Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 18:37
Verwijderd
Ten eerste: Hartstikke bedankt voor alle soorten tips en oplossing, van welke aard dan ook, op de post die ik afgelopen tijd geplaatst heb.

Maar nu, er is nieuwe info nodig.

Je hoort iedereen maar tegenwoordig over fans, en blowen en sucken , maar in hoeverre is dat nu nodig. Ik ga dus binnenkort wat nieuwe (sommige zullen om de snelheid lachen, maar jah) hardware in mijn comp zetten en weet nu dus niet zeker wat ik moet doen. Even wat info vooraf:

* Pentium III 1000
* asus moederbord, de kv serie (welke weet ik eff niet)
* 2x20 en 1x1,19 (laatste back-up) HD
* 384 Dram
* 3d kaart, weet nog niet welke: is deze wat b.t.w.???

*3D Blaster GeForce4 MMX 440 DDR AGP 64MB / 400 Mhz + TV Out

For amazing GeForce4 performance and value, trust the outstanding 3D Blaster 4 MX440. Its powerful combination of NVIDIA nView display technology, Lightspeed Memory Architecture II and Accuview Antialiasing - all delivered via a new 256-bit graphics processor with 64MB of DDR memory at 400MHz - give it exceptional performance. For users who demand speeds like a 1.1 billion texel/second fill rate, 34 million triangles/second and 6.4GB/second memory bandwidth, it`s the perfect choice, giving exceptional control over display options and incredible graphics quality. With AGP 2x and 4x compatibility and dual TV and monitor output, it`s the best choice for the enthusiastic user.

En de prijs: € 166.77

Maar to the point. Ik heb een medium tower, 3x5,25 inch en 2x 3,25 inch en tis een 300 Watt kast !!

Moet ik nou, voor betere prestaties, extra fans, en zo ja, waar en welke ??

tips gevraagd dus !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 18:51
de postbode
de postbode is offline
hai!
tsja, fans het ligt er een beetje aan wat en vooral hoelang je met je systeem wil gaan doen...
en wil je bijvoorbeeld je proc gaan OC'en??? ga je je computer een lange tijd laten aan staan (downloaden van grote bestanden bv).
verder wat voor kast heb je percies??? is er voorin de kast ruimte voor een fan?? zo ja dan zou ik voorin een fan stoppen die zuigt en achterin (meeste nieuwere kasten hebben daar ruimte voor) een fan stoppen die blaast. dit hoeven geen grote fans te zijn. zorg wel dat ze stil zijn.. erg irri elke keer weer die fans horen!
keey dan nog de proccesor, het ligt er een beetje aan of je van plan bent te gaan OC'en wat voor koeler je hierb op moet gooien.. dus dat laten we nu maar ff buiten beschouwing.

deel2.. de video kaart..
ik weet niet hoeveel geld je te besteden hebt maar voor het geld is het een aardig kaartje. maar ik zou asl je het geld hebt toch gaan voor een iets duurdere (betere) kaart.. geforce 3 ti500 ??? zal waarschijnlijk de komende tijd wel aardig voordelig worden aan gezien zn opvolger over 1,5 maand in de schappen moet liggen...

zo dat was'm weer veel suc6 dr mee -de postbode-
Oud 21-03-2002, 19:00
Verwijderd
Nou, lang downloaden gaat dus wel gebeuren (breeband ) maarre, echt ruimte voor en achter voor fans, niete cht. Beetje oude kast!
Nieuwe kast dus ook aan te raden ?? (daar gaat mijn buget )

Maarre, wat voor een kast dan, hoeveel wat, welk merk, favo's ???
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:08
de postbode
de postbode is offline
tsja, daar is de grote vraag van hoeveel heb je te besteden weer
als je nou aardig wat te besteden hebt kijk dan eens even op www.colorcases.com *kwijl*
verder zijn Aopen kasten erg fijn (spreek uit ervarening
suc6 -de postbode-
Oud 21-03-2002, 19:31
Verwijderd
Wauw , dat heb ik er best voor over, maarre waar koop je die dingen in Nederland ???

www.colorcases.com
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:53
The twe@ker
The twe@ker is offline
Je kan beter een gf3 halen dan de 4mx. De geforce 4mx is gewoon een gf2 met hogere clocks.
Oud 22-03-2002, 11:48
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Wauw , dat heb ik er best voor over, maarre waar koop je die dingen in Nederland ???

www.colorcases.com

weet ik niet ben ze hier nog nergens tegen gekomen dacht dat er in belgie een berijf was dat ze ook verkocht weet alleen geen naam of zow meer. (laat me het even weten als je iets vind hier in de buurt )
the best of luck, may the force be with you -de postbode-
Oud 22-03-2002, 13:09
MBrulez
MBrulez is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
*3D Blaster GeForce4 MMX 440 DDR AGP 64MB / 400 Mhz + TV Out

For amazing GeForce4 performance and value, trust the outstanding 3D Blaster 4 MX440. Its powerful combination of NVIDIA nView display technology, Lightspeed Memory Architecture II and Accuview Antialiasing - all delivered via a new 256-bit graphics processor with 64MB of DDR memory at 400MHz - give it exceptional performance. For users who demand speeds like a 1.1 billion texel/second fill rate, 34 million triangles/second and 6.4GB/second memory bandwidth, it`s the perfect choice, giving exceptional control over display options and incredible graphics quality. With AGP 2x and 4x compatibility and dual TV and monitor output, it`s the best choice for the enthusiastic user.

En de prijs: € 166.77

Zo'n GF4 mx 440 schijnt ongeveer hetzelfde te presteren als een GF2 Ti dus k zou een GF4 Ti of een GF3 kopen als ik jou was

Reageren

Regels voor berichten