Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2006, 14:52
snoopy
snoopy is offline
Ik ben sinds eergisteren ineens doof aan m'n linkeroor. Ik hoor echt vrijwel niks meer. Moet ik hiermee naar de dokter of kan ik het beter nog een paar dagen aankijken (misschien is het een verkoudheid ofzo?)

Ik heb in het verleden wel vaak oorontsteking gehad, misschien heeft het daar wat mee te maken?
Oud 05-03-2006, 14:55
Verwijderd
Het kan gewoon erg verstopt zitten door een verkoudheid of een normale oorontsteking zijn maar ik zou er toch maar mee naar de dokter gaan. Een oorontsteking kan uit de hand lopen en je wil vast geen beschadigd trommevlies (dat groeit ook wel weer aan hoor, maar dan heb je er wekenlang last van).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 16:56
Roos
Roos is offline
Doet het ook pijn? Heb je koorts?

Ik zou ook naar de dokter gaan. De kans is groot dat het een ontsteking is (oorontsteking of een fikse verkoudheid), en naar de dokter gaan is in dit geval niet overdreven
Oud 05-03-2006, 19:40
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-03-2006 @ 17:56 :
Doet het ook pijn? Heb je koorts?

Ik zou ook naar de dokter gaan. De kans is groot dat het een ontsteking is (oorontsteking of een fikse verkoudheid), en naar de dokter gaan is in dit geval niet overdreven
Het doet wel zeer, ik geloof niet dat ik koorts heb.

Ik ga morgen maar de dokter bellen, als het nog niet beter is.
Oud 06-03-2006, 08:42
Stefanie
Stefanie is offline
Naar de dokter gaan is verstandig, het kán namelijk erger zijn dan een verkoudheidje.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:47
snoopy
snoopy is offline
Oke, ben geweest. Het was idd een beginnende oorontsteking.
Als het erger wordt moet ik morgen bellen.
Als het hetzelfde blijft moet ik overmogen bellen.
Als het minder wordt mag ik het laten zitten.
Oud 06-03-2006, 20:01
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben ook 'doof' aan mijn linkeroor. Van mijn rechteroor heb ik ook last, maar een stuk minder.
Ik moet ervoor neusspray gebruiken, misschien een tip? (al zitten mijn oren verstopt door een verkoudheid en is er niks gezegd over oorontsteking)
Oud 06-03-2006, 21:36
Poeperd
Poeperd is offline
Hm.. een vriendin van me had dat eens, maar ze was ervan overtuigd dat het geen 'prut' kon zijn, want ze maakt haar oren elke dag schoon. Toen ze naar de dokter ging had hij het al snel gezien en spoot het leeg met wat water. Er kwam een hele grote prop watten uit, van de wattenstaafjes
Oud 06-03-2006, 22:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 06-03-2006 @ 22:36 :
Hm.. een vriendin van me had dat eens, maar ze was ervan overtuigd dat het geen 'prut' kon zijn, want ze maakt haar oren elke dag schoon. Toen ze naar de dokter ging had hij het al snel gezien en spoot het leeg met wat water. Er kwam een hele grote prop watten uit, van de wattenstaafjes
Het is ook helemaal niet verstandig om je oren met wattenstaafjes schoon te maken (en al helemaal niet elke dag).
Je kunt beter Audispray gebruiken, dan duw je je oorsmeer niet dieper je oren in
Oud 07-03-2006, 10:15
Verwijderd
Ik kreeg vroeger elke week druppels in m'n oren die 't oorsmeer oplosten, waardoor het er zo uitliep. Dat werkt erg goed. Audispray doet 't zelfde, geloof ik. Dat is idd beter dan wattenstaafjes.

Toen ik een beginnende oorontsteking had, kreeg ik een neusspray, ook al zat m'n neus helemaal niet verstopt ofzo. Het heeft wel geholpen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-03-2006 @ 23:05 :
Het is ook helemaal niet verstandig om je oren met wattenstaafjes schoon te maken (en al helemaal niet elke dag).
Je kunt beter Audispray gebruiken, dan duw je je oorsmeer niet dieper je oren in
Precies. En mocht je toch een obsessie hebben met oorsmeer dan kun je beter kijken of je wattenstaafjes kunt krijgen die een ring hebben, zodat ze maximaal vrij ondiep in je oor kunnen. Dan voorkom je dat je inderdaad het oorsmeer te diep je oor in duwt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 14:26
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
waar kun je dat krijgen? Bij de apotheek/drogist?
Oud 07-03-2006, 15:57
Heksjuh
Heksjuh is offline
Als je een beginnende oorontsteking hebt helpt Audispray toch niet? Ik denk dat als je oren verstopt zouden zitten door oorsmeer de dokter je oren wel zou laten uitspuiten? Maja, ik ben geen arts dus ik weet het niet.
Ik ben nu een neusspray met xylometazolinehydrochloride, dat schijnt te helpen.
Oud 07-03-2006, 16:01
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ik doe het alleen na het douchen, dan zijn je oren nat en haal je het er uit in plaats van het erin te duwen Zegt mn dokter dan.
Oud 07-03-2006, 16:04
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 07-03-2006 @ 16:57 :
Als je een beginnende oorontsteking hebt helpt Audispray toch niet? Ik denk dat als je oren verstopt zouden zitten door oorsmeer de dokter je oren wel zou laten uitspuiten? Maja, ik ben geen arts dus ik weet het niet.
Ik ben nu een neusspray met xylometazolinehydrochloride, dat schijnt te helpen.
Ik wilde het ook niet voor die oorontsteking. Ik maak zelf mijn oren soms schoon met wattenstaafjes en omdat hier gezegd werd dat je beter die spray kon gebruiken wilde ik die kopen (en idd pas gebruiken als m'n oor beter is!)
Oud 07-03-2006, 16:13
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik wilde het ook niet voor die oorontsteking. Ik maak zelf mijn oren soms schoon met wattenstaafjes en omdat hier gezegd werd dat je beter die spray kon gebruiken wilde ik die kopen (en idd pas gebruiken als m'n oor beter is!)
O, oke. Verkeerd begrepen
Sterkte met je oor iig

Regels voor berichten