Ik weet niet of dit bij hardware of software hoort, maar ik moet ergens beginnen anders verhuizen jullie het maar...
Eigenlijk doet onderstaande informatie er voor jullie niet veel toe. De onderstaande tekst heb ik geschreven, omdat dat de rede is voor mijn vraag die ik nu stel en ik wou dat jullie, als jullie dat nodig hebben of willen weten, wel geven. Dit naar aanleiding van het soort vraag. De vraag is: is er een programma of iets dat ervoor zorgt dat je alleen op bepaalde tijden op de computer of internet kunt en geldt dat dan voor de hele computer of kunnen sommige personen wel gewoon nog altijd wanneer ze willen? Ik heb erg veel aan zoveel mogelijk informatie die je op dit gebied weet...ook al denk je dat dit de oplossing niet helemaal 100% is
Ik heb een klein probleempje, vind ik

.
Een aantal maanden geleden heb ik met succes een soort van muziekverslaving afgesloten: ik luisterde veel te veel muziek en deed in die tussentijd niks anders. Ik vroeg mijn vader of hij al mijn muziek goed kon opbergen, zodat ik het pas veel later weer kon opvragen. Alleen op de pc kon ik nog muziek luisteren waar maar een persoon in ons huis tegelijk op kan. Moeilijk om te realiseren dat muziek ook heel veel kwaad kan, maar had dus echt een slechte invloed op mij. Nu gaat het veel beter met me

.
Het probleem bij mij is denk ik dat ik me altijd veels te veel op maar een ding tegelijk richt, elke minuut van de dacht helemaal gefocust op een ding. Wel meer mensen zullen het gerust hebben, maar ik dus in ieder geval heel erg.
Nu het volgende: het muziek is vervangen door de pc met het internet

Ik doe niks anders. Ik heb nu ook een pc voor mijn eigen (een langzame waar geen muziek mee afgeluisterd kan worden gelukkig). HEt heeft zijn voordelen en het heeft nadelen. Aan de ene kant leer ik ontzettend veel van dit: vooral heel veel over programmeren en sites bouwen: ik heb echt een nieuwe wereld ondekt

. Een half jaar geleden was deze kennis helemaal beneden peil en omdat dit over anderhalf jaar mogelijk( misschien! ) een onderdeel is van mijn studie is dat mooi meegenomen als ik er nu zo een lol in heb. Als het voor me studie moet/een moeten is, weet ik niet of dat zo blijft

. Aan de andere kant doe ik weer steeds hetzelfde en ook dit is niet goed voor me. Op den duur komen andere dingen die ik ook wel eens wil doen op de achtergrond en zij verdwijnen daarin. De pc slokt alle tijd op. IK wil dan bijvoorbeeld een aantal dingen doen op de dag, maar dat lukt dan niet: "ik wil nu heel even op de pc, dat komt straks wel." De computer zorgt ervoor dat ik het uitstel en eigenlijk alleen maar daar bezig ben. Het heeft geen zin om mijn vader ook nu weer de pc weg te laten halen, want de pc is ook van twee andere broers

. En het heeft ook duidelijke voordelen. Ik doe het alleen te veel.