Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
al zal 't je in bepaalde groepen wel de kop kunnen kosten als je je anders gedraagt als de rest :/ soort van uitleg; Waarom zou jij je in dat andere voorbeeld slecht gaan voelen, omdat een ander dat wel doet. Het is toch mooi dat je er plezier in hebt? ![]() maar als je bv. naar een begravenis gaat en je bent harstikke blij op de een of andere manier, is 't toch wel zo netjes je wat minder blij op te stellen.. en je mening niet altijd proberen door te drammen, je hebt anderen nodig.. maar volgens mij begrijp ik 't niet helemaal.. want in je eerste stukje heb je 't over dat je beinvloed wordt zonder dat je 't echt door hebt en hier over dat je kunt kiezen, laat ik me beinvloeden of niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat je hier boven zegt heb je helemaal gelijk in vind ik.... Laatst gewijzigd op 26-06-2002 om 13:34. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh.. hoe bekend klinkt me dat in de oren!
Daar heb ik dus owk al over na zitten denken. Iemand zit in een soortgelijke situatie als jij, en doet iets.. dan denk je, moet ik neit hetzelfde doen, ookal wil je dat misschien helemaal niet.. Ja, ik ben er dus achter gekomen dat een scheiding van ouders van iemand die op dat moment zelf een relatie heeft, zo goed als altijd onzekerheden geeft in diens relatie. Wat dus bij mij ok gebeurde.. Dit heeft volgens mij te maken met hezelfde idee, dat de liefde van de ouders niet meer werkt, en je dan ineens ook gaat twijfelen aan je eigen liefde, ookal was daat niets mis mee.. Sja, volgens mij moet je daarmee leren omgaan, en is het eigenlijk heel slecht je zo te laten beïnvloeden. Je moet vanuit je eigen gevoel handelen. Dit betekent niet dat je er helemaal niet over moet praten. Je moet alleen geen advies vragen: wat moet ik doen? of wat zou jij in een dergelijke situatie doen? Maar er een gesprek over hebben, wat je afwegingen zijn enzow, en daar een beetje met een ander over filosoferen kan je helpen om inzicht te krijgen in je eigen gevoelens, en duidelijkheid te kunnen trekken uit je eigen gevoelens. Maar het is heel moeilijk om zo een gesprek te voeren, zonder dat de ander gaat zeggen ik zou dit of dit doen. Maar goed, het komt dus volgens mij veel voor, maar je moet je er niet door laten beinvloeden. Jouw gevoel vertelt jou wat juist is, als je hier maar naar durft te luisteren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, en dan nog iets trouwens..
is het niet ook zo dat je dus ook plaatsvervangend pijn kan hebben, net zoiets als plaatsvervangende schaamte.. Zo heb ik bijv. net gehoord dat de vriendin (ze wonen zelf al samen) van een jongen die ik ken is vreemdgegaan (alles behalve het, 2 weken lang).. Dit doet mij ook heel erg pijn.. Is dit niet een beetje hetzelfde idee? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
sorry, ik begrijp niet precies wat je bedoelt, verklaar je eens nader svp..... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Psyche van de mens Verwijderd | 63 | 02-10-2009 16:31 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |