Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 21:11
Verwijderd
Iemand zee eens, om met te 'troosten' toen ik weer eens een brandnetelsteek opliep, dat brandnetels het bloed reinigen.
weet iemand of dit onzin is of dat er iets van waarheid in zit.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 09:48
Mark
Mark is offline
Als het te erg wordt kun je het best naar je huisarts gaan.
Oud 24-06-2002, 11:46
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Nog nooit van gehoord. lijkt me ook onzin...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 19:22
Larissa_86
Larissa_86 is offline
Dit vond ik op een site :

Brandnetels
Ieder jaar kregen mijn vogels een bloedreinigingskuur van jonge brandnetels. De brandnetels mogen niet groter zijn dan 20 centimeter. Handschoenen aan en daar plukken waarvan je zeker weet dat daar niet met gif gespoten of gestrooid wordt. Hier in Limburg zijn nog wel plaatsen te vinden waar niet gespoten wordt en ook echt verwilderd is, het IVN heeft daar toezicht op. Maar als je de reden zegt waarvoor je het één en ander nodig hebt, dan kan dat gerust.

Pluk 15 jonge brandnetels en knip die in twee delen en dan goed laten koken.
Na de afkoeling zeven, en 8 dagen 2 volle eetlepels in het dagelijkse vers drinkwater doen.
Bewaren in de ijskast (tot die 8 dagen voorbij zijn).

Ik weet niet of u al eens van deze methode heeft gehoord, maar toen ik nog vogels had waren er kwekers die het deden en er waren er die het niet deden. Ik heb met uitzondering van enkele vogels, die het mager hebben gehad, (niet tijdens de brandnetelkeur) nooit ziektes bij mijn vogels gehad. Gezien dit is te verhelpen, heb ik het laatste destijds toegepast op advies van dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:26
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
ik weet alleen dat als ik brandnetelsteken heb, ik er drect n doekje, met goed veel azijn op, tegen leg, gaat ff pikken, maar daarna is het wel beter!!

kuzzje,
xELSx(die het toch al n tijdje nimeer voorgehad heeft!)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
***DKNY'ke*** schreef:
ik weet alleen dat als ik brandnetelsteken heb, ik er drect n doekje, met goed veel azijn op, tegen leg, gaat ff pikken, maar daarna is het wel beter!!

kuzzje,
xELSx(die het toch al n tijdje nimeer voorgehad heeft!)
Bij brandnetels staat altijd weegbree... ff dat goed rollen tot er sap uit komt en het erop doen, heb je er ook geen last meer van...
Oud 25-06-2002, 18:51
mR. DJ
mR. DJ is offline
Gewoon niet aan denken, voel je het ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:12
bonsai
bonsai is offline
ik weet wel dat er naast een brandnetel altijd een plantje staat, wat ,als je over de jeukende plaats wrijft, helpt de jeuk te stoppen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:39
niem
niem is offline
jah brandnetels zuiveren wel het bloed..... maar dat is dan als je brandnetel THEE drinkt!!!

haha neej hoor een brandnetel STEEK daarentegen reinigt helemaal niet en is alleen maar irritant
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:02
@pie
@pie is offline
Citaat:
mR. DJ schreef:
Gewoon niet aan denken, voel je het ook niet meer.
dat gezeur over 'pijn' ook.. als je in het ziekenhuis een ijzeren pijp naar binnen krijgt door je urineerkanaal dan heb je recht om te piepen en ja, daar heb ik inderdaad ervaring mee...

maar om ff ontopic te reageren: ik heb inderdaad gehoord dat brandnetelsoep goed is voor je bloed/vitamines... heb geen tijd om een site te zoeken, maar ik stel voor dat je ff naar www.google.com gaat

Laatst gewijzigd op 02-07-2002 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:16
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
@pie schreef:

dat gezeur over 'pijn' ook.. als je in het ziekenhuis een ijzeren pijp naar binnen krijgt door je urineerkanaal dan heb je recht om te piepen en ja, daar heb ik inderdaad ervaring mee...

maar om ff ontopic te reageren: ik heb inderdaad gehoord dat brandnetelsoep goed is voor je bloed/vitamines... heb geen tijd om een site te zoeken, maar ik stel voor dat je ff naar www.google.com gaat
een ijzeren pijp nog wel...
Beetje overdreven om te zeggen dat een brandnetelprikkie pijn doet, behalve als je natuurlijk in je nakie door de brandnetels gaat kruipen. Verder vraag ik me af wat het bloed zuiverende effect van brandnetelsoep nou weer is...
Oud 02-07-2002, 20:29
niem
niem is offline
de afvalstoffen/gifstoffen verdwijnen door brandnetel thee/soep uit je lichaam

dus dat is de zuiverende werking
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:48
Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
niem schreef:
jah brandnetels zuiveren wel het bloed..... maar dat is dan als je brandnetel THEE drinkt!!!

haha neej hoor een brandnetel STEEK daarentegen reinigt helemaal niet en is alleen maar irritant
brandnetelsoep ofzo, dat zal ook wel helpen, maar als je geprikt word heeft dat volgens mij idd vrij weinig bloedzuiverende werkingen...
Oud 02-07-2002, 21:05
@pie
@pie is offline
Citaat:
Markiex schreef:

een ijzeren pijp nog wel...
een klein ding kan opeens heel groot voelen als het ergens ingaat waar je het niet gewend bent
Oud 03-07-2002, 04:19
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
@pie schreef:

een klein ding kan opeens heel groot voelen als het ergens ingaat waar je het niet gewend bent
Oud 03-07-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:

Bij brandnetels staat altijd weegbree... ff dat goed rollen tot er sap uit komt en het erop doen, heb je er ook geen last meer van...
Hondsdraf en dovenetel werken ook heel goed, maar je moet wel weten hoe die eruitzien
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 00:15
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Om brandnetelsteken te verhelpen, gewoon gras over rollen, schijnt te helpen..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 11:08
snoopy
snoopy is offline
toen ik een keer moest plassen, ben ik met m'n blote kont in de brandnetels gevallen!

Regels voor berichten