Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 11:56
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Ik weet niet of dit bij hardware of software hoort, maar ik moet ergens beginnen anders verhuizen jullie het maar...

Eigenlijk doet onderstaande informatie er voor jullie niet veel toe. De onderstaande tekst heb ik geschreven, omdat dat de rede is voor mijn vraag die ik nu stel en ik wou dat jullie, als jullie dat nodig hebben of willen weten, wel geven. Dit naar aanleiding van het soort vraag. De vraag is: is er een programma of iets dat ervoor zorgt dat je alleen op bepaalde tijden op de computer of internet kunt en geldt dat dan voor de hele computer of kunnen sommige personen wel gewoon nog altijd wanneer ze willen? Ik heb erg veel aan zoveel mogelijk informatie die je op dit gebied weet...ook al denk je dat dit de oplossing niet helemaal 100% is

Ik heb een klein probleempje, vind ik .
Een aantal maanden geleden heb ik met succes een soort van muziekverslaving afgesloten: ik luisterde veel te veel muziek en deed in die tussentijd niks anders. Ik vroeg mijn vader of hij al mijn muziek goed kon opbergen, zodat ik het pas veel later weer kon opvragen. Alleen op de pc kon ik nog muziek luisteren waar maar een persoon in ons huis tegelijk op kan. Moeilijk om te realiseren dat muziek ook heel veel kwaad kan, maar had dus echt een slechte invloed op mij. Nu gaat het veel beter met me .

Het probleem bij mij is denk ik dat ik me altijd veels te veel op maar een ding tegelijk richt, elke minuut van de dacht helemaal gefocust op een ding. Wel meer mensen zullen het gerust hebben, maar ik dus in ieder geval heel erg.

Nu het volgende: het muziek is vervangen door de pc met het internet .Ik doe niks anders. Ik heb nu ook een pc voor mijn eigen (een langzame waar geen muziek mee afgeluisterd kan worden gelukkig). HEt heeft zijn voordelen en het heeft nadelen. Aan de ene kant leer ik ontzettend veel van dit: vooral heel veel over programmeren en sites bouwen: ik heb echt een nieuwe wereld ondekt . Een half jaar geleden was deze kennis helemaal beneden peil en omdat dit over anderhalf jaar mogelijk( misschien! ) een onderdeel is van mijn studie is dat mooi meegenomen als ik er nu zo een lol in heb. Als het voor me studie moet/een moeten is, weet ik niet of dat zo blijft . Aan de andere kant doe ik weer steeds hetzelfde en ook dit is niet goed voor me. Op den duur komen andere dingen die ik ook wel eens wil doen op de achtergrond en zij verdwijnen daarin. De pc slokt alle tijd op. IK wil dan bijvoorbeeld een aantal dingen doen op de dag, maar dat lukt dan niet: "ik wil nu heel even op de pc, dat komt straks wel." De computer zorgt ervoor dat ik het uitstel en eigenlijk alleen maar daar bezig ben. Het heeft geen zin om mijn vader ook nu weer de pc weg te laten halen, want de pc is ook van twee andere broers . En het heeft ook duidelijke voordelen. Ik doe het alleen te veel.

Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 12:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2006, 12:09
Viporizer
Viporizer is offline
Ja dat is er. Dat zit al in windows ingebouwd. Dit kan je voor personen doen. Dat geld dan voor de hele computer. En wat betreft internet kan je daar vast en zeker programmatjes voor downloaden
Oud 19-03-2006, 12:11
Verwijderd
Voor wat betreft internet: met Netnanny kun je internettoegang beperken tot nader te specificeren dagdelen. De toegang tot internet kun je zo per gebruiker bepalen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 12:15
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
GEWELDIG !

Ik dacht eigenlijk dat de kans best klein was en de mogelijkheden beperkt, maar daar zat ik dus helemaal naast!

BEDANKT!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 14:05
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
Viporizer schreef op 19-03-2006 @ 13:09 :
Ja dat is er. Dat zit al in windows ingebouwd. Dit kan je voor personen doen. Dat geld dan voor de hele computer. En wat betreft internet kan je daar vast en zeker programmatjes voor downloaden
Oke, waar kan ik dat vinden? Hoe stel ik dat in?

Ik heb trouwens geen windows XP.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 14:22
dafelix
dafelix is offline
toch, uit psychologisch oogpunt gezien, is zo'n blokkade niet echt een oplossing, je moet 't probleem dieper aanpakken (dus een blokkade alright, maar niet aan een ander/iets anders overlaten, maar door dat zelf te maken, bijvoorbeeld afspraken maken, op papier vastleggen, straffen bepalen, scheidsrechter inschakelen). Als je nm. jezelf de blokkade kan opleggen (dus: wel in staat zijn om te internetten/de mogenlijkheid hebben, maar het niet doen) werkt dat veel beter dan als je 'tegengewerkt' word
Oud 19-03-2006, 17:36
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
ditismijnnaam schreef op 19-03-2006 @ 15:05 :

welk OS dan wel ?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 18:35
Viporizer
Viporizer is offline
Citaat:
ditismijnnaam schreef op 19-03-2006 @ 15:05 :

Hmz ik zit mijn antwoord zo eens over te denken. Maar ik geloof dat dat alleen mogelijk is als je deel uitmaakt van een domein. Sorry voor de verwarring.

Offtopic: Moet toch echt eens beter gaan nadenken voor ik post...
Oud 19-03-2006, 19:55
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
-Deel uitmaken van domein?

-OS? Bedoel je "wat voor windows" ik heb ? uh, eentje voor windows XP? SE ofzo?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
ditismijnnaam schreef op 19-03-2006 @ 20:55 :
-Deel uitmaken van domein?

Een domein heeft te maken met netwerken. Vooral in veel grotere netwerken (denk aan universiteiten en bedrijfsnetwerken) maken gebruik van domeinen. Meer kan ik er ook niet over vertellen

OS = Operating System. M.a.w. welk besturingssysteem (Windows, Linux) gebruik je? Vermeld ook even welke versie je hebt, bijvoorbeeld Windows XP (Pro of Home) of Windows 98 SE?
En: eerst zeg je dat je geen XP gebruikt en nu weer wel. Verder bestaat Windows XP SE niet
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:56
freyk
freyk is offline
Citaat:
ditismijnnaam schreef op 19-03-2006 @ 20:55 :
Rechtermuisknop op "deze computer" -> eigenschappen -> tabblad systeem.
Oud 19-03-2006, 21:44
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
Laurens schreef op 19-03-2006 @ 21:12 :

OS = Operating System. M.a.w. welk besturingssysteem (Windows, Linux) gebruik je? Vermeld ook even welke versie je hebt, bijvoorbeeld Windows XP (Pro of Home) of Windows 98 SE?
En: eerst zeg je dat je geen XP gebruikt en nu weer wel. Verder bestaat Windows XP SE niet
Nou ja, ik bedoelde eigenlijk het besturingssysteem dat voor windows XP bestond, maar ik weet niet of ik het zo helemaal goed zeg. Ik bedoelde windows SE.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 21:47
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
freyk schreef op 19-03-2006 @ 21:56 :
Rechtermuisknop op "deze computer" -> eigenschappen -> tabblad systeem.
Microsoft windows 98. Tweede editie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten