Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 17:57
miekmuis
miekmuis is offline
Heeft iemand wel eens de treinreis naar London gemaakt? Zo ja, hoelang doet de trein er ongeveer over en is de reis een beetje comfortabel?
Oud 05-02-2006, 08:10
wizkid
wizkid is offline
Ik ga deze zomervakantie met de Eurostar naar London en ik dacht dat het iets van 2.5 uur was vanuit Brussel. Hoe comfortabel het is ligt natuurlijk aan de klasse waarin je zit maar ik denk dat standaard ook wel comfortabel is hoor.
Oud 05-02-2006, 08:29
Kali
Kali is offline
INderdaad, ongeveer twee uur en dertig minuten, hangt er ook vanaf of hij vvaak stopt in frankrijk

Wat versta je onder comfort, de laatsen zijn vrij krap en de tweede klas is goed genoeg, eerste klasse heb ik enkel nare ervaringen mee
Oud 05-02-2006, 09:45
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Kali schreef op 05-02-2006 @ 09:29 :
of hij vvaak stopt in frankrijk
Oud 05-02-2006, 10:15
Kali
Kali is offline
Citaat:
wizkid schreef op 05-02-2006 @ 10:45 :
Eurostar kan ofwel rechtstreeks rijden, dus euh een of twee tussenstops, of hij stopt nog eens in charles de gaulle en marne la vallee geloof ik, dus het scheelt ergens een kwartier met tussenstops
Oud 05-02-2006, 12:15
flipsyde
flipsyde is offline
je moet ook verplicht een 30 minuten voor vertrek inchecken bij de Eurostar Terminal.
Oud 05-02-2006, 14:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het gedaan en hoe lang het duurt verschilt of je van Brussel naar Londen gaat of andersom vanwege het tijdverschil Maar het is geloof ik 2 en een half uur dat je daadwerkelijk in die trein zit. Ik vond het wel comfortabel en het eten in de Eurostar is ook okee
Oud 05-02-2006, 17:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik weet niet precies waarom je met de trein wilt, het vliegtuig is net zo makkelijk en goedkoper...
Oud 05-02-2006, 20:14
Experiment
Experiment is offline
Voordeel van de trein is wel dat je meteen in hartje Londen staat. Vanaf Luton of Stansted ben je nog een uur en een pond of 20 onderweg. Plus dat je naar Schiphol moet, van te voren er zijn, inchecken etc etc.
Oud 07-02-2006, 22:02
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 05-02-2006 @ 18:22 :
Ik weet niet precies waarom je met de trein wilt, het vliegtuig is net zo makkelijk en goedkoper...
Alleen goedkoper als je geluk hebt en een losse vlucht via zon charter maatschappij boekt.
Ik heb goede ervaringen met de eurostar gehad.
Duur idd iets van 2.5 uur en je zit best comfortabel in de laagste klasse, je zit er toch niet zo lang in.
We zaten alleen op de heenreis met een hele familie aziaten in een coupe en ik werd gek van hun gelach en gepraat. Op de terug reis zaten we met een schoolklas 16 jarige giebelmeisjes, dat kon dus wel beter.
maar verder
Oud 07-02-2006, 22:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gadje schreef op 07-02-2006 @ 23:02 :
Alleen goedkoper als je geluk hebt en een losse vlucht via zon charter maatschappij boekt.
Als je ruim vantevoren boekt kan je voor 30 euro in Londen zitten met Easyjet.
Oud 07-02-2006, 22:52
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 07-02-2006 @ 23:13 :
Dat bedoel ik.
Oud 09-02-2006, 07:30
Megadeth
Megadeth is offline
Trein is echt super duur altijd... het hoeft maar een hoge snelheidstrein met een beetje luxe te zijn en je betaald zo 30 euro meer.

Even ter vergelijking: van Antwerpen naar Roeselare (Ook iets van 2 uur) betaal ik 15 euro.

Zelfde tijdspanne, maar tig keer goedkoper.
Oud 10-02-2006, 12:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 07-02-2006 @ 23:13 :
Ja, maar dat is niet altijd handiger. Voor mij bijv. kost het al 15 euro om op schiphol te komen, 2 uur reistijd, 2 uur van tevoren inchecken. Dan nog zien van Luton/Stansted in het centrum zien te komen, kost je ook weer een hoop geld...

Dan heb ik liever voor 99,- een retourtje met de eurostar. Die is geldig vanaf elk station in Nederland en brengt me naar het centrum van Londen. En ik zit in zo'n trein veel lekkerder dan in een vliegtuig.
Oud 27-02-2006, 09:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 10-02-2006 @ 13:19 :
Dan heb ik liever voor 99,- een retourtje met de eurostar. Die is geldig vanaf elk station in Nederland en brengt me naar het centrum van Londen. En ik zit in zo'n trein veel lekkerder dan in een vliegtuig.
Sowieso is dat dan goedkoper dan met easyjet!
Retour Amsterdam - Londen Stansted = 60 euro (= vliegtuig)
Retour Londen Stansted - Centrum = 30 euro (= trein)
Retour station in NL - Schiphol = 15 euro minimaal
Dus...
Oud 27-02-2006, 11:10
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mja als je het zo ziet. Ik gebruikte gewoon mijn OV en was het was dus gratis voor mij.
Anders zetten m'n ouders me op schiphol af en halen soms ook.
Oud 17-03-2006, 16:13
REIE
REIE is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 09-02-2006 @ 08:30 :
Even ter vergelijking: van Antwerpen naar Roeselare (Ook iets van 2 uur) betaal ik 15 euro.

LOL, als je een go-pass had betaalde je ongeveer 4,20 voor die reis, maar nog steeds slaat jouw vergelijking nergens op omdat een Eurostar een bijzonder comfortabele trein is die 300km/u rijdt en niet zomaar een random trein is. Binnen 2 en een half uur kan je vanuit Brussel in hartrje Londen zijn. Per vliegtuig en ander OV kost het ongeveer even veel tijd (of meer), maar dan moet je het doen met minder comfort.
Oud 20-03-2006, 15:42
Megadeth
Megadeth is offline
Ik heb een Go Pass, maar mensen die het niet hebben betalen rond de 15 euro.

Comfort boeit mij totaal niet, de treinen in Belgie zijn comfortabel genoeg. Waarom zou ik 2x zoveel betalen om 2 uurtjes luxe te zitten terwijl ik nu ook heerlijk zit? Beetje geldverspilling.

Tijd boeit niet, als het 2x zo goedkoop is zit ik er graag iets langer voor in de trein.
Oud 20-03-2006, 18:49
Verwijderd
http://www.londonexpress.nl/
Oud 21-03-2006, 13:03
Suuzel
Suuzel is offline
Wat vinden jullie van het GoLonden arrangement?
Je reist dan vanaf elk station in NL naar Londen. Je gaat eerst met de trein naar Hoek v. Holland, dan met de Stena Line en dan met de trein (Londen Express) vanaf Harwich naar hartje Londen. Een retourtje kost 70 Euro. www.golonden.nl

Je kunt er ook excursies en een hotel bijboeken.

Bronzen pakket (4 excursies) - € 48 p.p.
bustour, cruise over de Thames, Madame Tussaud's en Tower Bridge Experience

Zilveren pakket (5 excursies) - € 67 p.p.
bronzen pakket + London Eye

Gouden pakket (6 excursies) - € 78 p.p.
zilveren pakket + Tower of London

Regels voor berichten