momenteel zoveel verschillen in de producten dat een keuze op alleen de spec's niet aan te raden is. wat je veder neemt is niet zo heel belangrijk ,maar persoonlijk spreekt asus mij erg aan.
Mijn ervaringen met DELL zijn echt om te huilen
op mijn stage stan rond de 200 dell latitudes, en gaan gewoon goed mee, en als er wat mee is ( komt idd wel voor ja, vooral met accu's ) staat dell wel de dag na je belletje op de stoep om de laptop ter plaatse te repareren.

dit geld dus ook voor consumenten ( kan je kiezen bij service )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:42
rick86
rick86 is offline
nou ik was van plan om er een te kopen van rond de 800
maar k hoor nu van de ene dat dell goed is en van de ander dat het weer om te huilen is
welke merken zouden jullie me aanraden
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:47
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 05-03-2006 @ 14:34 :
op mijn stage stan rond de 200 dell latitudes, en gaan gewoon goed mee, en als er wat mee is ( komt idd wel voor ja, vooral met accu's ) staat dell wel de dag na je belletje op de stoep om de laptop ter plaatse te repareren.

dit geld dus ook voor consumenten ( kan je kiezen bij service )
mja en is die vervolgens duurder dan een ander merk... Je zegt het zelf al accu's zijn crap bij dell.. ( of eigelijk het accu managment)
sorry, maar ik hoef geen notebook waarbij het al in het ontwerp echt fout zit. En dan heb ik het nog nieteens over de gammele behuizing of de veel te lawaaierige fans.
Daarnaast zijn ze idd heel lief voor bedrijven, maar laat de support richting de simpele consument nogwel eens de wensen over.
Om nog maar te zwijgen over de enorme "rijklaar" kosten die dell.... Naja ik kan nog wel ff doorgaan maar dat is slecht voor me bloeddruk
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:48
rick86
rick86 is offline
dus geen dell maar wat dan wel?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:54
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
rick86 schreef op 05-03-2006 @ 14:42 :
nou ik was van plan om er een te kopen van rond de 800
maar k hoor nu van de ene dat dell goed is en van de ander dat het weer om te huilen is
welke merken zouden jullie me aanraden
even wat merken op een rij

DELL prijs redelijk, rare problemen met accu's

Acer prijs goed veel problemen met garantie / support

Asus zeer goed prijs/kwaliteits verhouding

Toshiba erg goed , wel een beetje duur

compaq/hp (geen ervaring meer mee sinds de fusie maar geluiden zijn meer negatief dan positief (ookal heb ik met veel plezier een tijd lang een compaq gebruikt)

packerdbell met een grote boog omheen lopen

sony vroeger veel problemen gehad met schermen en behuizing ( volgens mij zijn ze daar nu redelijk uit)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:55
rick86
rick86 is offline
dus ik moet voor een asus gaan
oke ik ga ff opzoek
bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:56
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
rick86 schreef op 05-03-2006 @ 14:48 :
dus geen dell maar wat dan wel?
Ik zou de keuze in een winkel maken... daar kan je even voelen ( stijfheid van case)
het scherm bekijken (een aantal nieuwe schermen heeft problemen met vooral teveel blauw)
en het toetsenbord voelen.
winkels waar veel notebooks staan.. zijn correct, dunnet,media markt en de grote mycom's
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 15:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Acer Aspire vind ik wel mooie (en voordelige) dingen. Veel features voor een goeie prijs.
Oud 06-03-2006, 10:10
Verwijderd
Mijn ervaringen zijn het beste met Acer en Toshiba. En het lijkt me ook dat er bij de aanschaf van een laptop niet bezuinigd hoeft te worden. Kwaliteit is erg belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 10:11
rick86
rick86 is offline
op kwaliteit hoeft idd niet bezuinigt te worden
maar het is overdreven om een mega ding te kopen want ik gebruik em toch alleen maar voor simpelle dingen
ik ga straks ff de stad in om te kijken
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:46
J-roenn
J-roenn is offline
1. waarom zou je dell niet nemen vanwege hun brakke accu's als je hem gewoon rechtstreeks aan het lichtnet koppelt ?
2. acer raad ik zwaar af, zeer fragiele dingen en als je bij hun garantie moet claimen kan je beter een cursus "hoe verlies ik mijn geduld niet" er bij nemen. asus maakt idd zeer goede hardware, heb hun laptops alleen nog niet mee mogen maken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:49
rick86
rick86 is offline
ja nou weet ik het ook niet meer hoor
de ene zegt acer is wel oke en de ander vind em fragiel
de ander zegt dell zuigt en de volgende vind ze weer oke
en dan nog dat verhaal over de garantie
ik wil niet dat hij kapot gaat dus ik wil niks met de garantie te maken hebben

in de winkel vertelde ze me dat het weinig uitmaakte welk merk ik nam want echt slechte laptops worden niet meer gemaakt zei ze
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 20:18
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
rick86 schreef op 06-03-2006 @ 20:49 :
ja nou weet ik het ook niet meer hoor
de ene zegt acer is wel oke en de ander vind em fragiel
de ander zegt dell zuigt en de volgende vind ze weer oke
en dan nog dat verhaal over de garantie
ik wil niet dat hij kapot gaat dus ik wil niks met de garantie te maken hebben

in de winkel vertelde ze me dat het weinig uitmaakte welk merk ik nam want echt slechte laptops worden niet meer gemaakt zei ze
mja en echt slecht auto's ook niet..
totdat china bedacht een houtje touwtje auto te maken

anyway
Ik hoop dat je goed heb gekeken naar de verschillen in de schermen en toetsenborden... Gewoon daar je favo uit kiezen en dan kijken of de rest ook bij jou past
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 22:43
Verwijderd
zo goed als iedereen in mn vriendenkring heeft een Acer, puike dingen. Nergens iets gemerkt van fragiel ofzo.
Zelf heb ik een Asus, zalig ding, je kunt er alles mee doen wat je wilt "kan niet" heeft ie niet gehoord. Prijs ligt alleen een *tikkie* boven je budget. Heb soms wel wat problemen met wifi, dat verbindingen wegvallen uit het niets etc., maar niets storends.
Overigens ook écht goede dingen: IBMs, zijn alleen wel prijzig maar gaan echt niet kapot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten