|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij het vervelendste weertype om in te rijden? | |||
Sneeuw |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 32.69% |
IJzel |
31 | 59.62% |
Mist |
18 | 34.62% |
Hagel |
10 | 19.23% |
Onweer |
10 | 19.23% |
Storm |
15 | 28.85% |
Regen |
12 | 23.08% |
(laagstaande) Zon |
21 | 40.38% |
Anders... |
5 | 9.62% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me juist dat dat het rijden prettiger maakt omdat er wat koeling is ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wij hebben er altijd een in de auto liggen overigens voor de bestuurder ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
is handig, ware het niet dat mijn zonnebril op sterkte is, iemand anders heeft er dus niks aan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Getest bij mijn 156, de 307 van m'n moeder en de nieuwe Panda van een vriend. Ik heb trouwens met geen enkel weertype moeite, kwestie van anticiperen en aanpassen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij heeft ABS ook niet zo'n fabelachtige werking trouwens, het systeem gooit je remmen dan zo vaak los dat je net zo goed niet hadden kunnen remmen. En da's zonder meer leuk als je glijdend niet meer met je auto overweg kunt, maar wie de zaken recht kan houden wordt door ABS niet echt geholpen in zo'n situatie.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hierom was bijvoorbeeld in het verleden zo dat je in een Saab de ABS uit kon schakelen als je dat wilde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
op de slipcursus (in december hele dag lekker wezen slippen) toch echt gemerkt dat je beter niet vol kan remmen zonder abs, maar tegen blokkeren aan moet remmen, precies zoals de instructeur zei. pompend remmen is een alternatief als je echt niks beters weet, maar dan kun je net zo goed vol remmen. (pompend remmen verlengt de remweg met ca 75%). alleen, zonder abs niet remmen en sturen tegelijkertijd. (Dat zou rare uitbreekreacties veroorzaken). Citaat:
door de hoge frequentie van het wegenemen van de remdruk valt dat wel mee. Daarnaast, een auto met geblokkeerde wielen is praktisch onbestuurbaar. Citaat:
Maar slippartijen gebeuren vaak onverwachts, en 95% van de bestuurders reageert dan op instinct door keihard te remmen. Daarnaast is ABS alleen een obstakel als je graag zijwaarts door een bocht wil, maar in de meeste situaties is het wel degelijk veiliger. De redenering dat goede bestuurders zonder abs beter af zijn dan met abs, is wat mij betreft alleen van toepassing op een circuit, niet op de openbare weg.
||
Citaat:
het voordeel van abs is de bestuurbaarheid, niet de kortere remweg. De remweg met of zonder abs is maar marginaal anders, en niet altijd in het voordeel van abs.
||
Citaat:
Ik heb het getest met mijn eigen auto (zekeringen eruit trekken) en met ABS was de remweg langer. Zonder ABS schoven zowel voor- als achterkant een paar centimeter, zelfs bij lage snelheden. Ook is het uiteraard køt voor je banden. En @ MM, yep, inderdaad, ik denk niet dat erg veel mensen in staat zijn hun auto in zo'n situatie bestuurbaar te houden, wat dat betreft is ABS een vooruitgang over de hele linie, alleen zijn er enkele uitzonderingsgevallen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uiteraard is de bestuurbaarheid het grote voordeel, maar het verkorte van de remweg is natuurlijk ook handig, het is vrij onmogelijk om zo ideaal te remmen als een ABS dat kan genereren, helemaal in een schrikreactie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uiteraard is het ook nog afhankelijk van de leeftijd van de auto en hydraulische staat van het remsysteem. Maar ideaal bekeken zouden roterende banden eerder remmen dan schuivende banden. |
![]() |
||
Citaat:
des te harder je rijdt, des te langer glijden je banden, overigens, en bij snelheden boven de 50 is je remweg met abs vrijwel altijd korter als zonder abs.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tijdens mn rijlessen heb ik 1x de ABS uit moeten proberen en ik had echt niet verwacht dat dat pedaal zo terug zou klappen als het ware. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als je denkt dat het abs werkt maar je merkt niks, zou ik t toch echt een keer na laten kijken.
|
|