Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 20:30
Ramia
Ramia is offline
Wat vinden jullie??
Ik vind CKV-1 echt een onzinnig vak.. weet iemand misschien wat de rede is dat dit vak verplicht is? Ik leer er niks en we moeten per se naar kunst... tenstoonstellingen en voorstellingen. Bij mij gaat het echt ten koste van de belangrijke vakken..
Dit moet echt afgeschaft worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2006, 20:32
marrel
marrel is offline
Kennis maken met cultuur en er enigzins respect voor krijgen en je dwingen naar andere dingen te kijken dan wat je "leuk" vind.

Blijkbaar lukt dit niet goed.
Oud 20-03-2006, 20:35
Verwijderd
mah het is wel een aardig vak al koste het belachelijk veel tijd en gaf het veel onnodig werk.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 20:39
standby
standby is offline
Ik vond het toen ik het had ook erg onnuttig, maar ik denk dat het gewoon belangrijk is om wat van cultuur te weten...het koste inderdaad veel tijd, maar dan heb je ook wat..
Oud 20-03-2006, 21:15
Verwijderd
Ik vind het juist het nuttigste vak van de 'onnuttige' vakken, zoals anw, ckv1 en gs1.

Natuurlijk kan het vervelend lijken, maar het is toch een basisintroductie tot cultuur. Veel leerlingen zouden uit zichzelf nooit naar een museum of workshop gaan, maar zo krijgen ze toch tenminste een indruk. Ik vond CKV-1 altijd erg leuk.

ik heb zelf ook ckv2,3 en dat is nog leuker omdat het veel uitgebreider is
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 21:41
sdekivit
sdekivit is offline
maar als je de gemiddelde middelbare scholier iets over de geschiedenis vraagt dan denk ik dat je schrikt --> gs1 is dan de meest nuttige
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 22:28
Verwijderd
Ik heb nooit CKV gevolgd, dus ik heb ook geen idee of het een zinnig vak is. Een beetje cultuur kan in ieder geval geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 06:50
Verwijderd
Ik vond het altijd wel een leuk vak, maar het leek bij ons heel erg op beeldende vorming (heel veel knutselen). Omdat het een afwisseling was met theorie en praktijk heb ik het als een positief punt ervaren (in tegenstelling tot frans en duits waar ik niets geleerd heb).

Maargoed, wij gingen dan ook regelmatig naar een voorstelling (al dan niet op school in de aula) of een museum en moesten dan aan de hand daarvan zelf iets bedenken wat daar mee te maken had qua uitvoering. Wij hadden een docent van de afdeling beeldend dus dat liep vaak uit op knippen en plakken.

Ik vind het een nuttig vak, maar ik denk dat het beter is als het in de derde gegeven wordt in plaats van beeldende vorming
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 07:08
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Snees schreef op 20-03-2006 @ 23:28 :
Ik heb nooit CKV gevolgd, dus ik heb ook geen idee of het een zinnig vak is. Een beetje cultuur kan in ieder geval geen kwaad.
CKV-1 kwam er bij ons op neer dat je een boekje voor je nues legde en opdrachten ging maken. En je moesrt dan 10 culturele activiteiten doen. Maar het grootste gedeelte was opdrachtjes maken ..... lekker cultureel bezig
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:09
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
het kostte idd veel werk, maar dat mensen die nog nooit een museum van binnen gezien hebben er nu verplicht wel komen is wel mooi meegenomen. wij deden er 5 met school, dat was opzich wel beter denk ik. dat er veel gekopieerd/verzonnen wordt blijft natuurlijk ook weer zo. de overige 5 zijn in mijn geval 2 films, 1 dvd, 1 boek en 1 verzonnen museum .
het basisprincipe vind ik zeer nuttig, maar dat wordt zelden nuttig vormgegeven.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:59
Mara
Mara is offline
CKV-1 vind ik persoonlijk helemaal niks, net als ANW.

CKV-1 heeft totaal geen diepgang. Je moet wat voorstellingen bezoeken, verslagen schrijven en een beetje knutselen in de les. Verder krijg je oppervlakkig een béétje informatie over kunst. Iets geleerd heb ik niet.

CKV2,3 zijn dan weer wel 'goed', dan léér je tenminste ook iets over kunstgeschiedenis en -stromingen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 10:42
ook hallo
ook hallo is offline
Ik vind het ook nergens op slaan. Het is echt vet veel werkt alles gaat het ene oor in, het andere oor uit. We moeten echt veel activiteiten doen en als je dit met tegenzin doet leer je geen fuck.

Als ik wat wil zien dan ga ik er zelf wel heen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:12
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 21-03-2006 @ 11:42 :
Als ik wat wil zien dan ga ik er zelf wel heen.
nee nee, dat is een 'als ik frans wil leren, leer ik het zelf wel' - denkwijze. je weet dat het niet zo is (of men gaat niet, of men wíl niet).
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:18
ook hallo
ook hallo is offline
Jij hoefde dan ook maar 5 dingen te doen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:19
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wel 10 bij elkaar hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:51
Toet0r
Toet0r is offline
hm ik krijg echt het idee dat ckv 1,2,3 bij iedereen anders is.

Ik vond CKV1 altijd wel leuk, t was af en toe saai opdrachten maken, af en toe beetje creatief bezig zijn en daar hoorde dan ook culturele activiteiten bij.

CKV2 vond ik erg saai, alleen maar nar verhalen over kunstgeschiedenis luisteren.

CKV3 was gewoon werkstukken maken, dat vond ik wel erg leuk.

Ik vind het wel goed dat het gegeven wordt, leer je nog wat van kunst en cultuur. Beetje onzinnig dat het meteen afgeschaft moet worden omdat het niet leuk is en je er niks van zou leren. Het is maar net of het je interesse heeft denk ik.
Helaas heb ik het nu niet meer, volgend jaar wel gewoon tekenen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:56
timajax
timajax is offline
hmmm heb alleen CKV-1 en dat vind ik al veel te veel.
Heb een onintressante docent en woensdagmiddag 8e+9e uur stimuleert ook niet echt. Op andere uren zou ik er trouwens ook nix aan vinden hoor.
Oud 21-03-2006, 20:06
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 21-03-2006 @ 20:19 :
wel 10 bij elkaar hoor.
Wij hebben er 10 zelf, nog minstens 8 met school waar we ook verslagen over moeten schrijven. We hebben huiswerkopdrachten a la: zet een beeldenroute uit door Leiden en maak hier een presentatie bij en nu hebben we een grote discipline-opdracht die weet ik wel niet hoe veel tijd in beslag gaat nemen

En ik heb er vrijwel niks van geleerd, en ik ben culturele activiteiten alleen maar gaan haten
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 20:17
Verwijderd
CKV1 is ooit uitgevonden door de nazi's. De plannen zijn later door de geallieerden gevonden in Auschwitz, waarna ze in een lade verdwenen en bijna waren vergeten.

Totdat ze recent weer teruggevonden zijn. Als een morbide grap is toen CKV1 ingevoerd, ook om te testen of de leidinggevenden bij scholen werkelijk incompetent genoeg zouden zijn om zoiets belachelijks te accepteren en zonder protest in scholen in te voeren.

Omdat de minachting van de toenmalig verantwoordelijke minister op Onderwijs voor het middenkader op middelbare scholen niet helemaal groot genoeg was, is het toch ingevoerd. Daarna kon het eigenlijk niet meer teruggedraaid worden, want dat zou de werkelijke bedoelingen boven water brengen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 20:55
Ramia
Ramia is offline
Zoo.. herkenning.... zullen we een opstand tegen ckv-1 plegen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 21:05
Verwijderd
Sorry, ik ben er al van af dus het kan me weinig meer schelen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 21:07
Verwijderd
Mephostophilis is een bètanerd die de ware schoonheid van cultuurvakken niet kan zien.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 21:13
Verwijderd
Je hebt het wel tegen iemand die heeft gepleit voor het verplicht stellen van geschiedenis hè. (maar zonder al die onzin-werkstukjes natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 21:14
Verwijderd
Okay, je hebt gelijk over ckv-1.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 21:14
Verwijderd
Zelfs ik erken het.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2006, 21:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ach, ik vond het nog best wel leuk. Zo kwam je tenminste nog eens ergens. Het was niet heel nuttig, maar ik kan het ergens wel begrijpen dat er zo'n vak bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten