Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 16:29
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb net UT2004 geïnstalleerd, maar als ik dan ff an het spelen ben, ik denk een minuut of 3, dan springt mijn beeldscherm uit. Er komt dan te staan "no signal input". Het spel blijft dan ook hangen. Als ik mijn pc dan reset werkt het wel weer allemaal goed. Ik heb dit alleen bij UT2004. Mijn pc zou het spel wel aan moeten kunnen met alle instellingen op normale, want ik dus ook heb. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

ik draai win2000
ik heb een
amd athlon 1800+
640mb sd-ram
gf4 ti4200 128mb

Help.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 16:38
Koen
Koen is offline
Ik zou zweren dat UT2k4 een game was.

S&M -> Games.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:48
xorc
xorc is offline
Citaat:
Koen schreef op 05-04-2004 @ 17:38 :
Ik zou zweren dat UT2k4 een game was.

S&M -> Games.
ik zou zweren dat een game, software was.
Oud 05-04-2004, 21:32
Verwijderd
Dit gaat niet over het spel zelf, maar over de problemen met het beeldscherm. Omdat dit alleen zo bij UT2004 is, lijkt het me dat dit naar S&M moet. (anders naar Hardware)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 03:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je het alleen bij UT2k4 hebt en niet bij andere 3D spellen, is je stabiel stabiel enzo. Wat is de temperatuur van je processor na een half uurtje spelen?

Als het probleem alleen optreed bij UT2k4 hoort het dus wel bij Games, als je computer instabiel is op één van de computerfora (S&M of Hardware), ws. dat laatste.
Oud 06-04-2004, 07:42
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-04-2004 @ 04:06 :
Als je het alleen bij UT2k4 hebt en niet bij andere 3D spellen, is je stabiel stabiel enzo. Wat is de temperatuur van je processor na een half uurtje spelen?

Als het probleem alleen optreed bij UT2k4 hoort het dus wel bij Games, als je computer instabiel is op één van de computerfora (S&M of Hardware), ws. dat laatste.
Ik heb er ook last van bij andere spellen, ik weet alleen niet bij welke, omdat ik nu alleen ut2004 heb geïnstalleerd. Ik kan je niet zeggen hoe warm mijn cpu is na en half uur, want binnen 3 minuten springt het beeldscherm uit. Ik heb eigenlijk alleen last van dat uitspringen als ik een spel speel (en die speel ik bijna niet), als ik gewone aplicaies draai heb ik nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:57
De Dood
De Dood is offline
* onzin *

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:04
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Misschien wordt de videokaart te heet? Aangezien gewone applicaties wel draaien...
Oud 06-04-2004, 14:37
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 06-04-2004 @ 13:04 :
Misschien wordt de videokaart te heet? Aangezien gewone applicaties wel draaien...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat mijn videokaart in 3 minuten zo warm wordt dat hij ineens uitspringt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:10
Smobbo
Smobbo is offline
dit heb ik ook gehad dan sprong het beeld uit bij bijvoorbeeld GTA VC, maar ook bij veel andere spellen.
Mijn specs zijn:
P4, 2400Mhz
512 DDR-ram
en dit deed ie bij een Ati Radeon 9700 of bij een 9700 PRO. Ik heb em toen echter verwisseld met een GeForce 4 TI 4800SE, hierbij werd het beeld alleen nog maar roze, toen heb ik gewoon ff het beeldscherm gewisseld en voila probleem opgelost.
je kan dus ff een ander merk videokaart testen, maar ik denk dat het probleem uiteindelijk bij het beeldscherm ligt (dit is ook iets makkelijker te testen dan verschillende videokaarten ).
Succes iig!
Oud 06-04-2004, 16:15
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 06-04-2004 @ 17:10 :
dit heb ik ook gehad dan sprong het beeld uit bij bijvoorbeeld GTA VC, maar ook bij veel andere spellen.
Mijn specs zijn:
P4, 2400Mhz
512 DDR-ram
en dit deed ie bij een Ati Radeon 9700 of bij een 9700 PRO. Ik heb em toen echter verwisseld met een GeForce 4 TI 4800SE, hierbij werd het beeld alleen nog maar roze, toen heb ik gewoon ff het beeldscherm gewisseld en voila probleem opgelost.
je kan dus ff een ander merk videokaart testen, maar ik denk dat het probleem uiteindelijk bij het beeldscherm ligt (dit is ook iets makkelijker te testen dan verschillende videokaarten ).
Succes iig!
Dat zal ik dan eens gaan proberen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:56
Verwijderd
Ik denk eerder dat je gewoon een kutvoeding hebt. Als je voeding het niet trekt, kun je best prima in Windows en met simpele spellen werken, maar zodra je een zwaar spel als UT2k4 opstart, is het te verwachten dat-ie er snel uitknalt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:35
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb het net met een andere monitor geprobeert, maar dan springt het beeld nog eerder uit dan bij mijn eigenste. Dus het ligt niet aan de monitor.

@nare man: Hoe kan ik erachter komen of mijn voeding te zwak is?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat is de temperatuur van je processor? Kun je dat eens nakijken?
Oud 08-04-2004, 16:50
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-04-2004 @ 17:30 :
Wat is de temperatuur van je processor? Kun je dat eens nakijken?
na die paar minuten spelen?

Als het spel is vast gelopen, dan moet ik wel eerst de pc opnieuw opstarten, is dat erg? Koelt de cpu dan veel af?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja maar als je het snel doet scheelt het maar een paar graden.
Maar geef ons iig iets. Direkt na het vastlopen reset en dan in je BIOS kijken hoe warm je proc is (Health Monitor) ofzo.
Oud 08-04-2004, 21:07
Verwijderd
Het lijkt me sterk dat dat de oorzaak is. Een videokaart die te warm wordt (en dat is het logische gevolg van een processor die ook te warm wordt, zoveel circulatie zit er niet in de gemiddelde behuizing) zal eerst artifacts gaan vertonen en daarna pas echt vastlopen.

Bovendien moet een CPU wel godsgruwelijk heet worden, wil hij de boel echt crashen en ook geen signaal meer naar de videokaart sturen. Als een CPU namelijk crasht door een te hoge temperatuur, dan betekent dat niet dat de videokaart ook een #RESET-signaal op de bus krijgt. Niets werkt dan meer zodat je op het beeld de laatste in de framebuffer achtergebleven informatie op het scherm blijft zien. Da's hier dus niet het geval, aangezien zijn monitor in powersaving mode ging.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:14
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
gisteren heb ik ook de pc op schijfconsistentie (ofzoiets) laten controleren, omdat ik de pc niet goed had afgesloten. TOen ik erna UT2004 ging doen heb ik een half uur kunnen spelen zonder dat die vastgelopen was. Ik ben toen gestopt omdat ik weg moest. Ik weet dus niet of die nog steeds vast loopt of dat het maar 1 keer was dat die het goed deed. Ik heb nu ook geen tijd om dat te testen, maard at doe ik zo snel mogelijk. Maar zou het dat kunnen zijn dat door die controle het wel weer allemaal goed werkt?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je nou eerst met wat feiten komt (zoals temperatuur) dan kun je tenminste dingen uitsluiten. Nu kan het vanalles zijn.
Oud 09-04-2004, 19:28
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
de temperatuur van mijn cpu is na het vastlopen ongeveer 55 graden en mijn systeem heeft een temperatuur van 43 graden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 09:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je zou kunnen proberen het zijpaneel van je kast er even af te halen. Je processor wordt zo koeler (controleer maar) en kijk eens of hij nu nog vastloopt.
Oud 10-04-2004, 11:22
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb het zijpaneel eraf gehaald, mar dan looptie nog steeds vast. De cpu temp. is dan 44 graden en mijn systeem temp. is 37 graden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:42
Verwijderd
Tuurlijk, vastlopers door temperatuur zijn ook een hoge uitzondering. Daar ligt het 'm vrijwel nooit aan, zeker niet als je gewoon een stock cooler erop hebt zitten en geen rare dingen doet mbt. overklokken enzo.

Er is helaas geen echt betrouwbare manier om je voeding te controleren. Wat je kunt doen is het programma Motherboard Monitor (MBM) versie 5 ergens downloaden en dat installeren. Je kunt daarmee de voltages in de gaten houden.

Te erge schommelingen in het voltage dat de CPU-kern of het geheugen krijgen, wil nog wel eens tot vastlopers leiden. Ook vinden videokaarten het soms niet leuk als de AGP-bus sterk wisselende voltages krijgt.

Maar dat is, nogmaals, geen garantie voor een betrouwbare meting. Ik heb zovaak dit soort rare vastlopers en crashes gezien waarbij er echt niets aan de voeding te zien was, niets aan de voltages enz.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 07:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-04-2004 @ 23:42 :
Tuurlijk, vastlopers door temperatuur zijn ook een hoge uitzondering. Daar ligt het 'm vrijwel nooit aan
Ghehe, dan heb jij vorige zomer niet op Hardware gekeken geloof ik.

Maargoed nu weet je in elk geval dat het niet aan de temperatuur ligt, nu weet je iets. Dingen uitsluiten leidt je vaak naar het probleem, dus vandaar dat ik het vroeg.

Je zou een voeding van een andere computer kunnen overzetten (tijdelijk) en kijken of dat je probleem oplost. CMOS Clear kun je proberen.

Geheugen problemen lijken me minder waarschijnlijk, dan krijg je gewoon een BSOD (blauw scherm) en spontane reboots. Dat je beeld uitvalt doet sterk denken aan een brakke voeding of iets met je videokaart. Als de fan van je videokaart het b.v. niet meer doet kan deze ook oververhit raken, of misschien is hij kapot. Vooralsnog gok ik op een foute voeding.

Maar dit is minder makkelijk te controleren, je moet je voeding uitbouwen en stroomstekkers afkoppelen, en een nieuwe voeding weer monteren en aansluiten, dat heb je niet zomaar gedaan als het je eerste keer is. Als je dat zelf niet zo ziet zitten, vraag dan eens een vriend of kennis met wat meer ervaring.
Oud 11-04-2004, 10:43
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-04-2004 @ 08:28 :
Ghehe, dan heb jij vorige zomer niet op Hardware gekeken geloof ik.

Maargoed nu weet je in elk geval dat het niet aan de temperatuur ligt, nu weet je iets. Dingen uitsluiten leidt je vaak naar het probleem, dus vandaar dat ik het vroeg.

Je zou een voeding van een andere computer kunnen overzetten (tijdelijk) en kijken of dat je probleem oplost. CMOS Clear kun je proberen.

Geheugen problemen lijken me minder waarschijnlijk, dan krijg je gewoon een BSOD (blauw scherm) en spontane reboots. Dat je beeld uitvalt doet sterk denken aan een brakke voeding of iets met je videokaart. Als de fan van je videokaart het b.v. niet meer doet kan deze ook oververhit raken, of misschien is hij kapot. Vooralsnog gok ik op een foute voeding.

Maar dit is minder makkelijk te controleren, je moet je voeding uitbouwen en stroomstekkers afkoppelen, en een nieuwe voeding weer monteren en aansluiten, dat heb je niet zomaar gedaan als het je eerste keer is. Als je dat zelf niet zo ziet zitten, vraag dan eens een vriend of kennis met wat meer ervaring.
Ik weet wel hoe ik een voeding moet vervangen Maar het probleem is dat ik in huis de sterkste voeding heb. Mijn andere pc heeft een voeding van 200Watt en de pc van mijn ouders heeft een voeding van 250Watt. Ik zelf heb een voeding van 350Watt. En die bios clear, wat houdt dat precies in? Wat gebeurt er dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 19:17
Hellracer
Hellracer is offline
Misschien al eens geprobeerd met nieuwe video drivers of als je de nieuwste heb eens een driver terug gaan ?
Oud 12-04-2004, 20:57
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Hellracer schreef op 12-04-2004 @ 20:17 :
Misschien al eens geprobeerd met nieuwe video drivers of als je de nieuwste heb eens een driver terug gaan ?
hmmja dat is ook wel een goed idee ja...dat ik daar nog niet aan gedacht had Maar ik zal het meteen ff uitproberen...Ik zag wel dat ik een eind achter loop met mijn versie..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:18
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb net de nieuwste versie van de nvidia drivers geprobeerd, maar dan springt het beeldscherm toch nog gewoon uit...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 22:00
Hellracer
Hellracer is offline
Vaag . Ik heb met mijn gf 4 ti 4400 ook last van rare dingen tijdens het spelen van een spel dat gebruik maakt van de unreal 2(2003) motor, als ik driver versie 53.03 of hoger pak. Maar als ik 52.16 gebruik dan zijn de probs weg. http://www.nvidia.com/object/winxp_2k__52.16.html

Zou zeggen probeer het.
Oud 13-04-2004, 16:18
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Nope, ook die driver werkt niet...Het beeld blijft uitspringen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:33
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb nog steeds problemen met dit spel. Pas geleden heb ik mijn hele pc opnieuw geformateerd en gedefragmenteerd maar nog blijftie vastlopen. Ik heb ook al verschillende videodrivres geprobeert (43.45, 44.03, 45.23, 52.16, 56.72). 56.72 staat er nu nog steeds op. Maar als ik het spel nu speel springt de pc voort na willekeurige tijden uit. De laatste keer werkte zelfs mijn reset knop niet meer toen ik de pc wilde resetten. Weet iemand een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:20
Hellracer
Hellracer is offline
Testen met andere spellen. Ik geloof niet dat alleen ut 2004 er last van heeft. Ga in het weekend zoveel mogelijk spellen spelen en kijk wat ie doet. Anders eens na laten kijken.
Oud 20-04-2004, 18:42
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik wil het wel met andere spellen testen, maar ik heb voor de rest niet echt zware spellen. Alleen best oude en die deden het de vorige keer allemaal goed. UT2003 kon ik helemaal alles vol open vloeiend spelen en dat is mijn 2e zwaarste spel tot nu toe. Ik hoop dat ik binnenkort far cry heb, dan zal ik daar eens mee testen of die het goed doet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:52
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb vandaag farcry geprobeerd, maar dan springt het beeld ook weer gewoon uit. Ik denk dus dat mijn systeem het niet aan kan, hoewel ik het eigenlijk wel zou moeten kunnen spelen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:50
Verwijderd
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 22-04-2004 @ 22:52 :
Ik heb vandaag farcry geprobeerd, maar dan springt het beeld ook weer gewoon uit. Ik denk dus dat mijn systeem het niet aan kan, hoewel ik het eigenlijk wel zou moeten kunnen spelen.
Ik blijf erbij dat het hoogstwaarschijnlijk aan je voeding ligt - je moet het gewoon testen met een zware voeding van een goed merk, bijv. een 350W-Antec of Enermax. Het hangt een beetje van de rest van je systeen af, ik kan bijvoorbeeld Far Cry en UT2k4 prima spelen met een 350W-El Cheapo QTec-voeding (2400+, Radeon 9700). Maar diezelfde voeding werkt niet goed icm. een stroomzuipende (oude) P4-2.0 GHz Willamette.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:15
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-04-2004 @ 23:50 :
Ik blijf erbij dat het hoogstwaarschijnlijk aan je voeding ligt - je moet het gewoon testen met een zware voeding van een goed merk, bijv. een 350W-Antec of Enermax. Het hangt een beetje van de rest van je systeen af, ik kan bijvoorbeeld Far Cry en UT2k4 prima spelen met een 350W-El Cheapo QTec-voeding (2400+, Radeon 9700). Maar diezelfde voeding werkt niet goed icm. een stroomzuipende (oude) P4-2.0 GHz Willamette.
Het zou kunnen ja dat het aan de voeding ligt, maar ik heb vandaag UT2003 geïnstalleerd en daar springt het beeldscherm ook weer bij uit. Voordat ik mijn pc heb geformateerd kon ik dat wel helemaal goed spelen. Hoe kan dat dan? Ik heb er in de tussentijd niks bij gestopt ofzo...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten