Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 09:53
Verwijderd
Goededag beste mensen,

Ik zat wat te kloten met mijn computer en als ik hem nu opstart dan komt er zo'n windows installatie van hardware. Een installatie van VIA Bus Master IDE Controller om precies te zijn. Ik heb de VIA AC'97 Audio Controller gewoon geïnstalleerd met de installatie-cd die heb bijgekregen met mijn moederbord (Shuttle AK12A, Chipset VIA VT8363A KT133A).

Met de installatie-cd lukt het blijkbaar niet om te installeren omdat de software niet gevonden wordt. Dus weet iemand of ik deze driver ook op het internet kan vinden?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 10:22
M@rco
M@rco is offline
www.viaarena.com
Oud 28-03-2006, 10:39
Verwijderd
Ik heb die site al bezocht, maar ik de juiste driver niet vinden. Ik heb die 4in1 driver geprobeerd, maar het helpt niet. Is er geen windows-driver hiervoor?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 10:59
Verwijderd
Ehm, je kunt toch gewoon die hardwaremelding wegklikken? Dan ga je naar de device manager en daar kies je voor 'roll back driver' zodat de oorspronkelijke Windows-driver weer op je IDE-controllers komt. Daarna ga je naar de site die Marco je gaf en dan download je de VIA Hyperion / 4-in-1-drivers. Dat moet goed gaan. Ik heb nooit veel verschil gemerkt trouwens, afgezien van het feit dat die onboard AC'97 codec ruk is
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 12:07
Verwijderd
Dat is geen optie, want ik heb geen back-up van het vorige stuurprogramma en windows update lukt ook niet. Er rest geen andere optie dan opnieuw installeren denk ik, tenzij iemand een oplissing heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 12:47
M@rco
M@rco is offline
Probeer deze eens:

http://www.viaarena.com/Driver/VIA_4in1_443v.zip
Reageren

Regels voor berichten