Citaat:
nare man schreef op 10-04-2004 @ 23:42 :
Tuurlijk, vastlopers door temperatuur zijn ook een hoge uitzondering. Daar ligt het 'm vrijwel nooit aan
|
Ghehe, dan heb jij vorige zomer niet op Hardware gekeken geloof ik.
Maargoed nu weet je in elk geval dat het niet aan de temperatuur ligt, nu weet je iets. Dingen uitsluiten leidt je vaak naar het probleem, dus vandaar dat ik het vroeg.
Je zou een voeding van een andere computer kunnen overzetten (tijdelijk) en kijken of dat je probleem oplost. CMOS Clear kun je proberen.
Geheugen problemen lijken me minder waarschijnlijk, dan krijg je gewoon een BSOD (blauw scherm) en spontane reboots. Dat je beeld uitvalt doet sterk denken aan een brakke voeding of iets met je videokaart. Als de fan van je videokaart het b.v. niet meer doet kan deze ook oververhit raken, of misschien is hij kapot. Vooralsnog gok ik op een foute voeding.
Maar dit is minder makkelijk te controleren, je moet je voeding uitbouwen en stroomstekkers afkoppelen, en een nieuwe voeding weer monteren en aansluiten, dat heb je niet zomaar gedaan als het je eerste keer is. Als je dat zelf niet zo ziet zitten, vraag dan eens een vriend of kennis met wat meer ervaring.