Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2006, 21:06
Kwekky
Kwekky is offline
Hoi!
Ik had even een dringende vraag ivm systeemherstel.

Stel:
op dag 1, maak ik een heleboel bestanden aan.
op dag 2, verwijder ik deze bestanden.
op dag 3(of een hele tijd later), zet ik een systeemherstel dat verwijst naar dag 2, waarop de bestanden verwijdert werden.

Kan ik de verwijderde bestanden dan ooit nog terugkrijgen?
Ja sorry, het klinkt misschien lullig maar mijn neef heeft een belangrijk document i.v.m. school zitten wissen en dan gezegd tegen mij dat hij een systeemherstel heeft gedaan, waardoor ik het niet meer kan terugkrijgen.

Kan dat dan? Want ik vind het inderdaad gewoon nimmer terug.. (en oké ja, prullenbakken kan ook gewoon, maar toch, kan ik dat bestand dan nooit meer terughalen?)

Alvast bedankt, en sorry als het onduidelijk klinkt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2006, 21:14
M@rco
M@rco is offline
Nee, dat is onzin. Systeemherstel heeft alleen te maken met de systeembestanden (die door Windows worden gebruikt) en staat los van jouw eigen documenten.

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 21:16
Kwekky
Kwekky is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-04-2006 @ 22:14 :
Nee, dat is onzin. Systeemherstel heeft alleen te maken met de systeembestanden (die door Windows worden gebruikt) en staat los van jouw eigen documenten.
Kan je dan gewiste bestanden eigenlijk überhaupt terugkrijgen?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 21:19
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Kwekky schreef op 12-04-2006 @ 22:16 :
Kan je dan gewiste bestanden eigenlijk überhaupt terugkrijgen?
Nou ja, dat ligt er een beetje aan hoe lang het geleden is dat het bestand is verwijderd. Als je een bestand wist dan wordt het namelijk niet écht gewist, alleen de verwijzing ernaar bestaat niet meer. De data staat nog wel op de schijf, maar dat kan dan ieder moment overschreven worden door iets anders, want Windows ziet het gewoon als vrije ruimte.

Als je na het verwijderen direct de PC afsluit en de schijf afkoppelt (zodat er geen nieuwe data meer naar wordt geschreven) dan is het meestal nog wel terug te halen, maar ik denk niet dat dat in dit geval is gebeurd...
Oud 12-04-2006, 21:28
Kwekky
Kwekky is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-04-2006 @ 22:19 :
Nou ja, dat ligt er een beetje aan hoe lang het geleden is dat het bestand is verwijderd. Als je een bestand wist dan wordt het namelijk niet écht gewist, alleen de verwijzing ernaar bestaat niet meer. De data staat nog wel op de schijf, maar dat kan dan ieder moment overschreven worden door iets anders, want Windows ziet het gewoon als vrije ruimte.

Als je na het verwijderen direct de PC afsluit en de schijf afkoppelt (zodat er geen nieuwe data meer naar wordt geschreven) dan is het meestal nog wel terug te halen, maar ik denk niet dat dat in dit geval is gebeurd...
Nee het is al een tijdje geleden gebeurd. Eigenlijk in het begin van het jaar. Ik had dat op onze oude pc opgeslagen (maar die wordt zelden of nooit gebruikt) maar hij zit daar soms spelletjes op te spelen en vertelde me gisteren doodleuk dat hij dat bestand om de een of andere rede gewist had.. Dus de kans is zo goed als 0 dat ik dat bestand nog terugzie? Achja ik overleef het wel, wou het gewoon even weten. Alvast bedankt.
Ps: heb je een bepaalde tijdsperiode na waar je zeker van bent dat het echt 100% weg is? Maar het is dus niet dat je een bepaalde functie kan uitvoeren waardoor je bestand opeens weer op je scherm plimpt.
(excuseer maar ik ben niet zo goed in computers...)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:37
Elite!
Elite! is offline
Ben je wel zo goed als kwijt (ik maak vaak back-ups en zet ze op cd of e-mail om dit soort dingen te voorkomen)
Reageren

Regels voor berichten