Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2007, 08:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zoek een dagcreme (of ander middeltje) waar mijn huid mat van wordt.
Ik heb een vette huid (de welbekende T-zone) en het is zeer irritant, dat na gebruik van een dagcreme voor de vette huid (Garnier talgcontrole) binnen twee uur mijn huid weer vet is.

Ik gebruik verder geen make-up, foundation of poeder, dus het ligt echt aan mijn huid zelf

Wie heeft hier een oplossing voor? Prijs is geen probleem, al kost zo'n potje 30 euro, als het mijn huid mat maakt ben ik gelukkig
Oud 08-04-2007, 09:25
Bloem
Bloem is offline
Nivea Young <3
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 09:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-04-2007 @ 10:25 :
Nivea Young <3
Ik heb dat in de winkel op mijn hand gesmeerd, en het trok wel fijn snel in. Maar of het ook de vette huid een hele dag weg houdt, dat vraag ik me af
Oud 08-04-2007, 10:34
Bloem
Bloem is offline
Ik gebruik het en ik vind het echt super. In fact, als mijn huid van zichzelf nu wat droger is moet ik iets anders smeren, want dan helpt het al niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 12:03
Lente
Lente is offline
er bestaan van die doekjes waarmee je je glimmende huid kan deppen waardoor je huid weer mat is. lijkt me moeilijk om een creme te vinden waarmee je huid de hele dag mat blijft, zeker nu het zomer en warm wordt. zo'n doekje kun je dan heel makkelijk zo nu en dan even gebruiken. geeen idee hoe het heet alleen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 12:25
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Lente schreef op 08-04-2007 @ 13:03 :
er bestaan van die doekjes waarmee je je glimmende huid kan deppen waardoor je huid weer mat is. lijkt me moeilijk om een creme te vinden waarmee je huid de hele dag mat blijft, zeker nu het zomer en warm wordt. zo'n doekje kun je dan heel makkelijk zo nu en dan even gebruiken. geeen idee hoe het heet alleen
Van de Body Shop heb je een soort vloeipapiertjes die ook echt perfect werken! Qua dagcreme Vichy Normaderm. En van de Body Shop Tea Tree oil dagcreme of seaweed mattifying dag creme. Ik vind ze alledrie echt goed werken en mijn huid is bestwel vet. Maar met Vichy blijft het zeker 6 uur mat.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 15:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-04-2007 @ 11:34 :
Ik gebruik het en ik vind het echt super. In fact, als mijn huid van zichzelf nu wat droger is moet ik iets anders smeren, want dan helpt het al niet
Ik heb het vanochtend gebruikt, ik vond een proefzakje
Maar hij is precies hetzelfde als die andere creme: binnen 2 uur is mijn huid weer vet
Oud 08-04-2007, 15:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Phie. schreef op 08-04-2007 @ 13:25 :
Van de Body Shop heb je een soort vloeipapiertjes die ook echt perfect werken! Qua dagcreme Vichy Normaderm. En van de Body Shop Tea Tree oil dagcreme of seaweed mattifying dag creme. Ik vind ze alledrie echt goed werken en mijn huid is bestwel vet. Maar met Vichy blijft het zeker 6 uur mat.
Vichy klinkt goed
Ze hebben een hele lijn zie ik! Hebben er meer mensen ervaring met Vichy Normaderm?
Oud 08-04-2007, 15:34
Bloem
Bloem is offline
Ja, met hun proefzakjes, ik vond het rotcréme. Het ruikt wel lekker
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 15:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-04-2007 @ 16:34 :
Ja, met hun proefzakjes, ik vond het rotcréme. Het ruikt wel lekker

Ik ga langs de apotheek voor proefmonsters. Om meteen 50 euro aan die lijn uit te geven, wil ik wel eerst weten of ik het fijn vind
Oud 11-04-2007, 22:15
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-04-2007 @ 16:53 :

Ik ga langs de apotheek voor proefmonsters. Om meteen 50 euro aan die lijn uit te geven, wil ik wel eerst weten of ik het fijn vind
Je kon deze week een huidanalyse doen bij mijn apotheek, kreeg op de ene wang normaderm en op de andere wang een andere. Volgens mij vinden ze het ook wel prima als je het er op smeert om het even een dagje te testen qua matheid.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 04:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Phie. schreef op 11-04-2007 @ 23:15 :
Je kon deze week een huidanalyse doen bij mijn apotheek, kreeg op de ene wang normaderm en op de andere wang een andere. Volgens mij vinden ze het ook wel prima als je het er op smeert om het even een dagje te testen qua matheid.
Ik naar de apotheek: "ja sorry, we hebben geen proefmonsters meer".
Dus ik zeg: doe dan maar alleen de dagcreme. En toen kreeg ik bij het betalen zo'n proefpakketje mee (reinigingsgel, lotion en dagcreme) (Ik dacht dat ze geen proefmonsters hadden!)

Maare, ik ben erg blij met Vichy Normaderm. Maakt me huid mooi mat. Niet voor die 6 uur die iemand zei, maar beter dan de Garnier die ik eerst had
Oud 12-04-2007, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 08-04-2007 @ 13:03 :
Ik heb ze ook gehad, maar ik kan ze nergens meer vinden... Ik weet het merk ook niet meer...maar 't zal wel van Nivea of Dove ofzo geweest zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 08:13
Apomes
Apomes is offline
- de meeste O's hebben helemaal geen behoefte aan een dagcreme. In de plaats daarvan gebruik je beter een lotion: bv Dermalogica Oil control lotion.of de toner van Vichy Neoderm, toner van Eucerin voor de onzuivere huid,...

Bovendien hebben O's, zelfs voordeel aan een found de teint en vooral poeder

bv:
-Chanel double perfection fluide Matte reflecting Make-up
- Neutrogene SkinClearing Oil-Free Make-up

Poeder
- Neutrogena Skinclearing Pressed Powder
Clinique Stat-Matte Sheer Pressed Powder
Lancome Dual Finish Fragrance Free powder (gevoelige huid)
Oud 12-04-2007, 08:53
Verwijderd
Wat zijn O's?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 09:14
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 12-04-2007 @ 09:53 :
Wat zijn O's?
Olie types

Ze mogen wel dagcreme smeren op de droge plekken.

en voor puistjes kan je dan bv:
Acne kit kopen zoals Biomedic 21 day plan

Puistjes tegen te gaan: Benzoyl Perixode zalf (2,5%) over je gezicht smeren.

On the spot Treatment: bv: Philosophy H2O2 (Hydrogen peroxide), On a clear day serum, Clinqiue Acne solutions spot healing gel, Eucerin redness relief tone perfecting creme, L'oreal pure zone spot check blemish treatment,....

Als je een vette T-zone hebt maar geen puistjes/zwarte puntjes dan heb je geluk . Zoniet was je gezien dan met een Salycic zuur (BHA) face wash want dat zal je gezicht goed exfoilieren.

Laatst gewijzigd op 13-04-2007 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 14:55
Starling
Starling is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-04-2007 @ 16:07 :
Vichy klinkt goed
Ze hebben een hele lijn zie ik! Hebben er meer mensen ervaring met Vichy Normaderm?
Ik vind het ontzettend fijn spul. En gebruik er ook de hele lijn van.
En m'n huid is er alleen maar mooier op geworden.
Oud 13-04-2007, 23:08
Anaïs
Anaïs is offline
langleve het driestappenplan van Nivea Young!

(en groene klei natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 15:00
Verwijderd
Normaderm is inderdaad fantastisch spul.

Zelf gebruik ik de hele pure zone lijn van l'oreal, 's nachts benzyolperoxide 2,5% op pukkeltjes en overdag een hele goede foundation van MAC.

Edit: en diane 35. Ik heb het nu redelijk onder controle, wondjes genezen alleen langzaam (dwz, het wondje geneest wel maar er blijft nog heel lang een rood vlekje zichtbaar).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 07:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb een proefsetje van Vichy Normaderm, waarbij ik eerst een cleansing gel moet gebroken, daarna een toner (tonic) en dan dagcreme.
Maar mijn huid (vooral onder mijn onderlip) droogt daar echt ontzettend van uit
Pfft. Het is ook nooit goed, of te vet of te droog
Oud 16-04-2007, 18:02
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-04-2007 @ 08:13 :
Ik heb een proefsetje van Vichy Normaderm, waarbij ik eerst een cleansing gel moet gebroken, daarna een toner (tonic) en dan dagcreme.
Maar mijn huid (vooral onder mijn onderlip) droogt daar echt ontzettend van uit
Pfft. Het is ook nooit goed, of te vet of te droog
Toner laten vallen
Oud 17-04-2007, 10:43
@Moon
@Moon is offline
Die van Garnier vind ik iets beter dan die van Nivea Young, maar toch begint mijn huid in de loop toch iets vettig te worden. Alleen de eerste paar uur blijft het mat. Verder heb ik van een vriendin gehoord dat Normaderm van Vichy erg goed is. Bij haar blijft haar huid mat en wordt het niet in de loop van de dag vettig. Ben het van plan om het binnenkort te gaan uitproberen.

Ow.. oops, zie nu pas dat je normaderm al hebt uitgeprobeerd, wat een nuttige post was dit toch

Laatst gewijzigd op 17-04-2007 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 07:32
D-sire
D-sire is offline
Mag ik vragen hoe duur Vichy normaderm ongeveer is?
Oud 18-04-2007, 19:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 18-04-2007 @ 08:32 :
Mag ik vragen hoe duur Vichy normaderm ongeveer is?
€14.50 voor 50mL
(wel duurder dan de Garnier, die was €7.95 voor 75mL)

Regels voor berichten