Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 18:06
Purgatori
Purgatori is offline
Lo,

Ik vroeg me af of socket 939 bordjes ook kome met PCI bordjes met een AGP slot erop of is dit alleen bij eerdere sockets? Tis namelijk wel behoorlijk handig. Is het er, dan zou ik heel blij zijn met een linkje naar een winkel die dr verkoopt. Bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 18:11
M@rco
M@rco is offline
Bedoel je soms PCI Express én AGP?

Dat bestaat: http://tweakers.net/pricewatch/122823
Oud 06-04-2006, 18:18
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
M@rco schreef op 06-04-2006 @ 19:11 :
Bedoel je soms PCI Express én AGP?

Dat bestaat: http://tweakers.net/pricewatch/122823
Maar niet PCI? En een iets beter merk? ASSrock sux
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 18:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
PCI zit gewoon op al die borden.
Oud 06-04-2006, 19:14
Purgatori
Purgatori is offline
Watk dus wil is men AGP gfx in dat mobo zette, dan hoef ik die gfx niet te switchen naar pci. Ik zie op tweakers helaas alleen asrock met PCI-E/AGP, geen ander merk Asrock sux zo hard..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 19:36
M@rco
M@rco is offline
Wat lul je nou? Niks mis met ASRock.
Oud 06-04-2006, 19:46
MaHo
MaHo is offline
Sorry, maar waar baseer je je mening over AsRock op?? Volgens mij leveren die gewoon kwaliteitsbordjes hoor.
Toegegeven, als je wil overclocken is het niet ideaal, maar voor wat je betaald krijg je echt kwaliteit genoeg naar ik heb gehoord.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 20:45
Not for Sale
Not for Sale is offline
Op de cd-rom die bij mijn asrock moederbord zat staat wel een héle cheesy demonstratievideo met een japanse dame in een latex pakje

Maar verder vind ik ze een prima merk
Oud 06-04-2006, 21:52
J-roenn
J-roenn is offline
niks mis met asrock idd, en wat bedoel je nou eigenlijk ?

Je hebt een pci ( of pci-express ? ) videokaart en je wilt een moederboard met zowel AGP als pci(-expres ? )?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 00:03
Jolt
Jolt is offline
Alles mis met asrock, el cheapo moederborden, als je niet veel met je pc doet zijn het prima borden, maar dan, wil je eens gaan overlocken, andere shizzle erin, problemen, problemen, problemen
Oud 07-04-2006, 09:22
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-04-2006 @ 01:03 :
Alles mis met asrock, el cheapo moederborden, als je niet veel met je pc doet zijn het prima borden, maar dan, wil je eens gaan overlocken, andere shizzle erin, problemen, problemen, problemen
100% eens. Maar ik kan helaas geen ander merk vinde met PCI-E/AGP
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 09:34
Jolt
Jolt is offline
Geloof MSI ook hoor.

Maja ga toch gewoon voor PCI-E, agp is zo goed als dood, verkoop je oude 3d kaart en koop een nieuwe
Oud 07-04-2006, 09:51
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
idd voor overclocken moet je geen asrock nemen, maar probeer jij voor dezelfde prijs maar eens een moederboard te vinden wat beter presteert dan een asrock .... ze draaien gewoon stabiel, en is iig veel betere kwaliteit dan pcchips en dergelijke merken in hetzelfde prijs-segment.

verder heb ik met MSI ook zeer vervelende compatibiliteitsproblemen gehad, moederboard pakte de ( eveneens van msi zijnde ) videokaart niet .... werd niet ondersteund. heb ik bij asrock nog geen problemen mee gehad....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 14:13
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-04-2006 @ 10:34 :
Geloof MSI ook hoor.

Maja ga toch gewoon voor PCI-E, agp is zo goed als dood, verkoop je oude 3d kaart en koop een nieuwe
Waar heb je die msi gezien dan? Mja, ik wil gewoon een beetje prutse En tis niet HEEL onhandig toch, zo'n agp slot drbij?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 22:24
Jolt
Jolt is offline
Als je wilt prutsen is er maar een moederbord gereed voor, dat is DFI.

Oud 08-04-2006, 08:19
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Met ASrock heb ik anders nog nooit problemen gehad?
Met de huidige bios kan je redelijk tot goed overclocken hoor
Vroeger was dat inderdaad anders...
En dan nog, niet iedereen die hier post is geïntresseerd in overclocken!

ik heb ook die 939Dual SATAII van ASrock, prima bordje alleen de layout is een beetje klote maar daar heb ik geen last van omdat ik niet zoveel PCI kaarten kwijt moet.
Oud 08-04-2006, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Eh , de meeste mensen willen gewoon een goed, stabiel moederbord om op te werken, niet om over te klokken. Misschien ben je het uit het oog verloren, maar overklokken is geen 'normaal gebruik'.

Laatst gewijzigd op 08-04-2006 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 01:02
Jolt
Jolt is offline
Asrock stabiel, lol.

Daarnaast wil de TS ook 'af en toe kloten' dus, zit je toch bij een ander merk.

Sowieso ben ik van de mensen die liever betaald voor goede service, kwaliteit, goede layout, functionaliteit, etc. Dan mag het voor mij wat kosten.

Laatst gewijzigd op 09-04-2006 om 01:04.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 11:19
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-04-2006 @ 02:02 :
Asrock stabiel, lol.
Niet dan?
Oud 10-04-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 09-04-2006 @ 12:19 :
Niet dan?
Ik weet zeker dat de stabiliteit van bijvoorbeeld een Asus mobo groter is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 21:25
M@rco
M@rco is offline
Leg mij dan eens uit waarom een moederbord van Asus 'stabieler' zou zijn. Eventjes het overclocken en eventuele extra features buiten beschouwing gelaten, wat is er dan precies beter aan een moederbord van Asus?
Oud 11-04-2006, 00:11
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-04-2006 @ 22:25 :
Leg mij dan eens uit waarom een moederbord van Asus 'stabieler' zou zijn. Eventjes het overclocken en eventuele extra features buiten beschouwing gelaten, wat is er dan precies beter aan een moederbord van Asus?
dat weerstandje 32 in combinatie met het condensatortje 12 maakt hem beter !
Oud 11-04-2006, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 10-04-2006 @ 21:54 :
Ik weet zeker dat de stabiliteit van bijvoorbeeld een Asus mobo groter is.
Het komt uit dezelfde fabriek gerold als een Asus mobo. Asrock is gewoon Asus' B-merk. Minder features, zelfde kwaliteit, lagere prijs.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 08:12
Verwijderd
Smart en Colt komen ook nog steeds uit dezelfde fabriek. En laten we niet vergeten dat features ook bedoelt zijn voor stabiliteit.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 08:47
J-roenn
J-roenn is offline
t ligt er aan wat voor fesatures natuurlijk

van 2x 1 gbit lan on-board gaat je mobo echt niet stabieler draaien....

en voor de rest, asrock rox in goedkope budget pc's voor die prijs geen beter mobo te krijgen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 11-04-2006 @ 09:12 :
Smart en Colt komen ook nog steeds uit dezelfde fabriek. En laten we niet vergeten dat features ook bedoelt zijn voor stabiliteit.
Beetje een kulargument he, dat snap je zelf ook wel hopelijk?
Smart is geen B-merk van Mitsubishi en vice versa. ASRock is wel degelijk een B-merk van Asus. Die borden worden in dezelfde fabriek gebouwd met dezelfde kwaliteitseisen.
De features die ASRock borden over het algemeen missen zijn de fancy features, zoals 2x Gbit, hardware firewall etc. Die hebben weinig te maken met de stabiliteit van het bord. De features die er wel mee te maken hebben, zoals temp monitoring etc zijn echt wel aanwezig, zou een beetje van de zotte zijn om dat niet in te bakken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 12:48
J-roenn
J-roenn is offline
maar ja, als TS geen asrock wilt, er is toch geen alternatief....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 12:58
Verwijderd
Nu ja, je zou kunnen kijken naar MSI borden, daar wil ook nog wel eens een fijn bord voor een fijne prijs tussen zitten.
Nou is dat wel met meer merken het geval, het is gewoon een kwestie van goed zoeken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 13:00
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 11-04-2006 @ 13:58 :
Nu ja, je zou kunnen kijken naar MSI borden, daar wil ook nog wel eens een fijn bord voor een fijne prijs tussen zitten.
Nou is dat wel met meer merken het geval, het is gewoon een kwestie van goed zoeken.
welk bord van MSI heeft zowel een ECHT agp8X slot en een ECHT PCI-X 16X slot ?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 13:03
Verwijderd
Geen want PCI-X is iets anders dan wat TS wil en ook iets anders dan PCI Express.
Maar je typo daargelaten, volgens mij zijn er idd alleen hybride oplossingen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 17:07
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 11-04-2006 @ 14:03 :
Geen want PCI-X is iets anders dan wat TS wil en ook iets anders dan PCI Express.
Maar je typo daargelaten, volgens mij zijn er idd alleen hybride oplossingen.
wat TS wil is dan ook zeer onduidelijk, maar voorzover ik kan zien wilt ie een socket 939 mobo met zowel pci-express en AGP... en dan blijft de asrock dualsata2 de enige overgebleven optie...

en dan hebben we natuurlijk ook nog de kans dat ik de TS gewoon niet begrijp.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten