Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 16:13
WärteR
WärteR is offline
Hallo forummers,

ik hoop in de zomer op vakantie te gaan naar Duitsland. Die taal beheers ik een beetje maar ik zou het veel vloeiender willen spreken. Dus het wordt tijd dat ik me weer een beetje in deze taal gaat verdiepen. Hoe pakken jullie dit aan. Waar moet ik beginnen. Hebben jullie tips.

Weet iemand misschien of er ergens op internet een gratis cursus Duits te volgen is.

Leren jullie trouwens ook altijd de taal waar jullie naar toe gaan?

WärteR
Advertentie
Oud 10-04-2006, 18:58
dark princess
dark princess is offline
Ik heb zaterdag nog een boekje gekocht om italiaans te leren! Ik ga op vakantie naar italië dus

maar je kan geloof ik wel bij loi of nti ofzo een cursus doen, maar dat is niet gratis, tenzij je er een andere cursus wilt doen en je je inschrijft, is op de reclame .

Ik vind het ook wel leuk om even in te lezen in de taal enzo voor ik erheen ga . maar vloeiens italiaans wil ik niet spreken, want dan praten ze het ook terug! en dan snap ik er natuurlijk niks van...maar met duits is dat natuurlijk een beetje anders...sorry verder geen tips.
Oud 10-04-2006, 21:16
catootje
catootje is offline
Je kunt bij alle boekenwinkels, ook van die goedkope, taalgidsjes kopen voor weinig.
Ikzelf heb alleen zo'n boekje als ik naar een land ga, waar geen duits/frans/engels/nederlands wordt gesproken. In die landen doe ik het wel met mijn beetje kennis die ik heb
Oud 10-04-2006, 22:03
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Je spreekt al een beetje Duits zeg je, en als je het wilt verbeteren gewoon als je in Duitsland bent dan moet je gewoon met zoveel mogelijk mensen praten! En dan eventueel nog een leerboek Duits oid meenemen om dingen in op te zoeken/te oefenen. Woorden leren helpt ook trouwens, net als veel lezen (lees: allemaal leuke kranten & tijdschriften & boeken kopen!)

Probeer je gewoon "in de taal onder te dompelen" ofzo.. Dat je gewoon heel veel Duits gebruikt en door het met mensen te spreken veel feedback krijgt over je Duits (gewoon vragen of ze je willen corrigeren )

Maarja, zorg er in ieder geval dat je Duits van te voren al wat is "opgefrist" zodat het niet allemaal vreemd voor je is..

En een taal leer je echt het allersnelst in het land zelf. Heb vorig jaar 2 maanden in Ierland gewerkt en m'n Engels is echt met sprongen vooruit gegaan. Vooral ook het maken van zinnen ed. Heb ook enorm veel gelezen..
Oud 11-04-2006, 08:41
Roxy
Roxy is offline
Als er al een gratis cursus online te vinden is zal deze niet van het niveau zijn waar je iets aan hebt. Als je je woordenschat wilt vergroten en vloeiender wilt leren praten zijn inderdaad de tips die hierboven werden genoemd erg handig. Zo veel mogelijk lezen, praten en tv kijken. Mijn moeder kwam uit spanje naar nederland en heeft wel les gehad maar ze zegt altijd dat ze net zo veel heeft geleerd van tvseries.
Oud 11-04-2006, 19:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik volg een cursus italiaans van 3 maanden, omdat ik met school op reis ga naar Toscane. Je kon je hiervoor vrijwillig aanmelden en dat leek me best leuk! Je leert basiszinnen, grammatica in het algemeen, uitspraak en ook hoe je dingen gemakkelijk kan herkennen door te kijken naar talen die je al beter beheerst. Ook woorden waar je extra op moet letten als je ze zegt, omdat ze anus kunnen betekenen en je een dagje strand bedoelt.

Leerzaam en interessant, omdat je zo ook meer over cultuur en leefgewoontes te weten komt en straks in dat land ook meer dingen zult herkennen en gesprekken hopelijk wat soepeler lopen.
Oud 16-04-2006, 22:18
Maya1990
Maya1990 is offline
Ey, omdat je je al verdiept in de taal verwacht ik dat je wel een beetje een talenknobbel hebt...
Ik heb een tijdje in duitsland gewoond en na 3 weken verstond ik al meer dan de helft... Tips:
1) vertrouw je instinct... Duits lijkt ontzettend op Nederlands dus maak het niet moeilijker, het betekend meestal gwoon hetzelfde...
2)Als je een woord niet weet praat er dan omheen, niet in het engels beginnen, maar het uitleggen, de meeste mensen zeggen het woord zelf wel, al helemaal omdat ze merken dat je buitenlander bent
3) let op, op school. Veel meer duits zal je namelijk niet nodig hebben

Veel suc6 en alvast een fijne vak!!!
Advertentie

Regels voor berichten