Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat jij en bovenstaande persoon zeiden wist ik dat al, dat Scheikunde2 iets dieper op de stof ingaat en dat het vooral met de toepassing van de stof te maken heeft. Maar toch bedankt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Scheikunde, jottem, ik heb al vele experimenten gedaan dankzij hde wetten der scheikunde. Ik heb samen met cliniclowns het Frequinfoundation opgericht ter nagedachtenis aan de 111 gevallen alcoholisten om de strijd van de Gall&Gall (oh reclame) in Nieuwwijersmastee ten koste van de groene wolken van de chemische fabriek die ernaast stond. deze maakte het ons onmogelijk onaangetast alcohol te verschaffen aan de alcoholisten, die daardoor zijn omgekomen.
Kortom scheikunde heeft mij geholpen te kunnen verklaren dat frequinfoundaton het bij het rechte eind had dat de alcohol vergiftigd was.
|
![]() |
scheikunde 2 is stelt niets voor --> 2 hoofdstukjes meer en wat extra dingetjes bij elektrochemie. En de analyse wordt wat uitgebreider. Het enige nieuwe hoofstuk gaat over thermochemie.
ik had in 6 vwo 2 lessen per week voor scheikunde 2 en we deden bijna niets daar. Wel aparte tentamens voor sk1 en sk2. |
![]() |
|
Scheikunde 2 ging bij mij voornamelijk over de chemische industrie, grote installaties, chemische processen, van die processtromen die je moet tekenen. Verder thermochemie wat uitgebreider maar daar wordt scheikunde 1 wel eenvoudiger door vond ik. Je snapt je scheikunde 1 dan beter door je scheikunde 2. Verder ook wat meer redox (elektrolyse). Ik vond het wel te doen en allemaal niet moeilijker dan scheikunde 1.
||
Citaat:
Het was niet lullig bedoelt hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik doe nu ook ng met scheikunde 12, maar dat krijg ik pas in de 6e, dus het blijft nu gewoon hetzelfde.. het werd ook wel aangeraden bij mij op school, doodgewoon omdat dingen dan ook veel helderder worden bij scheikunde 1. Met een beetje interesse voor scheikunde moet je dat met gemak kunnen redden. Gewoon doen.
![]()
|
Ik doe nu Sk1 ( dus N+G ) laatste klas.
Bij ons op school is het zo: in de 4e klas: alles hetzelfde in de 5e klas: SK2 krijgt meer stof ( niet véél meer) en krijg bij proefwerken hetzelfde als sk1 maar dan 1 som meer of 1 andere som dan Sk1 in de 6e klas: qua practicum zijn beide hetzelfde ( 7 proeven in het jaar) alleen zijn die van sk2 iets moeilijker (maar wel te doen voor sk1). Bij de SE's zijn bijv 2 van de 4 sommen gelijk en heeft SK2 bij die andere 2 moeilijkere stof ( diepere ingaande omdat ze ook meer les krijgen) als je nog vragen hebt pm me maar
|
Verwijderd
|
Volgens mijn scheikunde lerares is scheikunde 1 "de laatste paragraaf van een hoofdstuk maar dan als hoofdstuk".
De laatste paragraven van mijn hoofdstukken gaan meestal over toepassingen of zijn wat ingewikkelder. Ter vergelijking : Scheikunde 1 zijn bij mij 2 dikke boeken en scheikunde 1 is denk ik 1/2 van 1 dik boek. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Gymnasium vs. Atheneum FastJapie | 238 | 24-04-2012 19:07 | |
Eindexamens 2003 |
Je cijferlijst hier! Snufje | 121 | 24-06-2003 08:56 | |
Eindexamens 2003 |
Prettige zomervakantie!!! Post hier je verwachte eindlijst. Ik ben de Walrus! | 43 | 27-05-2003 08:49 | |
Eindexamens 2003 |
Voorspel (mbv een beetje inzicht) de cijfers die je gaat halen voor je examens.. Smashing Angel | 40 | 01-04-2003 21:32 | |
Algemene schoolzaken |
Profiel ~LiEf MeisJuh~ | 11 | 03-10-2002 17:08 | |
Algemene schoolzaken |
welke profielen ? Kim321 | 16 | 25-02-2002 20:56 |