Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 17:59
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Twee keer eindigde Nederland op een zesde plaats tijdens een Wereld Kampioenschap. Dit is nog altijd de beste prestatie ooit voor Oranje. In 2001 kwam het Nederlandse honkbalteam in Taiwan tijdens het laatste WK niet verder dan een zevende plaats. Cuba prolongeerde in dat jaar zijn titel door in de finale de Verenigde Staten te verslaan. Het was de zevende titel op rij en de 23e in totaal voor de Cubanen. Het Wereld Kampioenschap wordt in 2003 in oktober in Cuba gehouden. Er zal dan op vier verschillende locaties gespeeld worden.

Poule A:

Canada
Chinese Taipei
Cuba
Italië
Korea
Nicaragua
Rusland

Zondag 12 oktober 2003
Cuba - Chinese Taipei 6- 3

Maandag 13 oktober 2003
Italië - Rusland
Nicaragua - Canada

Poule B:

Brazilië
China
Frankrijk
Japan
Mexico
Nederland
Panama
Verenigde Staten

Zondag 12 oktober 2003
Japan - Nederland 12- 2
Mexico - Verenigde Staten 0- 4

Maandag 13 oktober 2003
China - Frankrijk
Brazilië - Panama

Meer informatie vind je op http://www.honkbalsite.com/

Nederland begint dus met een dikke nederlaag tegen Japan.
Ik hoop dat ze wat verder komen dan eerdere WK's, een halfe finale plaats zou mooi zijn denk ik.

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 18:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 18:16
Ketjing
Ketjing is offline
Nederland verloor volgens mij van Japan
Oud 13-10-2003, 18:17
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 13-10-2003 @ 19:16:
Nederland verloor volgens mij van Japan
Foutje in me tekst
Iets er boven staat het idd ook, maar die mensen zijn zo lastig uit elkaar te houden, lijken allemaal op elkaar
Oud 13-10-2003, 18:18
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-10-2003 @ 19:17:
Foutje in me tekst
Iets er boven staat het idd ook, maar die mensen zijn zo lastig uit elkaar te houden, lijken allemaal op elkaar
daarom hebben ze ook van die spleetogen
Oud 13-10-2003, 18:21
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 13-10-2003 @ 19:18:
daarom hebben ze ook van die spleetogen
Ja oke maar we gaan offtopic
Oud 13-10-2003, 18:23
Ketjing
Ketjing is offline
hmm, denk dat Cuba een goede kans maakt. Nederland had ik wat hoger ingeschat dan Japan, maar helaas is dat dus anders gelopen

(zo goed)?
Oud 14-10-2003, 13:44
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Das beter idd Ketjing

Poule A:

Maandag 13 oktober 2003:

Italië - Rusland 9- 1
Nicaragua - Canada 2- 4

En vandaag worden er in Poule A gespeelt:

Dinsdag 14 oktober 2003
Rusland - Canada
Chinese Taipei - Nicaragua
Cuba - Korea

Poule B:

Maandag 13 oktober 2003
China - Frankrijk 6- 5
Brazilië - Panama 6-11

En er wordt vandaag gespeelt:

Dinsdag 14 oktober 2003
Nederland - China
Panama - Mexico
Frankrijk - Japan
Verenigde Staten - Brazilië

Oud 14-10-2003, 14:27
phmpruim
phmpruim is offline
Finale wordt vast weer Cuba-VS
ik verwacht ook nog wel het een en ander van Canada.

Nederland moet in staat zijn de halve finales te halen, maar makkelijk wordt dat niet.
Oud 15-10-2003, 12:39
Ketjing
Ketjing is offline
Nederland verslaat China op WK honkbal

Uitgegeven: 15 oktober 2003 07:53
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2003 08:02

SANTIAGO DE CUBA - Het Nederlands honkbalteam heeft de tweede wedstrijd van het WK in Cuba overtuigend met 12-5 gewonnen van China. Na de grote nederlaag tegen Japan heeft Oranje in hetzelfde Estadio Guillermo Moncada laten zien goed te kunnen honkballen.

Met Rob Cordemans op de heuvel en een aantal krachtige slagmensen werden de Aziaten eenvoudig opzij gezet. Bondscoach Robert Eenhoorn had het team op twee posities gewijzigd vergeleken met het eerste duel. Sydney de Jong was de catcher en Brain Engelhardt stond in het rechtsveld. Sharnon Isenia en Dirk van 't Klooster bleven op de bank.

Foute aangooi

In de eerste inning liet Oranje al van zich spreken. Geholpen door een foute aangooi van pitcher Zhang Li nam Nederland een 3-0-voorsprong. In de derde inning kreeg beginnend werper Rob Cordemans het even moeilijk. Twee hits van de eerste slagmensen zorgden voor het eerste punt tegen (3-1).

Een fout van Raily Legito liet de Chinezen het eerste en derde honk bezetten. Een steelpoging mislukte bij de Aziaten en Cordemans blies er daarna twee af met drie slag. Na twee doubles van Kingsale en Adriana liep Oranje eenvoudig uit naar 5-1.

Celsius

China deed nog wat terug doordat korte stop Qu Wei Feng de bal in het linksveld over de hekken joeg (5-2). In de vijfde Nederlandse slagbeurt sloeg Brain Engelhardt de bal tegen de padding in het rechtsveld. Coffie en Adriana kwamen over de thuisplaat (7-2). Het was 44 graden Celsius op de heuvel.

Oranje deed het goed in de hitte. Cordemans verkeerde in uitstekende vorm op de heuvel. Hij liet maar weinig slagmensen op de honken toe. In de vijfde, zesde en zevende inning bleef het beperkt tot negen.

Nederland bleef geconcentreerd spelen en toonde uitstekend honkbal. Percy Isenia nam Ivanov Coffie met een homerun mee over de thuisplaat. Kingsale was al eerder binnen gekomen (10-2). Pitcher Robin van Doornspeek nam het over van Cordemans. De Neptuniaan had het goed gedaan, getuige zijn werpcijfers. Doornspeek had het in de resterende twee innings wat moeilijker. Hij zag dat dezelfde Chinees de bal weer in de tribune sloeg en een medespeler meenam (10-4).

Een double van Adriana met Kingsale op de honken - in de achtste inning - bracht het aantal Nederlandse runs op twaalf (12-4). China pakte nog een vijfde punt door een homerun van Lui Chen (12-5).
Oud 15-10-2003, 13:13
number9
number9 is offline
Goed zo Nederland!!!
Oud 15-10-2003, 14:53
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Stand in Poule A:

1. Canada
2. Cuba
3. Italië
4. Nicaragua
5. Korea
6. Chinese Taipei
7. Rusland

Stand Poule B:

1. Japan
2. Panama
3. Verenigde Staten
4. Nederland
5. China
6. Mexico
7. Brazilië
8. Frankrijk
Oud 15-10-2003, 15:40
Verwijderd
Hoeveel moet je eindigen om door te gaan?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 06:51
Verwijderd
Nederland wint van Frankrijk

SANTIAGO DE CUBA - Het Nederlands honkbalteam heeft woensdag de derde wedstrijd in de voorronde van het wereldkampioenschap op Cuba overtuigend met 11-0 gewonnen van Frankrijk. Het team van bondscoach Robert Eenhoorn had maar zeven innings nodig.

In het Estadio Guillermo Moncada brak Oranje alle Nederlandse records tijdens een WK door in een inning maar liefst vier homeruns te slaan. In totaal kreeg het Franse team zes homeruns te verduren. Drie van eerste honkman Shernol Adriana. Met vier punten uit drie wedstrijden staat de Europees kampioen nu op de vierde plaats in de poule.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 07:46
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Nixje schreef op 15-10-2003 @ 16:40:
Hoeveel moet je eindigen om door te gaan?
de eerste vier gaan naar de kwartfinale

overigens: overal op internet zie ik staan dat Nederland met 12-0 van Frankrijk won, niet met 11-0
Oud 16-10-2003, 07:47
phmpruim
phmpruim is offline
uitslagen woensdag

WOENSDAG
Italië 5
Nicaragua 6

Canada 2
Chinese Taipei 10

Rusland 3
Korea 26 <===!!!!!!!!!

Frankrijk 0
Nederland 12

Mexico 3
Brazilië 5

China 1
Japan 16

Verenigde Staten 12
Panama 5
Oud 16-10-2003, 08:03
Verwijderd
Korea kampioenen!!!

het is hopen op een neerlands succesje, maar ik vrees dat de halve finales het hoogst haalbare zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:57
phmpruim
phmpruim is offline
halve finales zijn voor NL in theorie nog mogelijk, maar dan moet er van VS gewonnen worden. Wordt erg moeilijk denk ik.
Reageren

Regels voor berichten