Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2006, 00:50
655321
655321 is offline
En jongens en meisjes, hoe zijn jullie bij de muzieksmaak gekomen die je nu hebt.

Vertel me alles, van je East 17 fase tot je eerste N Sync single tot die allereerste cruciale hardcore plaat. En natuurlijk alles daar tussenin.
Deel je stoere verhalen, de beschamende gebeurtenissen die je tot het afzweren van een genre brachten en de concerten die je tot nieuwe, geniale, muzikale hoogtepunten deden komen.
Ik wil het allemaal horen.

De topic starter gaat nu slapen. Dus beginnen jullie maar.
Oud 05-03-2006, 02:19
Blenderhead
Blenderhead is offline
Sick of it all vanaf een jaar of 16, metallica uiteraard ook. Na een jaar of 3 van alles en wat op punkrock en thrashmetalgebied langzaam richting hc en wederom thrashmetal gegaan. Nu veel hardcore en trashmetal (zojuist exodus - bonded by blood aangeschaft).
And then the're were none!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

teering....metal en bier. Blijft een godencombinatie

Het beste altijd is metallica - kill' em all en een dosis bier.

Laatst gewijzigd op 05-03-2006 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 02:51
dext0r
dext0r is offline
mellow / eurodance / dune / prodigy

toen incubus

en toen sloeg het los
Oud 05-03-2006, 02:58
Metal
Metal is offline
vroeger vanaf mijn 9de metallica, napalm death en fear factory. en top 40/pop. shit van mijn ouders, beatles, 60's, 70's, queen, earth wind en fire. vanaf mijn 15de voornamelijk ratm, tool, jamiroquai en een hoop hiphop en je moeder natuurlijk.

tegenwoordig idm, breakcore, screamo, mathcore, hiphop, industrial, noise, metal. het maakt me niet zoveel uit, ik luister letterlijk alles. alleen geen trance, r&b en ska.
Oud 05-03-2006, 21:36
Dato_16
Dato_16 is offline
Vroeger vanaf mijn 7e denk ik heel veel Micheal Jackson geluisterd.
Ik had op een gegeven moment de cd History, cd 2 daarvan heb ik helemaal grijs gedraaid
Daarna kwamen Korn Limp Bizkid en Soulfly
Toen ooit ergens Cannibal Corpse gehoord, ben toen veel Death metal gaan luisteren en Grindcore alla Flesh Parade, Anal Cunt, Brujerja.
Daarna mijn Nirvana tijd gehad, maar dat heeft niet zo lang geduurd.
Ben toen ergens een website tegen gekomen waar ik Blood For Blood, 59 times the pain, ensign en in control heb gehoord, vanaf toen steeds meer hardcore gaan luisteren, begon toen ook wat naar show te gaan enzo, was een jaar of 13.
Begon in die tijd ook heel veel punkrock te luisteren en steeds meer metal.
tot ik 17 was heb ik dat veel geluisterd.
Nu luister ik steeds minder hardcore, nog wel veel metal en ook wel punkrock..
Tegenwoordig luister ik veel singer songwriter spul.....
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:15
antigone
antigone is offline
skunk anansie - smashing pumpkins - radiohead
Oud 05-03-2006, 23:34
Verwijderd
'Vroeger' luisterde ik eerst echt heel veel Bluemchen. En duitse tiener die in haar jonge jaren beroemd probeerde te worden. Echt verder dan de status van K3 kwam ze niet, maar misschien was dit wel haar bedoeling..

Toen kwam de trance periode.. die gelukkig maar van korte duur was. Verstand van muziek had ik niet, alles wat onder trance viel vond ik goed genoeg om naar te luisteren en wat mijn zus aansleepte al helemaal..

De eerste jaren van de middelbare heb ik mijn 'donkerste' periode gehad.. Was weer van korte duur en ik luisterde vooral RHCP en System of a down.

Daarna ben ik me steeds meer gaan verdiepen in muziek uit de jaren 60/70 en ben ik aan mijn LP collectie begonnen. Ik ben de collectie nog steeds aan het uitbreiden met platen van The Beatles, Simon&Garfunkle, Beach Boys, The Animals, Madness, Bob Marley enz.

Ik ben ook steeds meer gaan luisteren naar bands zoals Coldplay, Radiohead, Oasis, Muse, Travis, Weezer, Norah Jones enz.

Nu luister ik daar nog steeds veel naar maar ook naar Yann Tiersen, Third Day, Matchbox 20, The Magic Numbers, Damien Rice, Death Cab For Cutie en veel onbekendere bands zoals Girls in Hawaii, Eisley Solo, The Alpine en zo kan ik nog wel even door gaan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 09:27
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ben geboren met een uitmuntende smaak qua muziek.
Oud 06-03-2006, 09:29
STP
STP is offline
Citaat:
shining schreef op 06-03-2006 @ 00:34 :
Bluemchen
Oja, van die Queen cover! Hard!
Oud 06-03-2006, 09:37
Verwijderd
2 unlimited -> Charly Lownoise & Mental Theo -> Rotterdam Terror Corps -> the Offspring -> Limp Bizkit/Korn/Pleymo/Watcha/Agression -> 36 Crazyfists/Bane/Comeback Kid -> Dillinger Escape Plan/Converge/Isis/Textures/Electric Wizard/Beneath The Massacre/Tom Waits/Venetian Snares/Jedi Mind Tricks/The Berzerker/Nasum.

Globale progressie van de afgelopen 8 jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 09:45
enema abortion
enema abortion is offline
Toen ik 6 was vond ik Rick Astley gaaf want dat vond mijn oma ook gaaf.
Toen ik 10 was ontdekte ik AC/DC.
Oud 06-03-2006, 09:45
Verwijderd
Vroeger was ik verliefd op Michael Jackson, ja toen was ik al een sick minded bitch.
Heb een tijdje een spice girls kamer gehad, maar dat was serieus om indruk te maken op mijn vriendinnetjes. Haha.
Toen ik 7 werd, werd ik fan van Scooter. Gelukkig was dat van korte duur. Toen ik 9 werd, was het marilyn manson, korn, slipknot, rammstein, within temptation en meer sjeit. Ook toen ik 10 was nog. Oversized Slipknot shirts en zwarte stekels op mn hoofd. Toen werd ik 11, en werd ik een ware gothic. Tot mn 13e naar Dimmu borgir, Cradle of filth en Nightwish geluisterd. Momenteel is het een hele brede smaak. Oldies, metal, hc, rock, britpop, emotroep, en nog heul veul meer.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 09:52
enema abortion
Toen ik 9 was bestond Within Temptation nog niet en was de lucht nog schoon en de seks nog smerig.
Oud 06-03-2006, 10:08
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 06-03-2006 @ 10:27 :
Ik ben geboren met een verschrikkelijke smaak qua muziek.
maar dat kwam ook wel deels door mijn omgeving.
Het is gelukkig altijd maar gebeterd (vanuit mijn standpunt toch )en nu luister ik naar zowat vanalles, zolang het maar geen trance of metal ed is
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 10:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
4 jaar - Queen
6 jaar - Thin Lizzy/The Eagles etc.
10 jaar - No doubt, Oasis
11/12 jaar - Radiohead, Foo Fighters, Blur, Beastie Boys, Bis, Beck, Eve6, Dandy Warhols etc. (Centrale Discotheek ontdekt in R'dam)
14 jaar - Red Hot Chili Peppers fan. En alle bands die er enigszins mee te maken hadden. (Janes Addiction)...
16 jaar - The Specials, Reel Big Fish, Mad Caddies en alles wat maar enigszins ska-ig was.

Nu is het nog ongeveer hetzelfde. Ik kan vanalles wel waarderen.
Oud 06-03-2006, 11:10
enema abortion
Dus eigenlijk ben je bijna alleen maar achteruit gegaan in smaak. Jammer joh.
Oud 06-03-2006, 11:13
Verwijderd
Van Thin Lizy naar Reel Big Fish, uitermate slechte zaak.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 11:31
Roxy
Roxy is offline
10-12 jaar - hippe dingen zoals 2 unlimited, dr alban etc
13-15 jaar - softerige rock dingen zoals blur, oasis, nirvana, jamiroquai, robbie williams
16-18 jaar - ska/punk, mad caddies, less than jake, rancid etc, maar ook wat meer metal dingen fear factory, pitchshifter
volgens mij heb ik daarna nog een radiohead/indie/ singersongwriter periode gehad.
Nu is het redelijk divers heb er geen probleem mee om dillinger escape plan of andere hardere bands af te wisselen met bright eyes/beatles of death cab ofzo..
Oud 06-03-2006, 12:14
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ik begon met de Backstreet Boys, ja, echt. Toen werd ik poser en luisterde ik Sum 41, NOFX en Korn, nu luister ik electronische herrie en diepgaande klanken a la Sigur Rós.
Oud 06-03-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
STP schreef op 06-03-2006 @ 10:29 :
Oja, van die Queen cover! Hard!
O, ja? Zou best kunnen.. maar nooit gehoord
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 13:05
Uice
Uice is offline
Ik ben begonnen bij Linkin Park

Nou ja, eigenlijk bij Frank Zappa, maar dat heeft destijds me niet naar andere muzikanten in die/vergelijkbare stijl gebracht.
Oud 06-03-2006, 13:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 06-03-2006 @ 12:10 :
Dus eigenlijk ben je bijna alleen maar achteruit gegaan in smaak. Jammer joh.
Citaat:
Fake schreef op 06-03-2006 @ 12:13 :
Van Thin Lizy naar Reel Big Fish, uitermate slechte zaak.
Het was m'n altoow fase. En het is niet zo dat als ik naar 'nieuwe' muziek luister dat ik de ouwe dan vergeet. Ik dig Thin Lizzy nog steeds en Reel Big Fish heel wat minder.
Oud 06-03-2006, 13:15
botulismf
botulismf is offline
Ik herinner me een ub40fase, dat is wel het meest genante. Ik heb geen idee hoe oud ik toen was.

Maar voor zover ik weet begon het bij Queen, toen kocht ik Zooropa van U2 op bandje omdat ik dacht dat dat gaaf was en dat was het an sich ook, tot op zekere hoogte. Daarna kocht ik op aanraden van mijn zus nirvana unplugged in new york, mijn eerste CD. Ik was toen een jaar of elf.

Daarna kwam een greendayfase, toen radiohead, smashing pumpkins, portishead, later massive attack, nine inch nails, placebo, toen kwam er een verdrongen Bush-periode, en toen begon het pas echt met jeff buckley, tool, pink floyd etc.

Ik luister nog wel naar al deze artiesten, behalve queen, greenday, bush en ub40. Maar niet zo vaak. En ik kan veel waarderen, alleen ska en reaggae (Nee, het kan me verdomme niet schelen hoe je dat schrijft) en country en r&b moeten dood.
Oud 06-03-2006, 15:29
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik ben begonnen met de Heideroosjes op de basisschool daarna kocht ik Significant Other van Limp Bizkit. Nirvana was toen natuurlijk ook heel vet. Op mn 15e luisterde ik voor het eerst naar Pink Floyd via mn vader, Dark side of the moon heeft mijn leven veranderd. Op mijn 15e kwam ik ook in aanraking met Tupac, via hem ben ik in hiphop beland, daarna veel Steel Pulse, Bob Marley, en dancehall. Op mijn 15e luisterde ik ook veel Coldplay en was ik er van overtuigd dat Coldplay beter was dan Radiohead, maar ik heb een excuus want ik kende radiohead nauwelijks. Nu is het Bob Marley, Radiohead, The Strokes en Kanye West etc. wat de klok slaat.

En Botulismf, heb eens wat meer respect voor reggae.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:28
one.
one. is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-03-2006 @ 14:05 :
Ik ben begonnen bij Linkin Park
En nu vooral progmetal en wat punk.
Oud 06-03-2006, 16:30
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 06-03-2006 @ 16:29 :
En Botulismf, heb eens wat meer respect voor reggae.
Waarom zou ik?
Oud 06-03-2006, 16:33
capibara
capibara is offline
Pink Floyd, Jazz, Metallica, Gameboy, NES, gabbertapes verraggen op dubieuze tapeplayers.

Und so weiter...
Oud 06-03-2006, 16:35
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
botulismf schreef op 06-03-2006 @ 17:30 :
Waarom zou ik?
Waarom zou je niet?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:36
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Begonnen met:
Soundgarden, Foo Fighters, Green Day, The Offspring, Limp Bizkit

Nu:
Tiger Army, Brand New, Rise Against, Tsunami Bomb, Team Sleep
Oud 06-03-2006, 17:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarom zou ik?
idd. geen respect voor reggae mag als je een voornaam hebt die je alleen kan uitspreken door middel van een omhoogkomende boer gecombineerd met het schrapen van je keel!
Oud 06-03-2006, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 06-03-2006 @ 18:41 :
idd. geen respect voor reggae moet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 17:58
Metal
Metal is offline
Citaat:
Waarom zou ik?
idd, waarom zou hij?

Spoiler
Oud 06-03-2006, 18:04
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
6 t/m 18 jaar Roxette, Nirvana, Offspring, RATM, Dog eat Dog, Presidents of the usa, Korn, Limb Bizkit, Orphanage, Altar, Cannibal Corpse, Neuk!.
Daarna van psychedelisch tot breakcore, van drone tot grind en alles wat daar tussen ligt.
De laatste tijd ook liefdesliedjes, maar dat komt omdat ze de waarheid vertellen
Oud 06-03-2006, 19:10
conycatcher
conycatcher is offline
mensen waar blijft de MC HAMMER en PAULA ABDUL met MC SKAT KAT.

Michael jackson is ook een goede inderdaad!
Oud 07-03-2006, 14:05
tante Bep
tante Bep is offline
ik ben opgegroeid met toffe muziek ( dankje, pap )
Toen ik 11 was ging ik naar een kinderdisco en ik ging zo hard op Happy Hardcore, niet te kort.
Toen ik 16 was wilde ik graag naar dingen luisteren die nog bijna niemand kende,
en toen kreeg ik een vriendje die me een overkill aan punk gaf
en daarna werd het hardcore.
En toen ging het uit, en ben ik naar postpunk, idm en new wave gaan luisteren, en dingen als the Bloodbrothers, Lightning Bolt en the Locust.
Nu heb ik weer een vriendje die me overstelpt met (Italo)Disco en (oldschool)Hardcorepunk & Nakatomi.

Heute luister ik voornamelijk New Wave ( Listen van a flock of seagulls, dingen van the Cure ) Johnny Cash en Youth of Today voor de positive vibes. Maar dat is uiteraard volgende week weer anders. CLouddead & to Rococo rot zullen mijn top 10 nooit verlaten, net als de Live DVD van Dolly Parton. AMEN, is het niet prachtig? De ontdekkingsreis die muziek heet?
Oud 07-03-2006, 14:13
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 06-03-2006 @ 17:35 :
Waarom zou je niet?
Omdat het slaapverwekkende muzak is?
Oud 07-03-2006, 14:24
toemba
toemba is offline
Tot ik Jasper ontmoette, luisterde ik top 40, en bad religion / queen. Toen leende ik als 13 (14?) jarig jongetje "Dusk and her embrace" van Cradle of Filth van Kudel. Na een jaartje van meer van dat soort ellende werd het black metal, daarna thrash, tijdje thrash en punk en nu vooral thrash/death metal. Maar af en toe kan ik jazz ook wel waarderen.

edit: ergens hier tussen had ik ook nog een hardcore periode, heb nog een tijdje in madball/SoiA truien gelopen.. weet niet zo goed meer wanneer dat was
Oud 07-03-2006, 14:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 06-03-2006 @ 10:45 :
Toen ik 6 was vond ik Rick Astley gaaf want dat vond mijn oma ook gaaf.
Never gonna give you uppp

heeft die gast uberhaupt andere "hits" gehad?
Oud 07-03-2006, 14:31
Carn
Carn is offline
nouja, hmm.

tot aan groep acht was het voornamelijk top 40 wat de klok sloeg, en toen kwam het cliche lijstje van the offspring / metallica / machine head / pantera / nine inch nails / tool / varia soorten rock&metal etc.

Wegens het drummen ben ik wel geinteresseerd geraakt in andere soorten muziek, zeker vanuit ritmisch oogpunt dus een ferme pot jazz, latin of electronische muziek is tegenwoordig goed te pruimen. tegenwoordig ook vaak wat triphopachtige dingen voor op de latere avond, ik word nu eenmaal een dagje ouder.
Oud 07-03-2006, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 07-03-2006 @ 15:27 :
Never gonna give you uppp

heeft die gast uberhaupt andere "hits" gehad?
http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Astley ha ha ha
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 14:46
Carn
Carn is offline
hmm, ik ken alleen "Together Forever" geloof ik :\
Oud 07-03-2006, 15:29
tante Bep
tante Bep is offline
ik heb whenever you need somebody op vinyl en hij is 10 keer beter dan de gemiddelde reggae

Laatst gewijzigd op 07-03-2006 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 16:29
Boas
Boas is offline
oh well.. Eerst was er de friese volkszanger en Bryan Adams.. euh ja, ik was liever buiten een boomhut aan het bouwen. Door de cassettebandjes in de auto tijdens de vakanties, kwam de golden oldies tijd; Queen, Simon&Garfunkel etc. Hoewel "Kleine wasjes, grote wasjes, doe ze in je wasmasjien" ons favoriete vakantie lied was.

Onder invloed van mijn broer ging ik toen Nirvana, Radiohead, RHCP, Garbage, Lamb, Beck, ATDI luisteren. En dat was ook bijna de tijd dat we i-net kregen en er de spreekwoordelijke wereld voor mij open ging. En nu van alles.
Oud 07-03-2006, 16:57
tante Bep
tante Bep is offline
paolo conte...

had je het nou maar bij Bryan Adams gehouden hé?
Oud 07-03-2006, 17:11
Mindfields
Mindfields is offline
8 jaar: bsb
12 jaar: blink182, green day, bad religion, rhapsody
18 jaar: blink182, green day, bad religion maar nu wel wat meer dan alleen dat
Oud 07-03-2006, 17:22
tante Bep
tante Bep is offline
gelukkig maar
Oud 07-03-2006, 17:27
Boas
Boas is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 07-03-2006 @ 17:57 :
paolo conte...

had je het nou maar bij Bryan Adams gehouden hé?
Oud 07-03-2006, 17:38
enema abortion
Citaat:
toemba schreef op 07-03-2006 @ 15:24 :
Tot ik Jasper ontmoette, luisterde ik top 40, en bad religion / queen. Toen leende ik als 13 (14?) jarig jongetje "Dusk and her embrace" van Cradle of Filth van Kudel. Na een jaartje van meer van dat soort ellende werd het black metal, daarna thrash, tijdje thrash en punk en nu vooral thrash/death metal. Maar af en toe kan ik jazz ook wel waarderen.

edit: ergens hier tussen had ik ook nog een hardcore periode, heb nog een tijdje in madball/SoiA truien gelopen.. weet niet zo goed meer wanneer dat was
Geef mij maar weer de schuld.

Dude, weet je nog dat vriendinnetje van jou dat op een gegeven moment een Ryker's trui aanhad?

'Hey wat staat daar nou? Rukkers?'
'Neeeee raaaaaaaaaaikers!'
'Oh. Wat is dat?'
'Dat is een band'
'Wat maken ze voor muziek dan?'
'Hoe je het wil noemen'
'Gregoriaans gezang?'
'Nee euh... punk ofzo'
Oud 07-03-2006, 17:59
antigone
antigone is offline
paolo conte pwnt bryan adams

bitches
Oud 07-03-2006, 18:24
mixtape
mixtape is offline
4-6 jaar - queen, ik kreeg een tape van mn pa van Dark side of the moon van Pink floyd (al die geluidjes, klokken en kassa's enzo vond ik geweldig)
6-10 jaar - geen idee, smurfenhouse ofzo
10-13 jaar - top 40
13-15 jaar - suffe gitaarbandjes als goo goo dolls, stereophonics en natuurlijk mag ik creed niet vergeten (alleen 1e album he!)
15-17 jaar - limp bizkit, korn, incubus, green day, nofx, veel van die roadrunner bandjes, oh en nine inch nails. Ik had ook nog ff een 'punkrock' periode met pennywise, bad religion etc.
17-18 jaar - pleymo idd hoe gaaf!, 36 crazyfists, killswitch engage
18-19 jaar - kennis gemaakt met thrice, brand new, tbs, thursday enzo
19-20 jaar - hetzelfde eigenlijk, emo emo en ook een beetje hardcore en metalcore er bij
nu 21 jaar - muzieksmaak is breder geworden, ook veel singer songwriter en indie. De bandjes vanaf ongeveer 18 jaar luister ik nog steeds wel, thursday is nog steeds Dus eigenlijk vanaf m'n 18e is het stabiel gebleven en "verbreed"
Reageren

Regels voor berichten