Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2006, 18:18
groovy
groovy is offline
Hallo,

ik had een vraag wat betreft bijbaantjes voor studenten? Is hier een speciale regeling voor?

Ik heb namelijk gesolliciteerd bij een Duitser die in Nederland een bedrijf wilt opstarten. Ik heb gesolliciteerd naar de functie weekendmedewerkster. Hij wilde mij graag aannemen, maar vroeg of ik wat wist over regelingen in Nederland over studenten die bijbaantjes hebben. Hij is namelijk niet echt met de Nederlandse wetgeving enz. bekend.

Volgens hem hebben ze in Duitsland een zogenaamde 400€ basis, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt. Voor zover ik wist, is er ook niet echt een speciale regeling in Nederland, maar ik dacht misschien weten jullie nog iets?

Bij voorbaat dank!!

Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 19:07
Go
Go is offline
Nee, volgens mij niet. Wel is het zo dat als je op jaarbasis meer dan 10000 euro verdient je je studiefinanciering stop moet zetten, maar dat is verder zijn zaak niet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:08
Tiño
Tiño is offline
jongeren betalen minder belasting.
En idd, voor je studifinanciering moet je niet meer als 10.nogwat-duizend euro verdienen, wat je meer verdient lever je in aan stufi.
Oud 07-03-2006, 19:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
groovy schreef op 07-03-2006 @ 19:18 :
Hallo,

ik had een vraag wat betreft bijbaantjes voor studenten? Is hier een speciale regeling voor?

Ik heb namelijk gesolliciteerd bij een Duitser die in Nederland een bedrijf wilt opstarten. Ik heb gesolliciteerd naar de functie weekendmedewerkster. Hij wilde mij graag aannemen, maar vroeg of ik wat wist over regelingen in Nederland over studenten die bijbaantjes hebben. Hij is namelijk niet echt met de Nederlandse wetgeving enz. bekend.

Volgens hem hebben ze in Duitsland een zogenaamde 400€ basis, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt. Voor zover ik wist, is er ook niet echt een speciale regeling in Nederland, maar ik dacht misschien weten jullie nog iets?

Bij voorbaat dank!!

Liefs
Ik ben wel benieuwd wat die 400 basis is. Misschien is dat net zoals bij ons wel iets van een heffingskorting zoals in nederland.
Voor studenten is er niks speciaals voor werkgevers behalve dat ze bij jongeren onder de 18 aan speciale wetgeving moet voldoen.
Reageren

Regels voor berichten