Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2002, 00:19
vampiro
vampiro is offline
Laatste tijd loopt mijn computer erg vaak vast

Meestal zonder reden, maar het is wel vaak wanneer ik hotmail open, veel vensters open heb en je kunt er donder op zeggen dat wanneer ik bijvoorbeeld paint opstart dat hij 2 van de 3 keer vastloopt en de derde keer loopt ie wel binnen de 3 minuten vast.

Het zit hem niet in de software want ik draai de computer al 3 jaar op deze versie van windows (98), en dit probleem heb ik pas een paar maanden. Ook formatteren helpt niet (probleem blijft)

Meestal slaat gewoon het beeld vast en kan ik niks meer doen dan op reset drukken, maar een enkele keer slaat ook gewoon mijn monitor op zwart...hij blijft gewoon aan, maar geeft alleen een zwart beeld. Ook dan is opstarten de enige mogelijkheid.

Iemand een ideetje waar dit aan kan liggen?

bij voorbaat dank
Oud 24-03-2002, 00:30
Verwijderd
zwart beeld heb ik ook, zomaar weg, om nix, net trouwens nog, af en toe

Om beetje ietsewiebel van te worden !!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 00:49
vampiro
vampiro is offline
jahoor net ook weer 2 keer

Beide keren bij het openen van een bepaalde webpagina ...

Ik heb zelf een flauw vermoeden dat het de videokaart is, laatste zomer waren er 2 erg warme periodes. In die periodes van 25 graden of warmer kon ik mijn pc ook net zo goed uit laten staan want hij deed anders niks dan vastlopen...hoe gek het ook klinkt het was 2 keer op de DAG af in die warme periodes dat ie veeeeel meer vastliep.

als ik dan de computer opstarte in veilige modus werkte alles prima.

maargoed, iemand nog een ideetje?
Oud 24-03-2002, 01:16
ick
ick is offline
klinkt als gebrek aan koeling.... check: de fan op je cpu, de fan in je voeding, en plaats evt. een 8c8 cm fannetje vooreaan, onderin je kast voor verbeterde koeling...

chech eerst of ze nog draaien... zo ja, hou der (als de pc uit staat) ff 'n stofzuiger tegenaan.... dan gaat de fan hard draaien (hij mag de zuiger dus niet raken) en na 'n minuutje of wat heb je al 't stof wel waar 't hoort denk ik... als ze niet meer draaien moet je nieuwe fans halen dervoor... of gelijk nieuwe cpu koeler/voeding...

suc7
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:24
LB06
LB06 is offline
Je moet nadat je pc is vastgelopen even in de BIOS kijken hoe warm ie is om te checken of het echt een warmte-probleem is.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:54
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Je moet nadat je pc is vastgelopen even in de BIOS kijken hoe warm ie is om te checken of het echt een warmte-probleem is.
uhm...mjah, waar zie ik dat?
Oud 24-03-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
vampiro schreef:
uhm...mjah, waar zie ik dat?
Kan niet met elke computer. Als je je computer opstart moet je ff naar je bios gaan, en daar kijken of je "Health status" o.i.d. kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 00:08
ick
ick is offline
gewoon kijken of al je fans nog draaien, voordat je je pctje verder beschadigd..

hitte = extra slijtage....
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 00:42
Verwijderd
Gebrek aan koeding? Omfg, mensen, waar zijn we mee bezig? De beste knul vermeldde dat zijn PC het voorheen wel goed doet. En aangezien het nou nog geen hartje zomer is, lijkt me dus totaal geen sprake van een slechte koeling.

In eerste instantie zeg ik brak geheugen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 08:48
@pie
@pie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
In eerste instantie zeg ik brak geheugen.
vaak is dat idd zo..
Oud 25-03-2002, 11:26
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik had zoiets ook toen ik mijn PC net nieuw gekocht had. Opstarten lukte nog, één programaatje draaien ook nog, maar zodra ik meerdere programma's ging draaien liep mn PC vast (alleen reset deed het nog, soms ook beeld op zwart)

Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar in DOS opstarten. Ben toen meteen terug gegaan naar de winkel, en wat bleek, mijn processor was kapot...

Als je met je PC naar een echte computerwinkel gaat (lees: éénmanszaak), die service leveren, dan kunnen ze daar je PC helemaal nakijken. Kost vaak niets als je het (eventueel) nieuwe onderdeel daar koopt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 19:18
vampiro
vampiro is offline
bedackt voor de suggestie

Ik denk alleen niet dat het het geheugen is, ik had eerst 32 MB waarop het altijd prima ging (najah prima, computer was nooit zo snel, maar liep amper vast) later liep hij opeens wel vaak vast. Na die tijd mijn geheugen verhoogd naar 144 Mb maar het probleem blijft gelijk...

rare is dat als ik paint opstart loopt ie 99% van de gevallen vast...terwijl ik games als rollercoaster tycoon normaal kan spelen...
Oud 26-03-2002, 09:39
Verwijderd
Citaat:
vampiro schreef:
bedackt voor de suggestie

Ik denk alleen niet dat het het geheugen is, ik had eerst 32 MB waarop het altijd prima ging (najah prima, computer was nooit zo snel, maar liep amper vast) later liep hij opeens wel vaak vast. Na die tijd mijn geheugen verhoogd naar 144 Mb maar het probleem blijft gelijk...

rare is dat als ik paint opstart loopt ie 99% van de gevallen vast...terwijl ik games als rollercoaster tycoon normaal kan spelen...
Trek die 32MB er 'ns uit, en probeer dan nog eens.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 09:46
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
vampiro schreef:
Wat is dat voor geheugen? EDO-RAM? Want als het EDO-RAM is moet het symmetrisch opgebouwd zijn. Dan moet je dus zoiets in je PC hebben: 8 32 32 32 32 8 (ik dacht dat dit specifiek voor EDO-Ram geldt, en niets met je processor te maken heeft, maar ik kan het fout hebben...)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 21:20
@pie
@pie is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Wat is dat voor geheugen? EDO-RAM? Want als het EDO-RAM is moet het symmetrisch opgebouwd zijn.
anders start ie nieteens op

[Dit bericht is aangepast door @pie (26-03-2002).]
Oud 28-03-2002, 18:57
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Het zou inderdaad aan het geheugen van je computer kunnen liggen. Je zegt dat het probleem pas echt erg werd toen extra geheugen werd bijgeplaatst. Het is mogelijk dat de verschillende geheugenmodules niet goed met elkaar kunnen werken of helemaal niet, in 95% van de gevallen gaat het bijplaatsen van extra geheugen goed maar het kan wel eens zijn dat ze elkaar als het ware negeren en dan krijg je foutmeldingen of je pc loopt vast.(dit is geen bullshit!!) Ik weet niet of het plaatsen van een ander geheugenmodule in jouw geval helpt en het probleem oplost, maar het is het proberen waard.
suc6
Oud 28-03-2002, 19:03
SuperS
SuperS is offline
ja klopt ik had zelfde probleem
systeembeheerder heb der nu nieuw geheuge in gezet en alles werkt weer
Reageren

Regels voor berichten