Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2006, 00:46
vedetje
vedetje is offline
De laatste tijd is er al verschillende keren aan bod gekomen of een goede vriend (laat ik hem Jan noemen) van mij niet meer wil dan enkel vriendschap.

Ik heb hem leren kennen toen ik een relatie had met een jongen (Rik), dus indertijd heb ik nooit er bij stil gestaan of hij vriendjes-potentieel bezat. Wel heb ik het vanaf dag 1 enorm goed met hem kunnen vinden en heb ik altijd een soort diepe genegeheid voor hem gevoelt.

Rik, toen ik nog met hem samen was, heeft meerdere keren, eerst via insinuaties, dan expliciet, gezegd dat Jan homo is. Over het algemeen heb ik dat wel rap door van een jongen, en nooit heeft iets in me gezegd 'Jan is homo', ik had eerder het gevoel dat het een manier was van Rik om Jan uit te schakelen als compitentie...

De relatie met Rik is uitgeraakt, ik was er kapot van, maar Jan was er om me te steunen. Weken heb ik hem bijna dagelijks gezien waarbij we babbelden over vanalles en nog wat, ik voelde me goed bij hem, we zochten elkaars gezelschap op. In het begin dacht ik niet eens aan de mogelijkheid dat Jan wel eens meer interesse zou kunnen hebben: ik was nog Rik aan het verwerken. Echter, na een maand ofzo begonnen er me enkele kleine dingetjes op te vallen. Plagende, flirtende opmerkingen, onrechtstreeks zeggen dat ik erg mooi ben etc.
De doorslag voor mijn twijfel was echter toen ik hem vroeg wat hij indertijd had gevonden van mijn relatie met Rik. Hij antwoordde dat hij Rik had gezegd dat ik hem een uitstekende levenspartner leek, een prachtpersoon...
Dit deed mijn vermoeden dan ook nog eens beseffen over hoe Rik Jan probeerde uit te schakelen door te zeggen dat hij homo was...

Jan is al wat ouder, 29 jaar, hij is een beetje een perfeccionist en op vraag van wat hij zoekt in een meisje zegt hij dat intelegentie voor hem echt belangrijk is: hij moet er goed mee kunnen babbelen, dat komt op de eerste plaats.

Nu hebben er buitenstaanders gevraagd of Jan en ik een koppel waren, mensen die dus niets van onze vriendschap afweten, maar gewoon onze interactie gezien hebben. Wat ze dan zien weet ik niet, we hebben totaal geen lichaamscontact (buiten begroeting en afscheid en een enkele keer een omhelsing als uiting van enthousiasme) en onze tijd samen brengen we meestal discuterend door (we kunnen dus goed babbelen).

En nu zit ik mezelf dus voortdurend af te vragen of Jan inderdaad zot is van me (zoals ook mijn ouders beweren), of ik dit zou moeten proberen te weten te komen, of ik beter ben het te laten rusten.
Ondertussen ben ik al helemaal over Rik, Jan heeft hier een enorme rol in gespeeld. En ik ben bang dat ik zelf niet meer goed de grens tussen vriendschap en liefde weet te onderscheiden. Jan is knap, dat heb ik altijd al gezien, hij is sportief en heeft een goed stel hersenen. Maar aantrekkingskracht heb ik nooit gevoeld, echter voel ik me zo goed op mijn gemak bij hem dat ik me begin af te vragen van of het niet mooi zou zijn, wij 2 samen... of voel ik opeens zo'n aandrang om hem een knuffel te geven...

Ik weet niet wat ik voel, nog wat hij voelt...

Misschien dat iemand van jullie klaar ziet in deze situatie, of zichzelf herkent?
Oud 17-04-2006, 02:18
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Vraag aan hem wat hij voelt voor je.

Dit is een redelijk neutrale vraag, want als hij wilt weten waarom je dit vraagt, kun jij reageren met het antwoord dat je veel om hem geeft, dat hij speciaal is voor je, en dat je wilt weten hoe hij zich voelt als het op jou aankomt.

Mocht het van zijn kant toch puur vriendschappelijk zijn, dan zal hij de vraag opvatten als zijnde dat jij het ook zo bedoelt.
Mocht het meer zijn van zijn kant, dan zal hij het wsch ook als dusdanig opvatten van jouw kant.

Hoop dat dat nog te volgen was
Maar ik wens je veel succes ermee en hoop dat je eruit komt.
Want het is idd heerlijk om zo'n ver(stand)houding te hebben met iemand, vriendschappelijk of meer maar bij meer lijkt het mij altijd nóg fijner maar goed, dat zeg ik omdat ik het herken in mijn eigen relatie.
Oud 17-04-2006, 09:36
Verwijderd
Ik denk dat je nooit iets moet nemen omdat 'hij nou eenmaal gek op je is, en jij hem ook niet onaardig vindt.' Zolang je twijfelt zou ik het lekker zo laten.

En inderdaad: als jij hem gaat vragen wat hij voor je voelt, kan het goed zijn dat hij het opvat alsof jij dat ook zo voelt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 10:26
Broeder
Broeder is offline
Wat is dat toch met L&R'ers en niet normaal een stuk tekst kunnen typen.

Verder; vragen of in onzekerheid blijven.
Oud 17-04-2006, 11:16
I C U
I C U is offline
O, dit komt me zeer bekend voor, en na een goed gesprek is het opgelost, is er duidelijkheid gekomen. Niet dat daarmee ineens alles weg is, en er geen... spanning is of wat dan ook, maar het scheelt wel, de grenzen liggen er.
Je kan het ook laten waaien en wel zien wat ervan komt. Gewoon afwachten, misschien dat je een duidelijk signaal krijgt.
Oud 17-04-2006, 11:41
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
vedetje schreef op 17-04-2006 @ 01:46 :
...compitentie...
Competentie? Competitie? Of concurrentie?

Voor de rest: Ik denk dat jij enkel vriendschap voelt voor Jan. Als je je niet voelt aangetrokken, lijkt het me sterk dat het ooit iets zal worden. Wat Jan voelt, weet ik niet. Ik vind het wel raar dat je niet weet of ie homo is of niet Zoiets merk je toch als je goede vrienden bent? Of je vraagt het hem gewoon? Zeg dat je vorige vriendje dat altijd zei ofzo.

Edit: topictitel is nogal vaag... Menen is fout gebruikt...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 17:13
joehoe19
joehoe19 is offline
ik kan mezelf wel herkennen in de situatie heb het ook een keer meegemaakt.. was ook uit met een jongen en heb toen ook troost gevonden bij een ander... ook ik had dat mensen vroegen of wij een koppel waren... en dan ga je je inderdaad dingen afvragen... ik zou zeggen ga bij jezelf na of jij iets wil met die jonge... als je het niet weet.. een goede vriendin van mij zei eens: bedenk maar of je met die jonge naar bed wil dan kom je dr wel uit.. hahah
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 20:05
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 17-04-2006 @ 18:13 :
ik kan mezelf wel herkennen in de situatie heb het ook een keer meegemaakt.. was ook uit met een jongen en heb toen ook troost gevonden bij een ander... ook ik had dat mensen vroegen of wij een koppel waren... en dan ga je je inderdaad dingen afvragen...
Die troost, hmm, er is 4 maand overgegaan om Rik te verwerken, al die tijd was Jan er en spraken we er zo goed als nooit over maar hij was er gewoon voor me. Slecht vorige maand ben ik begonnen me meer vragen te stellen, ervoor zat ik gewoon nog veel te veel met Rik in mijn hoofd, ik zou er niet aangedacht hebben iets te beginnen met Jan... nu pas, nu ik 'niets' meer voel voor Rik, nu ik hem niet meer terug wil, hem helemaal heb verwerkt begin ik me vragen te stellen over Jan

Citaat:
ik zou zeggen ga bij jezelf na of jij iets wil met die jonge... als je het niet weet.. een goede vriendin van mij zei eens: bedenk maar of je met die jonge naar bed wil dan kom je dr wel uit.. hahah

die vraag heb ik me al meer dan 1 keer gesteld, en dan denk ik van 'ah, ik wil hem' maar andere keren denk ik van 'beter niet'. Wel besef ik heel goed dat als hij me zou vastpakken, me zou zoenen... dat ik helemaal week zou worden, slappe benen zou krijgen en de zijne zou zijn!
Oud 17-04-2006, 20:19
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 17-04-2006 @ 12:41 :
Competentie? Competitie? Of concurrentie?

Voor de rest: Ik denk dat jij enkel vriendschap voelt voor Jan. Als je je niet voelt aangetrokken, lijkt het me sterk dat het ooit iets zal worden.
Ah, dat is de vraag, wat is aantrekking? Ik ben enorm tot hem aangetrokken en anderzijds niet. Laten we het zo stellen, met Rik had ik zoiets van 'waw, die wil ik', terwijl ik dat gevoel nooit heb gehad met Jan. Maar langs de andere kant heb ik het gevoel dat als ik een relatie met Jan zou hebben, die veel evenwichtiger zou zien, veel stabieler, meer kans zou hebben...
Met Rik was de relatie passioneel, enorm verliefd, alle 2, niet van elkaar kunnen blijven, maar passie is geen liefde... De relatie met Rik was een wervelwind, op een bepaald moment stonden we zelf op het punt bij elkaar te gaan wonen, het ging allemaal te rap...
Dan ga ik vergelijken, heeft een relatie die meer op verstandelijke liefde is gericht niet meer toekomst dan een relatie die op passie is gericht?

QUOTE]Muchacha schreef op 17-04-2006 @ 12:41 :
:Wat Jan voelt, weet ik niet. Ik vind het wel raar dat je niet weet of ie homo is of niet Zoiets merk je toch als je goede vrienden bent? Of je vraagt het hem gewoon? Zeg dat je vorige vriendje dat altijd zei ofzo.

Edit: topictitel is nogal vaag... Menen is fout gebruikt...
[/QUOTE]

Ik denk niet dat hij homo is, hij heeft allesinds nooit zoiets laten merken of iets gezegd in die richting. Wel hebben we het al over zijn liefdesleven gehad en dan waren het vrouwen... Hij is een nogal 'moderne' man, hij gebruikt crème's, is altijd piekfijn gekleed (iedere dag een vers gestreken hemd), gaat om de 3 weken naar de kapper... daarop zou je hem misschien kunnen aanspreken als wat 'vrouwelijker' maar ik zie wel kleurencombinaties waarvan ik zeg 'nee' of zijn nagels zijn bv. niet verzorgd, dus zal ik zeker niet gaan zeggen dat hij te verzorgd is om hetero te zijn. Ik heb het eens geprobeerd aan te halen dat Rik hem een homo noemde, misschien iets te subtiel, maar ik was bang een verontwaardigend gezicht te krijgen als antwoord (net omdat ik het niet geloof). Het is gewoon een onopgeloste vraag voor mij 'Waarom zei Rik dat hij homo is als hij dat niet is?' zo voel ik het aan...

Competitie wou is zeggen, denk ik, en waarom is 'menen' niet goed?
Oud 17-04-2006, 23:25
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
vedetje schreef op 17-04-2006 @ 21:19 :
...of zijn nagels zijn bv. niet verzorgd, dus zal ik zeker niet gaan zeggen dat hij te verzorgd is om hetero te zijn...

Competitie wou is zeggen, denk ik, en waarom is 'menen' niet goed?
Geen verzorgde nagels?
Competitie is trouwens meer in spelverband ofzo, maar ik snap wat je bedoelde. Menen had duidelijker geweest als je denken had gebruikt. "Wat denken jullie?"... Ik dacht toen ik je topictitel las dat het ging gaan over wat je meent in een relatie (van dingen die je zegt of doet) en wat niet... Never mind
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 11:03
vedetje
vedetje is offline
Twee weken geleden ofzo is hij van werk verandert waardoor ik hem nu veel minder zie. En ik mis hem! Ik heb het gevoel dat hoe minder ik hem zie, hoe meer ik hem wil...

Gisteren zag ik hem wel, we hebben zeker 2 uur aan een stuk zitten bijpraten, maar die gevoelens worden niet aangesneden. Ik kan het niet, ik wil wel maar ik durf hem dat niet zo rechtuit te vragen

Oh, en over het gebied van 'naar bed gaan', tellen dromen ook mee?

Dromen = onbewust, zegt het onbewuste wat het bewuste wil?
Oud 21-04-2006, 11:57
Orpheo
Orpheo is offline
ik zie t probleem niet. gewoon vragen: jan, rik zei dat je homo bent. ik geloof er daarentegen geen hol van. wie heeft gelijk!

zo lastig is t toch niet....

ik deed dat ook bij een kerel, en dat is nu mijn beste vriend geworden.... gewoon vragen.
Oud 21-04-2006, 14:32
M'ne
M'ne is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 21-04-2006 @ 12:57 :
ik zie t probleem niet. gewoon vragen: jan, rik zei dat je homo bent. ik geloof er daarentegen geen hol van. wie heeft gelijk!

ik deed dat ook bij een kerel, en dat is nu mijn beste vriend geworden.... gewoon vragen.
dan ga ik dat ook aan heel veel mensen vragen, krijg ik er allemaal beste vrienden bij
Oud 21-04-2006, 15:13
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
M'ne schreef op 21-04-2006 @ 15:32 :
dan ga ik dat ook aan heel veel mensen vragen, krijg ik er allemaal beste vrienden bij
nou vraag dan!!

(maar goed... je hebt mn post denk ik dus n beetje verkeerd geinterpreteerd..)
Oud 21-04-2006, 15:21
M'ne
M'ne is offline
Nee hoor ik deed een poging grappig te zijn, hier komt er nog één:

Citaat:
Orpheo schreef op 21-04-2006 @ 12:57 :

Wat toevallig dat jouw (nu) beste vriend ook Jan heet en jullie ook een rik kennen...
(nee he?...)
Reageren

Regels voor berichten