Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2006, 14:42
phensicske
phensicske is offline
Kan iemand me leuke plekjes vertellen die zich in (minder toeristische plaatsen) in Cuba bevinden?
Misschien win ik wel de reis er naar toe! Ik ben nog nooit buiten Europa geweest (no money),dus als ik win zou ik graag mijn zus meenemen die in hetzelfde schuitje zit.

Hoe zit het met de lange vliegtuigreis? Is er een grote cultuurshock? En de temparaturen, zijn die wat de verdragen voor een Europeaantje?

Alle ervaringen en info zijn welkom!

Btw, als je wilt op me stemmen, kijk dan naar mijn onderschrift, daar vind je de link!
Advertentie
Oud 14-05-2006, 17:02
*Rupsje*
Heej! Vinales is een van de leukste plaatsjes waar ik bem geweest op Cuba. Het is een klein stadje/dorp in de Valle de Vinales en ligt in een prachtige omgeving.
Ik weet niet of je meer info nodig hebt, maar die kan je vast wel vinden op internet.

De vliegreis valt wel mee, 13 uur geloof ik, dat is wel te doen. Cultuurshok heb ik niet echt last van gehad, wel een beetje van een jetlag. Ik ben er eind april-mei geweest (2003) en toen was het perfect weer. In het najaar volgens mij ook goed, maar in de zomer is heet.

Wat is het voor wedstrijd waar je aan mee doet dan? Nu word ik wel benieuwd!

Ik zie geen onderschrift met link??
Oud 20-05-2006, 16:15
R-J-N
R-J-N is offline
Net terug uit Azië heb ik alweer het plan opgevat met m'n reismaat om volgend jaar naar Cuba te gaan.

Onderweg verschillende mensen gesproken die erheen zijn geweest en allemaal aan konden bevelen te gaan nu Castro nog leeft. Heb opgemaakt uit hun verhalen dat je aan 3 weken al geneog hebt om het hele eiland beetje rond te reizen.

Kan iemand dit bevestigen en een indicatie geven hoeveel geld je dan kwijt bent...en is het een must om Spaans te kunnen spreken daar, handig uiteraard, maar kom je met Engels ook ver genoeg?
Oud 24-05-2006, 14:27
phensicske
phensicske is offline
De wedstrijd liep maar een week. Eigenlijk loopt ze negen weken, waarvan je elke week een andere reis kan winnen.
Natuurlijk mag iedereen nog steeds op me stemmen, maar momenteel ronsel ik er niet echt. Ik ga wachten tot de reis naar Hongkong, want ik leer nu Chinees in de avondschool, dus dat is echt een land die hoog op mijn verlanglijstje staat.

Cuba trekt me aan, zoals de meeste landen in Zuid-Amerika, maar Spaans dan weer niet. Ik vraag me af of er veel geschiedenis/cultuur is. Als ik zo'n reis zou doen zou ik vooral de cultuur en de natuur willen gezien en/of beleefd hebben.
Oud 24-05-2006, 15:21
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 20-05-2006 @ 17:15 :
is het een must om Spaans te kunnen spreken daar, handig uiteraard, maar kom je met Engels ook ver genoeg?
In de rest van Zuid-Amerika was het in ieder geval wel noodzakelijk om Spaans te kunnen spreken, bijna niemand spreekt Engels, ook niet in de grote steden.
Oud 27-07-2006, 08:15
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 20-05-2006 @ 17:15 :
Net terug uit Azië heb ik alweer het plan opgevat met m'n reismaat om volgend jaar naar Cuba te gaan.

Onderweg verschillende mensen gesproken die erheen zijn geweest en allemaal aan konden bevelen te gaan nu Castro nog leeft. Heb opgemaakt uit hun verhalen dat je aan 3 weken al geneog hebt om het hele eiland beetje rond te reizen.

Kan iemand dit bevestigen en een indicatie geven hoeveel geld je dan kwijt bent...en is het een must om Spaans te kunnen spreken daar, handig uiteraard, maar kom je met Engels ook ver genoeg?
Ik heb ook met een vriendin/reisgenoot afgesproken volgend jaar naar Cuba te gaan. Ze spreken (vooral als je zal gaan rondtrekken) waarschijnlijk geen Engels, maar ik heb gemerkt dat je met handen en voetenwerk en de paar Spaanse woorden die je kent een behoorlijk eind kan komen
Oud 27-07-2006, 09:00
Welgemeend
Welgemeend is offline
En met dollars
Advertentie

Regels voor berichten