Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Accoorden horen is een ding, ze kunnen benoemen, is wel degelijk theorie, want je kunt ook een accoord wat je hoort op diverse manieren interpreteren, maar daar zal ik dan maar niet op ingaan. Ik heb wel een goed gehoor, ik weet wanneer ik wat moet doen met een noot om hem zuiver te spelen, en ik kan meestal de meeste dingen die ik op de radio hoor zo meeschrijven, de meeste pop muziek is ook te makkelijk om niet zo uit te schrijven. Bach meerstemmig uitwerken is wat lastiger. Als dirigent zijn mijn oren ook wel op valse noten getrained, moet ook wel, wnat anders gaan min orkesten niet beter spelen. Al met al is, voor een professional een goed gehoor en de bijbehorende training onmisbaar, een amateur heeft er minder van nodig, denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
dit is wel leuk
![]() * EarMaster Pro is highly interactive. * It gives you instant feedback on everything you do. * A lesson will change every time you take it. * Complexity will increase, as you make progress. * Develops your ability to interact with other musicians. http://www.earmaster.com/pro/index.htm |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(ook al wilde je het daar niet over hebben, sorry, maar ik wil het toch even melden). zonder theorie kom je ook veel minder ver want de theorie die voor dit soort 'problemen' handig zijn, geeft een structuur en een houvast. als je weet dat een stuk doorgaans gebaseerd is op een toonsoort waaruit je de meeste akkoorden kan afleiden (prime=toonsoort, kwart en kwint van de toonladder van de toonsoort), kun je al sneller de akkoorden eruit vissen. (met name geldt dit voor popmuziek e.d., niet de (wat dat betreft ingewikkelde) klassieke muziek) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn gehoor is vrij redelijk. Ik kan de meeste akkoorden wel herkennen en merk ook altijd meteen als er iemand vals staat of gewoon verkeerd zit maar het is niet zo dat ik echt meteen vannuit het niets iets mee zou kunnen spelen. (Daar moet ik toch wel even voor zitten)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
normaal gezien kan je ervanuit gaan dat de meeste muziek tussen de 440 en 442 zit. uitzondering is barokmuziek die veel lager gaat. Het is goed te weten, welke noten wel en niet in een accoord passen, daarnaast is het goed te weten wanneer je te hoog intoneert, maar dan hoef je je niet meteen met frequenties bezig te houden, gewoon goed luisteren doet wonderen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hmm, daar zit wat in. Het is idd zo dat ik iets doe, maar gewoon de benaming of de term er niet voor weet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik heb een vreselijk slecht gehoor als het om muziek gaat. Ik hoor niet welke akkoorden er worden gespeeld, ik hoor het niet als mn gitaar vals is (met zang hoor ik het gelukkig wél), en ik vind totaal geen logica in akkoordenopvolgingen. Het wordt wel beter, maar goed wordt het nooit, denk ik. Ik hoop en denk alleen niet dat het een vereiste is voor een muzikant, alleen kan ik geen solo's spelen
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]MazeMouse schreef op 05-03-2006 @ 16:03 :
[B]Een woord: Stemapparaat ![]() zuiver spelen is niet hetzelfde als dat de gitaar (of wat dan ook) goed gestemd staat. je toonvorming moet ook zuiver zijn daarvoor etc. |
![]() |
||
[QUOTE]it is anoli schreef op 07-03-2006 @ 20:23 :
[B] Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder www.earplane.com heb ik wel wat tijd doorgebracht om m'n solfège tentamens te halen en ik kan dus ook wel intervallen onderscheiden en benoemen, maar echt goed ben ik er niet in.
||
Citaat:
iemand een crack ? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
gecracked toevallig ? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Twee oren om te horen flyaway | 2 | 08-12-2011 19:01 | |
Liefde & Relatie |
niks laten horen.. annemarte | 82 | 11-05-2006 09:39 | |
Software & Hardware |
[GSM] soms hoor ik mijzelf terug in plaats van diegene die ik bel McMotion | 5 | 14-05-2004 11:24 | |
Verhalen & Gedichten |
[2] Vertrouwen | U heeft mij gehoord Verwijderd | 2 | 08-01-2003 13:32 | |
Liefde & Relatie |
Ben haar onderwerp een beetje beu gehoord! lieve | 3 | 03-11-2002 21:19 | |
Liefde & Relatie |
opeens laat hij niks meer van zich horen... en nu??? Palmboompje | 5 | 16-08-2002 13:52 |