Advertentie | |
|
![]() |
|
ja, de sun sdk op deze site die ergens staat. Als je een taal gaat leren, kun je het beste gewoon in 1 keer de hele boel doen.
Voor een IDE.... durf ik je nauwelijks eclipse aan te raden, maar die schijnt wel redelijk te zijn. Oh ja. Programmeren is per definitie niet simpel. Dat je t ff weet ![]() Veel succes! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou notepad++ gebruiken om de programma's te schrijven, het in cmd met javac compilen en daar ook runnen. Daar of in notepad++.
Links: Howto: Handige, goede howto met screenshots Java SDK Notepad++ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Nu back on topic. Om java applicaties te schrijven heb je ten eerste kennis over de taal nodig en bij voorkeur kennis van Object Orientatie; het principe waar de taal zowat op berust is. Dan heb je een SDK (software development kit) nodig, zoals al eerder gezegd te downloaden via java.sun.com; de sdk bevat ook een jre (java runtime environment) die je nodig zult hebben om je java applicaties binnen te draaien. M.a.w. download de SDK en je bent veilig. Dan wat betreft IDE zou ik je aanraden om IntelliJ Idea te gebruiken . Deze is echter wel commercieel, en Eclipse is dan een goede tweede. Het mooie hiervan is, is dat je niet zelf meer iets hoeft te configureren in je besturingssysteem (zoals klassenpaden als omgevingsvariabelen instellen) en gewoon met een druk op de knop kan compilen (dat overigens al op de achtergrond gebeurd mbv ant) en draaien. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[IN] Leren programmeren Anika | 18 | 20-01-2008 15:06 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[IN] Hulp bij programmeren in java ruben3123 | 3 | 13-05-2007 11:45 | |
Software & Hardware |
[Alg] Programmeren op Linux marino | 28 | 31-10-2005 17:45 | |