Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2006, 08:04
druiveke
druiveke is offline
ik ben nu 2 weken samen met een jongen
in het begin dacht ik 'ach we zien wel, hij had duidelijk meer gevoelens voor mij dan ikvoor hem'...

maar gedurende die twee weken zijn we super vaak samen, doen leuke dingen, gezellige avondjes...

ik voel dat ik véél voor hem begin te voelen en dat maakt me bang.
hij kent me amper, stel dat hij zich gaat irriteren aan me ...

nu heb ik zo'n gevoel van
ik maak het uit, beter nu een beetje pijn dan nadien meer pijn. het klinkt onlogisch maar zo denk ik ewel over

kent iemand dit gevoel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2006, 08:05
Verwijderd
Nee. Je kunt toch gewoon er het beste van maken en mocht dat gevoel komen dan komt het, maar dan heb je wel een leuke tijd samen gehad
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:09
Mephisto
Mephisto is offline
Doe niet zo onzeker. Onzekerheid is inderdaad irritant, en dan met name vragen als "heb ik een dikke kont in deze broek" etc.
Oud 21-03-2006, 08:13
druiveke
druiveke is offline
wil niet gekwetst worden
en me aan hem gaan hechten
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:19
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 21-03-2006 @ 09:13 :
wil niet gekwetst worden
Wil je niet gekwetst worden, dan moet je geen relaties aangaan. Zowel op liefdesgebied als vriendschappelijk en zelfs familie. Wil je niet gekwetst worden dan ga je in een klooster zitten en kom je er niet meer uit.
Iedereen wordt gekwetst. Dat kun je niet voorkomen. Je kunt er ook gewoon het beste uit halen en mocht de relatie stuklopen daar de positieve momenten van herinneren en er van leren

En wat is er nou zo erg als je je aan hem zou hechten?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Volgens mij zit Druiveke nog met het liefdesverdriet van haar vorige vriend in der maag. Daar gaat tijd overheen voordat je je weer kunt geven en niet zo bang meer bent dat het opnieuw uitgaat met een ander iemand. Advies: niet bang zijn (en praat erover met hem!)
Oud 21-03-2006, 08:55
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-03-2006 @ 09:22 :
Volgens mij zit Druiveke nog met het liefdesverdriet van haar vorige vriend in der maag. Daar gaat tijd overheen voordat je je weer kunt geven en niet zo bang meer bent dat het opnieuw uitgaat met een ander iemand. Advies: niet bang zijn (en praat erover met hem!)
Hmm.. Als ze nog niet over dr ex heen is zou ik sowieso geen relatie aangaan met iemand. Maar oké, dat ben ik
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 09:08
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
druiveke schreef op 21-03-2006 @ 09:04 :hij kent me amper, stel dat hij zich gaat irriteren aan me ...
Hij kan zich iig. niet aan jou irriteren. Jij kan hem irriteren en hij zou zich aan je kunnen ergeren, maar hij zal zich nooit aan jou gaan irriteren.
Oud 21-03-2006, 09:49
Verwijderd
Ja, volgens de propositielogica is dit inderdaad onlogisch.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 10:22
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 21-03-2006 @ 10:08 :
Hij kan zich iig. niet aan jou irriteren. Jij kan hem irriteren en hij zou zich aan je kunnen ergeren, maar hij zal zich nooit aan jou gaan irriteren.
+1

en even linguistische grapjes daar gelaten; spring gewoon eens in het diepe. doe wild, doe gek, ga gewoon door met die relatie. als je nooit eens risico's neemt, kom je eigenlijk nooit verder. en boeie als t mislukt, je LEERT er toch van.
Oud 21-03-2006, 11:17
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
druiveke schreef op 21-03-2006 @ 09:13 :
wil niet gekwetst worden
raar meisje
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 11:20
Mariekje*
Mariekje* is offline
Als je niet gekwetst wil worden, moet je gewoon niet aan een relatie beginnen. Maar de gedachte dat een relatie ook iets heel moois kan zijn al dan niet worden, vind ik persoonlijk belangrijker dan het risico dat ik een keer gekwetst wordt.

Geniet er gewoon van zolang als dat het leuk is, en bevalt het na een maand nog steeds niet zoals je gehoopt had, of blijf je met die gevoelens in je maag zitten is het misschien inderdaad beter er een punt achter te zetten.

Maar met 'stel dat...' schiet je gewoon niets op. Onzekerheid werkt bij mij juist het irritatie-gehalte naar een gigantisch hoogtepunt en werkt dus enorm averechts binnen mijn relaties. Hij wil toch genoeg leuke dingetjes met je doen? Vaak bij jou zijn? Gezellige avondjes houden? Dat doet hij heus niet op de momenten dat hij zich aan je dood irriteert... En zelfs al gaat hij zich irriteren, dan bestaat er altijd nog een woord zoals 'volgende!'.

En dat hij je nog niet zo goed kent is misschien ook wel logisch wanneer jullie nog maar zo kort samen zijn, maar misschien zijn juist ook die gezellige avondjes wel de ideale gelegenheid om elkaar beter te leren kennen?

Kom op, niet zo onzeker en er gewoon voor gaan!
Oud 21-03-2006, 15:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-03-2006 @ 09:55 :
Hmm.. Als ze nog niet over dr ex heen is zou ik sowieso geen relatie aangaan met iemand. Maar oké, dat ben ik
Ik doelde meer op de pijn die je na afloop van een relatie hebt. Dat je daar bang voor bent, als je weer een nieuwe relatie begint
Oud 21-03-2006, 16:12
Verwijderd
Beste steenbok,

Vandaag staat Venus precies in het eerste kwartier en is Mars ver weg, dus met de steenbok komt het vandaag helemaal goed! Bovendien is 'irriteren' geen wederkerig werkwoord, dus jouw dag kan niet meer stuk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-03-2006 @ 16:44 :
Ik doelde meer op de pijn die je na afloop van een relatie hebt. Dat je daar bang voor bent, als je weer een nieuwe relatie begint
Dan nog blijf ik bij mn eerste post
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten