Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2002, 11:29
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Ik heb ergens gehoord of gelezen dat als je een HD als primary master hebt aangesloten, dat je dan ook de eerste aansluiting van de IDE-kabel in je HD moet doen, is dat zo?
Lijkt mij een beetje vreemd, want wat is dan het nut van de jumpertjes om master en slave aan te geven?
Oud 14-03-2002, 12:07
Verwijderd
Zo heb ik 't altijd geleerd, maar verder niet bij nagedacht. Ik kan me niet indenken dat het andersom niet zou werken though, dus probeer het eens en vertel ons je beweringen.

Je argument m.b.t. die jumpers gaat niet op, want niet altijd is een HD de master, of stel dat je 2 HD's op één controller hebt. Dan zál er één als master gejumperd moeten zijn, de ander als slave.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 12:11
Kezmanian Devil
Citaat:
Dobermann schreef:
Je argument m.b.t. die jumpers gaat niet op, want niet altijd is een HD de master, of stel dat je 2 HD's op één controller hebt. Dan zál er één als master gejumperd moeten zijn, de ander als slave.
Maar als je 2 HD's op 1 controller hebt, zal er een master en slave zijn. Als je de master op de eerste aan MOET sluiten, zal de 2e automatisch op de 2e aansluiting zitten die er automatisch voor zou zorgen dat ie slave is(toch?).
Oud 14-03-2002, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
Maar als je 2 HD's op 1 controller hebt, zal er een master en slave zijn. Als je de master op de eerste aan MOET sluiten, zal de 2e automatisch op de 2e aansluiting zitten die er automatisch voor zou zorgen dat ie slave is(toch?).
Probeer het nou eens. Ikzelf zal 't ook gaan proberen als ik m'n nieuwe bouwpakket binnen heb.

Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 12:56
@pie
@pie is offline
afaik is is dat alleen bij belang bij een cable-select jumpersetting.. dan kijkt ie naar de posities van de devices op de IDE-kabel, omdat de jumpers dat zeggen. als er een device als slave staat, en de ander op cable-select, wordt die ene ook automatisch master..
Oud 14-03-2002, 13:27
Kezmanian Devil
Dus als ik het goed begrijp kijkt ie eerst naar de jumpers, en als die staan ingesteld op master/slave dan kijkt ie niet verder, staat ie op cable select, dan kijkt ie naar hoe ze aangesloten zijn?

En wat nou als er geen jumpertje in zit? Hoe zit dat dan?
Oud 14-03-2002, 17:12
@pie
@pie is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
Dus als ik het goed begrijp kijkt ie eerst naar de jumpers, en als die staan ingesteld op master/slave dan kijkt ie niet verder, staat ie op cable select, dan kijkt ie naar hoe ze aangesloten zijn?
yep

Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
probeer het lijkt me dat ie dan een defaultsetting (misschien cable select) pakt, maar misschien wil ie niet opstarten omdat ie geen contact maakt ofzo

[Dit bericht is aangepast door @pie (14-03-2002).]
Oud 16-03-2002, 09:03
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

dan pakt hij sommige hdd's niet en bij andere pakt ie ze als slave. Dit is iig zo bij de hdd's van Maxtor en seagate, bij IBM moet je altijd minimaal 2, maximaal 4 jumpers in je hdd pluggen
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten