Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2006, 15:50
Verwijderd
ik wil jullie ff informeren over mijn favorite vreten: de waterfiets.

de waterfiets bestaat uit twee frikandellen met in het midden een frietje speciaal. Als je er coor het eerst eentje eet krijg je’m amper op. Maar na een tijdje lukt da wel
De naam waterfiets is uitgevonden door Tijmen en Maarten uit Zevenaar (en Pannerden!), omstreeks 2004.

De beste waterfiets van zevenaar is te koop bij de Mos, en de slechtste bij de Bras.

Have Waterfietsfun!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2006, 15:57
Verwijderd
Klinkt legendarisch
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 15:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoezo in het midden?

Het klinkt als veel
Oud 23-03-2006, 16:06
senneee
senneee is offline
en dat moet je dan in 1 beweging naar binnen schuiven??
Oud 23-03-2006, 16:58
Verwijderd
Je krijgt leuke situaties als in een bv. Rotterdam een waterfiets besteld bij de snackbar (hè, Mark? ).

Volgens mij wordt de naam waterfiets voor twee frikandellen + patat btw al wel langer gebruikt dan sinds 2004...? Ik heb hem iig jaren daarvoor al eens gehoord (van Mark dus ).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 16:59
AlopiA
AlopiA is offline
nooit van gehoord, klinkt vies
ik ben namelijk niet zo'n fan van frikadellen en ketchup
Oud 23-03-2006, 17:01
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 23-03-2006 @ 17:59 :
Patat speciaal kan ook met curry?

Frikandellen eet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 17:15
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-03-2006 @ 18:01 :

Frikandellen eet ik niet.
Ja? Dat wist ik niet eens
nou ja, dan nog lijkt het me niet zo'n feest
Als ik al ergens een frietje koop, dan met satésaus
Oud 23-03-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 23-03-2006 @ 18:15 :
Ja? Dat wist ik niet eens
Ik vind ketchup ook enorm vies, maar patat speciaal (met curry dus ) vind ik zo nu en dan wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 23:11
Bloem
Bloem is offline
En ik vandaag maar een poging doen mensen te overtuigen dat het oosten van het land bést beschaafd is
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 02:28
Roos
Roos is offline
"als je hem voor het eerst eet, krijg je 'm amper op"

Twee frikadellen en een patatje? Dat is toch geen uitdaging?
Oud 26-03-2006, 19:13
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-03-2006 @ 03:28 :
Twee frikadellen en een patatje? Dat is toch geen uitdaging?
Dacht ik ook. Zelf eet ik ook vaak 2 frikandellen met friet en ketchup als ik langs ga bij de frituur, maar dan niet onder de vorm van...ene waterfiets.
Oud 26-03-2006, 19:43
Verwijderd
Het is meestal wel een flinke patat. (Maar ik ken ook genoeg mensen die dat met gemak op krijgen...twee zal ze ook wel lukken, zelfs drie misschien wel.)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 20:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-03-2006 @ 18:01 :
Speciaal is standaard met curry hier...
Als je het met ketchup wilt moet je daar om vragen.
Oud 27-03-2006, 10:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-03-2006 @ 21:05 :
Speciaal is standaard met curry hier...
Als je het met ketchup wilt moet je daar om vragen.
idd hier ook, rare hollanders!
Oud 27-03-2006, 11:22
Nona
Nona is offline
Dat is al zo oud
Oud 27-03-2006, 15:28
Guissie
Guissie is offline
Boeie
Oud 27-03-2006, 16:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als het nou met twee kroketten was..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 21:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja? En nu dan?
Oud 27-03-2006, 21:39
catootje
catootje is offline
Bij ons heet het een Katamaran
Oud 28-03-2006, 01:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 23-03-2006 @ 17:59 :
nooit van gehoord, klinkt vies
Speciaal is curry, geen ketchup. Boven de rivieren snappen ze echt niéts van lekkere fritten.
Oud 28-03-2006, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-03-2006 @ 02:02 :
Speciaal is curry, geen ketchup. Boven de rivieren snappen ze echt niéts van lekkere fritten.
De lekkerheid van patat (zoals ik die dingen noem ) staat los van de saus, de saus kan het wel lekkerder of minder lekker maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 10:32
Gimme more beer
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2006 @ 07:18 :
De lekkerheid van patat (zoals ik die dingen noem ) staat los van de saus, de saus kan het wel lekkerder of minder lekker maken.
Ten eerste: Patat vind ik zo'n smerig Nederlands woord, ik associeer het meteen met van die randstad-frieten en die zijn écht niet lekker.

Ten tweede: Ik doel ook op de frieten en het bakproces boven de rivieren, niet alleen op de saus.

Ten derde: Lekkere saus maakt of breekt een goede friettent.
Oud 28-03-2006, 11:49
remy476
remy476 is offline
alsof je dat niet opkrijgt.. je moest eens weten wat ik bij mijn friet speciaal altijd neem. 2 frikandellen, 1 kroket, 1 kaassouffle, 1 bamiblok
Oud 28-03-2006, 14:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-03-2006 @ 02:02 :
Nou hier is speciaal anders ook altijd met curry.
Niet zo generaliseren dus he
Oud 28-03-2006, 17:12
remy476
remy476 is offline
dus: speciaal = curry en dat zal altijd zo zijn
offtopic: dat neemt niet weg dat Limburgers toch lekkerder eten hebben
Oud 28-03-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-03-2006 @ 11:32 :
... met van die randstad-frieten en die zijn écht niet lekker.
Dat zit tussen je oren! Overal zal je wel betere en slechtere tenten hebben.

Ik bedoel je weet toch in het westen is alles het beste!

-verder kom ik wel uit het westen maar zeg nooit patat want dat vind ik niet klinken-
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 21:21
Gimme more beer
Citaat:
Roos schreef op 28-03-2006 @ 15:12 :
Nou hier is speciaal anders ook altijd met curry.
Niet zo generaliseren dus he
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-03-2006 @ 21:33 :
Dat zit tussen je oren! Overal zal je wel betere en slechtere tenten hebben.

Ik bedoel je weet toch in het westen is alles het beste!

-verder kom ik wel uit het westen maar zeg nooit patat want dat vind ik niet klinken-
Ik heb gewoon een teringhekel aan het algemeen niveau van friettenten in de Randstad. Loop in mijn geboorteplaats, Nijmegen, een willekeurige friettent binnen en de kans is érg groot dat de friet gewoon op niveau, lekker dus, is. Ik ben niet anders gewend. Nu woon ik in de Randstad en ik ben uit gewoonte in het begin gewoon de dichtstbijzijnde friettent binnengewandeld. Vieze frieten, vieze sauzen, nou ja, geen probleem, ik probeer het wel ergens anders. Nu, een half jaar later, na vijf andere tenten te hebben geprobeerd, heb ik er eindelijk één gevonden die acceptabele frieten bakt. Ik durf wel te stellen dat ze in Delft gewoon niets snappen van frieten bakken. In Amsterdam ken ik toevallig twee redelijke tenten, maar in Rotterdam en Den Haag weet ik dat het algemee niveau ook erg slecht is.

Zo moeilijk is het toch niet om gewoon lekkere Mccain of desnoods Aviko frieten te kopen en die zorgvuldig in een gloeiend hete bak vers, vloeibaar vet af te bakken tot ze precies de juiste kleur en knapperigheid hebben en te serveren met sauzen die niét smaken naar het vet waar je zojuist in gebakken hebt? Ja, ik kan me er druk om maken, vakmanschap is blijkbaar ver te zoeken tegenwoordig.

Voor éénieder die mij niet gelooft, na mijn tentamens wil ik wel een frietmeet organiseren om mijn woorden kracht bij te zetten
Oud 29-03-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-03-2006 @ 11:32 :
Ten eerste: Patat vind ik zo'n smerig Nederlands woord, ik associeer het meteen met van die randstad-frieten en die zijn écht niet lekker.
Laten we nu in Nederland wonen en Nederlands praten. (Ik iig wel. En ik woon ook in de Randstad, het lijkt me erg onhandig als ik naar 'onder de rivieren' moet als ik patat/friet (wat ik dan weer een stom woord vind ) wil eten.)

Hier is het btw dus ook met curry (wat Roos al zei dus).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:17
Verwijderd
@Gimme more beer: Als het allemaal zo vreselijk is, wat let je dan om een frituurpan te kopen en de patat/friet zelf zo te bakken als je ze lekker vindt...?

Smaken verschillen nu eenmaal en met een eigen frituurpan en zelfgekochte saus kan je het precies zo maken zoals je het zelf lekker vindt, is het hele probleem meteen opgelost.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:20
marrel
marrel is offline
Het is dat ik geen frietje speciaal lust, maar het idee 2 frikandellen met friet ertussen is toch wel heel <33333
Oud 30-03-2006, 15:20
Gimme more beer
Citaat:
Leonoor schreef op 29-03-2006 @ 14:17 :
@Gimme more beer: Als het allemaal zo vreselijk is, wat let je dan om een frituurpan te kopen en de patat/friet zelf zo te bakken als je ze lekker vindt...?
Ja, ik zeg toch ook niet dat dat geen optie is? Mijn punt is gewoon dat ze in de Randstad niets snappen van lekkere friet.
Oud 30-03-2006, 15:21
Gimme more beer
Citaat:
marrel schreef op 29-03-2006 @ 18:20 :
Het is dat ik geen frietje speciaal lust, maar het idee 2 frikandellen met friet ertussen is toch wel heel <33333
Je kunt hem ook met mayo krijgen, als je het vraagt
Oud 30-03-2006, 15:37
marrel
marrel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-03-2006 @ 16:21 :
Je kunt hem ook met mayo krijgen, als je het vraagt
lust ik niet
Oud 30-03-2006, 18:21
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
niels huntink schreef op 23-03-2006 @ 16:50 :
ik wil jullie ff informeren over mijn favorite vreten: de waterfiets.

de waterfiets bestaat uit twee frikandellen met in het midden een frietje speciaal. Als je er coor het eerst eentje eet krijg je’m amper op. Maar na een tijdje lukt da wel
De naam waterfiets is uitgevonden door Tijmen en Maarten uit Zevenaar (en Pannerden!), omstreeks 2004.

De beste waterfiets van zevenaar is te koop bij de Mos, en de slechtste bij de Bras.

Have Waterfietsfun!!
Zevenaar..
Oud 30-03-2006, 20:58
Gimme more beer
Citaat:
marrel schreef op 30-03-2006 @ 16:37 :
lust ik niet
Of met sateh, of met curry, of met ketchup, of met joppiesaus, of met stoofvlees / zuurvlees, of zonder saus.
Oud 30-03-2006, 20:59
Gimme more beer
Ik waterfietste trouwens al toen ik nog in de skelter zat
Oud 30-03-2006, 23:15
timajax
timajax is offline
Hmm, ik heb toch liever een raspatatje flip (mayo+pindasas) met een viandel, en vlammetjes.
Oud 31-03-2006, 10:55
Gimme more beer
Citaat:
timajax schreef op 31-03-2006 @ 00:15 :
flip (mayo+pindasas)
Dat is een frietje oorlog (/krieg )
Oud 31-03-2006, 13:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-03-2006 @ 11:55 :
Dat is een frietje oorlog (/krieg )
oorlog is dat + ui
Oud 31-03-2006, 17:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-03-2006 @ 16:20 :
Ja, ik zeg toch ook niet dat dat geen optie is? Mijn punt is gewoon dat ze in de Randstad niets snappen van lekkere friet.
Bij ons in het dorp heb je anders heel lekkere friet.
Oud 01-04-2006, 10:39
Gimme more beer
Citaat:
MTpower schreef op 31-03-2006 @ 14:06 :
oorlog is dat + ui
Uh uh, origineel is het gewoon mayo met pindasaus
Oud 01-04-2006, 10:41
Gimme more beer
Citaat:
Vice schreef op 31-03-2006 @ 18:42 :
Bij ons in het dorp heb je anders heel lekkere friet.
Zeker een geëmigreerde Brabander
Oud 01-04-2006, 11:10
Jolt
Jolt is offline
Frituurs die in ossenvet frituren zijn ruig, die zelf hun frieten snijden ook! Hier bakken ze ze zelf voor op lage temperatuur, en afbakken ook.

Lekkere fritten!
Oud 01-04-2006, 11:39
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2006 @ 12:10 :
Frituurs die in ossenvet frituren zijn ruig, die zelf hun frieten snijden ook! Hier bakken ze ze zelf voor op lage temperatuur, en afbakken ook.

Lekkere fritten!
Ossenvet is smerig, dat voorop, dan blijft er zo'n vies laagje achter in je bakje en worden ze nooit écht knapperig. Zelf snijden en voorbakken kan een pré zijn, maar vaak zijn het tóch niet de lekkerste friettenten die dat doen.
Oud 01-04-2006, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-03-2006 @ 22:21 :
Ik heb gewoon een teringhekel aan het algemeen niveau van friettenten in de Randstad. Loop in mijn geboorteplaats, Nijmegen, een willekeurige friettent binnen en de kans is érg groot dat de friet gewoon op niveau, lekker dus, is. Ik ben niet anders gewend. Nu woon ik in de Randstad en ik ben uit gewoonte in het begin gewoon de dichtstbijzijnde friettent binnengewandeld. Vieze frieten, vieze sauzen, nou ja, geen probleem, ik probeer het wel ergens anders. Nu, een half jaar later, na vijf andere tenten te hebben geprobeerd, heb ik er eindelijk één gevonden die acceptabele frieten bakt. Ik durf wel te stellen dat ze in Delft gewoon niets snappen van frieten bakken. In Amsterdam ken ik toevallig twee redelijke tenten, maar in Rotterdam en Den Haag weet ik dat het algemee niveau ook erg slecht is.

Zo moeilijk is het toch niet om gewoon lekkere Mccain of desnoods Aviko frieten te kopen en die zorgvuldig in een gloeiend hete bak vers, vloeibaar vet af te bakken tot ze precies de juiste kleur en knapperigheid hebben en te serveren met sauzen die niét smaken naar het vet waar je zojuist in gebakken hebt? Ja, ik kan me er druk om maken, vakmanschap is blijkbaar ver te zoeken tegenwoordig.

Voor éénieder die mij niet gelooft, na mijn tentamens wil ik wel een frietmeet organiseren om mijn woorden kracht bij te zetten
Nou nou zeg. Ik zei toch al dat het tussen je oren zit. Ik woon nu in Nijmegen en ZO geweldig zijn de snackbars nu ook weer niet hier hoor. Heb best wel vaak matige friet gegeten hier. Hetzelfde als in de randstad. Bij de een is het mss beter dan bij de ander maar het is dus totaal niet dat Nijmegen uber is in frietjes bakken ofzo!

Ze zeggen toch altijd dat mensen uit de randstad bekrompen zijn, maar mensen uit het zuiden (oosten) kunnen er ook wat van!

-mijn oma woont in een dorp in Brabant en daar hebben ze wel echt frietjes zoals frietjes horen te zijn!-
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 15:42
Gimme more beer
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-04-2006 @ 13:33 :
Nou nou zeg. Ik zei toch al dat het tussen je oren zit. Ik woon nu in Nijmegen en ZO geweldig zijn de snackbars nu ook weer niet hier hoor. Heb best wel vaak matige friet gegeten hier. Hetzelfde als in de randstad. Bij de een is het mss beter dan bij de ander maar het is dus totaal niet dat Nijmegen uber is in frietjes bakken ofzo!
Noem ze eens dan
Oud 01-04-2006, 16:54
Verwijderd
Wel schattig dat Limburgers op deze manier hun achterstandspositie proberen te verdoezelen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 01:44
Vice
Vice is offline
Bij een vakantiepark in Zeeland hebben ze ook lekkere friet, alleen moet je daar minimaal een half uur wachten voordat je je bestelling eindelijk hebt.
Oud 02-04-2006, 12:38
Gimme more beer
Citaat:
Vice schreef op 02-04-2006 @ 02:44 :
Bij een vakantiepark in Zeeland hebben ze ook lekkere friet, alleen moet je daar minimaal een half uur wachten voordat je je bestelling eindelijk hebt.
En je moet naar Zeeland
Reageren

Regels voor berichten