Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2007, 15:44
Verwijderd
Heeft iemand een idee wat het thema van bovengenoemd boek is? Ik vond het zelf meer een afgeven op de (huichelachtige) universitaire/professoren wereld en vond niet dat er nou echt een thema was.

En de idee?
Ik dacht: "Dat een nooitlachende, beetje vervreemde professor (Rufus Dingelam dus) toch menselijk is", omdat dit +/- zo verwoord wordt aan het aan einde van het boek, maar dat lijkt me een beetje flauwtjes..

Heeft iemand nog een tip voor me?

Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 15:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2007, 17:02
Elfe
Elfe is offline
Sorry, nee. Het boek staat in mijn kast en wacht er op gelezen te worden.
Oud 31-05-2007, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Elfe schreef op 31-05-2007 @ 18:02 :
Sorry, nee. Het boek staat in mijn kast en wacht er op gelezen te worden.
Ik vond het wel leuk, maar niet super en eigenlijk zou ik het ook niet aanraden, maar dat terzijde
Dank voor je up iig , iemand anders?

Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 18:37
REIE
REIE is offline
ik zou het thema eerder zoeken in de eindeloze hinder die Dingelan ondervindt van de buitenwereld, of heet dat cynisme? Ik weet het zelf ook zo goed niet meer.
Oud 05-06-2007, 19:38
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Is het thema niet hypocrisie of de hypocriete universitaire wereld, zoiets? En de idee is volgens mij dat hij de universitaire cultuur belachelijk wilde maken. Iedereen rotzooit maar wat aan. Ik las ook ergens dat hij wilde afrekenen met de maatschappijhervormers van de jaren zestig. O ja, op Kunstbus. Op Students Only stond trouwens iets anders, maar zelf kan ik daar niet zoveel mee. Ik moest om sommige passages van Onder Professoren trouwens wel hard lachen. Heb daarna Au Pair van Hermans gelezen. Vond ik ook goed, maar Onder Professoren vond ik het leukste dat ik tot nu toe van hem heb gelezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten