Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2002, 21:26
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Ik heb een Microsoft Intellimouse Optical gekocht, speciaal voor het gamen. Maar ik ben heel erg ontevreden met dat ding. Ik speel veel UT dus, ik moet vaak snel 360 graden om mijn as draaien, maar dat vertikt dat ding gewoon. Hij begint te draaien en stopt gewoon halverwege. Ook als ik in Windows zelf een korte felle beweging maak met de muis pikt de muis het op een een of andere manier niet op. Wel als ik gewoon rustig beweeg. Is dit normaal??
Oud 11-03-2002, 22:47
Verwijderd
Lijkt me niet. Friemel eens wat met de bijbehorende software.

Wij hebben ook zo'n optical wireless gehad, maar die hebben we eruitgeknikkerd omdat-ie te hoog was.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 23:13
Verwijderd
daar heb je inderdaad allerlei tools voor, waarmee je gevoeligheid en dergelijke kunt bepalen, kheb zelf een Intellimouse Explorer, werkt heerlijk vergeleken bij die stomme balletjesgevallen...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 09:29
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Ik heb het aan een vriend gevraagd die dezelfde muis heeft. Hij heeft hetzelfde probleem. Dus het zal wel zo horen. Met een Logitech lukte het ook niet om de mouse pointer met een snelle ruk te laten bewegen. Misschien dat het met de Explorer wel lukt, want die die is wel wat duurder. Probeer het zelf eens: Zet je mousepointer maar helemaal rechts in beeld en geef maar eens een harde ruk naar naar links. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Oud 12-03-2002, 09:53
Verwijderd
Ik heb een Logitech Mouseman, Dual optical. Deze is aangesloten op de ps/2 poort en werkt gewoon naar behoren.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 10:23
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Citaat:
PIE schreef:
Ik heb een Logitech Mouseman, Dual optical. Deze is aangesloten op de ps/2 poort en werkt gewoon naar behoren.
Heb je ook de test uitgevoerd, heel snel van rechts naar links?

Oud 12-03-2002, 10:41
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Met optical muisen is dat altijd een probleem, want door de resolutie van het camera'tje wat er in zit, kan het zijn dat hij zich vergist, als je heel snel beweegt. (heb ik ook last van) Helemaal bij bepaalde patronen in je buro, muismat.

Met Dual optische muizen zitten er 2 camera's is, zodat je dat probleem niet hebT.

[Dit bericht is aangepast door Cybernetic Joosie (12-03-2002).]
Oud 12-03-2002, 14:24
The Iceman
The Iceman is offline
Heb je winxp?
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:28
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
Heb je winxp?

Ja
Oud 12-03-2002, 19:35
The Iceman
The Iceman is offline
ga eens naar:
control panel -> system -> hardware -> device manager -> mice -> propterties -> advanced settings -> en zet je sample rate eens op 200. Kijk dan eens ff of het beter is. Ik had nl het zelfde probleem met counterstrike, en dat is hierdoor opgelost.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 22:12
CryptapiX
CryptapiX is offline
als bovenstaande niet helpt probeer dit ff

in winxp staat mouse hardware acceleration altijd an.. die kn je ook niet uitzetten met een functie ofzow...
dit houd in dat hoe sneller jij naar links of naar rechts beweegt hoe SNELLER windows het gaat probere dus met gevolg dat je zo ff een 360 maakt in ut (in tonyhakw is da wel fijn btw )

wat kan je eran doen ? www.tweakxp.com en zoek naar "mouse" daar vind je mouse aceleration tweak
en die moet je ff uitvoeren
Oud 12-03-2002, 23:45
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Thnx all!!
Oud 13-03-2002, 06:36
MadEgg
MadEgg is offline
Ik kan wel de 360 graden draaien met mn Logitec iTouch optical mouse, maar soms komt ie op eens in een loop terecht in games.
Door een kleine beweging ga je op eens als een gek in de rondte draaien. Even de muis heen en weer schuiven lost dat probleem op, maar meestal ben je dan al doodgeschoten
Oud 13-03-2002, 10:58
Verwijderd
Citaat:
MadEgg schreef:
Ik kan wel de 360 graden draaien met mn Logitec iTouch optical mouse, maar soms komt ie op eens in een loop terecht in games.
Door een kleine beweging ga je op eens als een gek in de rondte draaien. Even de muis heen en weer schuiven lost dat probleem op, maar meestal ben je dan al doodgeschoten
Daar heb ik ook wel last van gehad. Bijzonder irritant bij het online gamen. Sinds ik m'n muismat weggedaan heb, heb ik er eigenlijk geen last meer van. Ik muis nu direct op m'n bureau.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:51
MadEgg
MadEgg is offline
He, dat zal ik eens even proberen. Thx voor de tip
Oud 13-03-2002, 20:15
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik heb sinds twee maanden oid ook een Intellimouse Optical, die doet het wat dat betreft prima. (in UT wel DirectInput aanzetten overigens)

Echter, ik geloof dat de vroegere modellen opticals (van zowel Microsoft als Logitec) snelle acties niet oppikken, of de verkeerde kant opgaan.
Hoe oud is de jouwe?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 22:12
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik heb sinds twee maanden oid ook een Intellimouse Optical, die doet het wat dat betreft prima. (in UT wel DirectInput aanzetten overigens)

Echter, ik geloof dat de vroegere modellen opticals (van zowel Microsoft als Logitec) snelle acties niet oppikken, of de verkeerde kant opgaan.
Hoe oud is de jouwe?

Ik kan ff niet zo snel een jaartal op de verpakking of muis zien zitten, maar ik hem maandag gekocht. het komt er ook door, dat mijn mouse input snelheid in UT wel laag is, maar die heb ik sinds kort omhog gedaan, dan heb ik er geen last van.
Oud 13-03-2002, 22:15
Verwijderd
Echte mannen gamen met ballen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 22:42
CryptapiX
CryptapiX is offline
voor die mensen die in hun games zomaar omhoog gaank ijken of naar beneden of ff 360 graden draien
lees mijn reply stukje heirbovenff
Reageren

Regels voor berichten