Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2006, 09:25
Flippher
Flippher is offline
Het is schijnbaar 'bóntón' om gezond te doen, these days... De zakken patat, chips, snoep en allerlei àndere ongezonde troep vliegen naar 'binnen', terwijl gezonde voedingsmiddelen daarbij Helaas... flink achterblijven. Later zal het ziekenfonds dus wel mooi blij met ons zijn, als we al een hoge leeftijd halen op deze manier...
Flipper

[Edit] Wat vind jij van de manier waarop mensen tegenwoordig met voeding omgaan? Zijn ze zich bewust genoeg van wat ze allemaal naar binnenwerken? Gaat men gezonder eten door bewustwording, of blijft men toch kiezen voor ongezond gemaksvoedsel?

Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 19:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2006, 09:35
AlopiA
AlopiA is offline
Ik denk dat je de boel nu flink generaliseerd, niet iedereen vreet alleen ongezonde troep, er zijn mensen zat die aan hun gezondheid denken en iig gematigd ongezond eten.

[edit] als ik zie hoe serieus je topic op F&F is verwacht ik dat dit ook niet serieus is. Bovendien heeft je post geen vraagstelling oid.

Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 11:01
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 14-05-2006 @ 10:35 :

[edit] als ik zie hoe serieus je topic op F&F is verwacht ik dat dit ook niet serieus is. Bovendien heeft je post geen vraagstelling oid.
Inderdaad, dus of pas het even aan, of er komt een slotje op
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 15:58
Project 50
Project 50 is offline
Dood ga ik toch wel.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 15:59
reine claude
reine claude is offline
@ de ts: waar baseer je dat op, je eigen vrienden/familiekring?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 16:18
Verwijderd
Ik zie juist een sterke tendens richting gezond eten. Niet dat mensen dat per se meer dóen, maar ze maken zich er wél meer druk om. Denk aan het succes van dieetwebsites, de uitbreiding van gezondheidsrubrieken in vrouwenbladen, het ontstaan van hele gezondheidstijschriften, de gezond-eten-klavertjes op albert heijn producten, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 18:49
Flippher
Flippher is offline
Het was toch wel serieus bedoeld hoor. Er is in Nederland wellicht meer aandacht voor voeding e.d. (en dat is al een winstpunt !) maar veel verbetering zie ik in de praktijk nog niet. En wat... moet ik hoe... doen, Bloem ?
Flipper
Oud 14-05-2006, 19:06
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Flippher schreef op 14-05-2006 @ 19:49 :
Het was toch wel serieus bedoeld hoor. Er is in Nederland wellicht meer aandacht voor voeding e.d. (en dat is al een winstpunt !) maar veel verbetering zie ik in de praktijk nog niet. En wat... moet ik hoe... doen, Bloem ?
Flipper
Ik heb je beginpost ge-edit zodat er meer een discussie kan ontstaan, anders was het meer een mededeling. Verder is het wel goed zo
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 20:13
Flippher
Flippher is offline
Ben blij met je antwoord, Bloem. Ik geef toe dat ik in een rare bui weleens doordram over bannen enz. Maar eigenlijk... wil ik dat toch liever niet. Langzamerhand zal ik me dus wel meer en meer aanpassen hoor. (ook al is er altijd kans dat ik weleens iets vreemds [maar netjes...] post !).
Bedankt voor je antwoord
Flipper
Oud 14-05-2006, 20:28
Verwijderd
het zal wel, ik eet redelijk gezond, en ik zie om me heen mensen meer richting gezond gaan, dus je stelling slaat als een lul op een drumstel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 20:32
Flippher
Flippher is offline
De ontkenning van des dolfijn's punt komt van alle kanten... Hmmm..., jullie willen dus bewijs ?! Dat is heel simpel: ga tijdens deze zomer maar eens naar pret- cq dieren-park.. Als je ziet wat daar loopt... wéét je gewoon dat ik gelijk heb. (iets waar ik overigens niet blij mee ben hoor...).
Flipper
Oud 14-05-2006, 20:46
Verwijderd
ehm, jij komt met een stelling, kom jij dan ook met bewijs, in de vorm van een bron, ipv zoiets vaags als een pretpark......

je wil een discussie dus doe dat dan ook op een fatsoenlijke manier of vertrek naar onzin.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 20:47
Verwijderd
de meeste mensen met overgewicht eten niet meer dan de meeste mensen zonder overgewicht, maar bewegen gewoon minder . Dus overgewicht zegt lang niet alles over iemands eetpatroon.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 13:04
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Flippher schreef op 14-05-2006 @ 21:32 :
De ontkenning van des dolfijn's punt komt van alle kanten... Hmmm..., jullie willen dus bewijs ?! Dat is heel simpel: ga tijdens deze zomer maar eens naar pret- cq dieren-park.. Als je ziet wat daar loopt... wéét je gewoon dat ik gelijk heb. (iets waar ik overigens niet blij mee ben hoor...).
Flipper
Ehm, alsof er alleen dikke/ongezonde mensen naar een pretpark of dierentuin gaan? :\
Oud 15-05-2006, 13:50
Flippher
Flippher is offline
Let me put one thing straight: Ik zeg dus nu niet... dat dikkere mensen slecht of anderzins negatief zijn... Ik doe alleen een (juiste ?) constatering. Ik kom zo'n 4 keer per jaar op een pretpark... en op basis vanwat ik daar tot en met de laatste keer heb gezien blijf ik bij des dolfijn's constatering. Overigens, zag ik het graag anders hoor... maar we moeten de realiteit niet ontkennen !
Flipper
Oud 15-05-2006, 15:44
mar87
mar87 is offline
Ik heb eerder het idee dat men steeds meer op voeding gaat letten.

En dat je veel mensen in pretparken e.d. veel ongezonde dingen eten vin'k ook redelijk logisch...dat zijn wel van die dagen dat je eerder een patatje of iets anders gaat eten. En daar worden veel ongezonde dingen verkocht...
maargoed volgens mij is het onzin om om die reden te zeggen dat veel mensen ongezond eten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:51
Kwabje
Kwabje is offline
Gezond is slecht voor mijn kwabjes.
Oud 15-05-2006, 16:05
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Flippher schreef op 15-05-2006 @ 14:50 :
Let me put one thing straight: Ik zeg dus nu niet... dat dikkere mensen slecht of anderzins negatief zijn... Ik doe alleen een (juiste ?) constatering. Ik kom zo'n 4 keer per jaar op een pretpark... en op basis vanwat ik daar tot en met de laatste keer heb gezien blijf ik bij des dolfijn's constatering. Overigens, zag ik het graag anders hoor... maar we moeten de realiteit niet ontkennen !
Flipper
Net of mensen 365 keer per jaar naar een pretpark gaan. Om je stelling alleen te baseren op het feit dat mensen ongezond eten als ze in een pretpark zijn is niet gegrond of representatief. 4x per jaar een patatje mag best, zolang de rest van je voeding maar in balans is samen met je beweging.
Verder ben ik het met Sarah eens.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 16:49
Thinus
Thinus is offline
Moooeee!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 17:40
Verwijderd
Ik vind wel dat er in veel openbare ruimtes lastig aan gezond eten te komen is. Denk alleen al aan de gemiddelde schoolkantine....
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 17:52
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
O Rly schreef op 15-05-2006 @ 18:40 :
Ik vind wel dat er in veel openbare ruimtes lastig aan gezond eten te komen is. Denk alleen al aan de gemiddelde schoolkantine....
Daar heb je wel gelijk in. Hoewel er volgens mij de laatste tijd wel meer aan gedaan wordt, in mijn omgeving krijgen steeds meer scholen een catering die zowel gezond als ongezond voedsel verkoopt, maar voornamelijk gezond.
Oud 15-05-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 15-05-2006 @ 18:52 :
Daar heb je wel gelijk in. Hoewel er volgens mij de laatste tijd wel meer aan gedaan wordt, in mijn omgeving krijgen steeds meer scholen een catering die zowel gezond als ongezond voedsel verkoopt, maar voornamelijk gezond.
Ik wou dat ze dat bij mij op school hadden . Broodjes alá C'est du pain .
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 00:03
reno
reno is offline
Kom op zeg, ten eerste moet je op de middelbare school gewoon je eigen boterhammen smeren, ten tweede is er iets mis met je (lichaam) als je op die leeftijd al dik wordt van een pizzabroodje ofzo.
Oud 16-05-2006, 00:14
Frostbite
Frostbite is offline
Ja mensen vreten zich vol met ongezonde troep en ze vatten het 'eet wat je verbruikt' principe niet echt, maar het kan me eerlijk gezegd geen reet schelen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 06:30
Flippher
Flippher is offline
Flipper is alles wat u maar wenst, gek, achterlijk, dom, onwetend, niet ontwikkeld... en hij/zij heeft het zeker nooit... bij het rechte eind... tenminste zo wordt er over deze dolfijn gedacht... Slotjes en bannen (gisteren nog op computertotaalforum !) zijn des dolfijn's deel... Hmmm..., tóch krijgen de ideeën/visies van deze dolfijn periodiek wél... ondersteuning in de media. Neem nu de Volkskrant van vanmorgen, d.d. 16-05-2006 bladz.: 15 - Voorkant. Artikel over ongezonde zaken. Het Europees Parlement stemt vandaag over wetgeving tegen misleidende voedingsclaims... Of zij het goed aanpakken is weliswaar stof genoeg voor discussie, maar de problematiek zoals óók ik die altijd schetste krijgt wél... erkenning. Flipper had en heeft dus gewoon gelijk ! (kijk ikzelf niet raar van op hoor...).
Flipper
Oud 16-05-2006, 11:34
Flijn
Flijn is offline
^

Er bestaat zowat óveral de verleiding om ongezond te eten, zelfs in schoolkantines
@ reno: het is allang niet meer normaal zelf je brood te smeren heb ik gemerkt. En ook als je er niet dik van wordt betekent dat nog niet dat het niet ongezond is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
reno schreef op 16-05-2006 @ 01:03 :
Kom op zeg, ten eerste moet je op de middelbare school gewoon je eigen boterhammen smeren, ten tweede is er iets mis met je (lichaam) als je op die leeftijd al dik wordt van een pizzabroodje ofzo.
er zijn genoeg momenten dat ik geen brood in huis heb (bijvoorbeeld op maandagochtend), of dat ik geen tijd meer heb om te smeren. Dik worden van iets, of het betitelen als ongezond, zijn m.i. totaal verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 12:14
reno
reno is offline
Citaat:
O Rly schreef op 16-05-2006 @ 12:57 :
er zijn genoeg momenten dat ik geen brood in huis heb (bijvoorbeeld op maandagochtend), of dat ik geen tijd meer heb om te smeren. Dik worden van iets, of het betitelen als ongezond, zijn m.i. totaal verschillende dingen.
Ik vind dat gezond eten ook is: de tijd nemen om je eten voor te bereiden, de tijd nemen om je voedsel te nuttigen (al is de Nederlandse cultuur daar helaas niet op gericht). En je kan toch zaterdag brood kopen? Dat is maandagochtend nog wel goed hoor. Het bespaart mij iig geld, en ik weet zeker dat ik degelijk voedsel heb . Ik heb meestal ook nog wat brood in de vriezer liggen trouwens.
En ja, dik en ongezond zijn natuurlijk twee verschillende dingen, maar ik dacht dat de insteek van dit topic de vetzucht onder jongeren was - en ik ben het met je eens dat de schoolkantines daar geen helpende hand in bieden.
Oud 18-05-2006, 10:33
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Flippher schreef op 16-05-2006 @ 07:30 :
Flipper is alles wat u maar wenst, gek, achterlijk, dom, onwetend, niet ontwikkeld... en hij/zij heeft het zeker nooit... bij het rechte eind... tenminste zo wordt er over deze dolfijn gedacht... Slotjes en bannen (gisteren nog op computertotaalforum !) zijn des dolfijn's deel... Hmmm..., tóch krijgen de ideeën/visies van deze dolfijn periodiek wél... ondersteuning in de media. Neem nu de Volkskrant van vanmorgen, d.d. 16-05-2006 bladz.: 15 - Voorkant. Artikel over ongezonde zaken. Het Europees Parlement stemt vandaag over wetgeving tegen misleidende voedingsclaims... Of zij het goed aanpakken is weliswaar stof genoeg voor discussie, maar de problematiek zoals óók ik die altijd schetste krijgt wél... erkenning. Flipper had en heeft dus gewoon gelijk ! (kijk ikzelf niet raar van op hoor...).
Flipper
Ten eerste: lees mijn post en die van nog heel veel anderen in dit topic. Dat er misleidende voedselclaims zijn wil niet zeggen dat mensen deze claims ook aannemen als waar. Daarnaast wordt er in media voornamelijk ingegaan op de slechte dingen van eten. Je zal nooit lezen: 'verkoop van broodjes gezond toegenomen', terwijl er imho wel steeds bewuster over eten wordt gedacht. Dus: neem niet alles wat in de media gezegd wordt aan als waar, please.

Ten tweede: typ eens normaal.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
reine claude schreef op 18-05-2006 @ 11:33 :
Ten eerste: lees mijn post en die van nog heel veel anderen in dit topic. Dat er misleidende voedselclaims zijn wil niet zeggen dat mensen deze claims ook aannemen als waar. Daarnaast wordt er in media voornamelijk ingegaan op de slechte dingen van eten. Je zal nooit lezen: 'verkoop van broodjes gezond toegenomen', terwijl er imho wel steeds bewuster over eten wordt gedacht. Dus: neem niet alles wat in de media gezegd wordt aan als waar, please.

Ten tweede: typ eens normaal.
Ten derde, hij of zij is geband dus je hoeft niet meer op de posts in te gaan
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 14:51
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Flippher schreef op 15-05-2006 @ 14:50 :
Flipper

daar zeg je t zelf al!

je ziet t betreffende verschijnsel 4 x in n jaar!!! daar kan je je niet op baseren

redeneer s de andere kant, die mensen die je ziet zijn er ook (ongeveer) 4x in n jaar en eten dan mss (zeer) ongezond, als t bij slecht eten, maar zo weinig in t jaar, blijft is t tog niet zown punt?!

dan is t gewoon n keertje 'zondigen' op n leuke dag uit

natuurlijk zijn er ook mensen die altijd zo eten, maar dat hou je tog wel

ik ben t eens met de mensen die ook een meer bewustere houding zien van mensen.

dat wil idd niet zeggen dat we allemaal een op-en-top gezond lijf hebben, maar ik denk wel dat t scheelt.

ik werk in n supermarkt , en sinds er op oa zalm staat dat t rijk is aan omega 3 wordt t meer verkocht, ook wordt er veel gewokt, veel vitaminen en vezels.
mensen die dat kopen kunnen natuurlijk ook na de gezonde maaltijd een zak chips verorberen, of gewoon nooit bewegen, dat hou je ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten